جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مدرسه تاریخی کمالیه قشم

تاریخ بروزرسانی :
۵ آبان ۱۳۹۶

مدرسه تاریخی کمالیه قشم در سواحل خلیج فارس از جاذبه های توریستی می باشد که قدمت آن به حدود ۳۰۰ سال پیش بر میگردد که طالبان علوم دینی از فاصله های دور و نزدیک به این مکان می آمدند تا علم و دانش فرا گیرند . از لحاظ موقعیت مکانی مدرسه تاریخی کمالیه قشم در روستای بند حاج علی در غرب جزیره واقع شده ایت که گردشگران تور قشم می توانند از این مدرسه بازدید کنند که جز آثار تاریخی قشم به حساب می آید و نمونه ای از طرح معماری دوران اسلامی می باشد . شما می توانید در این محیط نخل های قدیمی و در داخل کتابخانه این مدرسه کتاب های قدیمی و ارزشمند را مشاهده کنید . برای مسافران تور قشم که علاقه مند به تاریخ هستند می توانند به مدرسه تاریخی کمالیه قشم رفته و کتاب های خطی و قدیمی که مربوط به حدیث و فقه و مذهب اسلامی است را ببینند.

مدرسه تاریخی کمالیه قشم 1 مدرسه تاریخی کمالیه قشم

مدرسه تاریخی کمالیه قشم مدرسه تاریخی کمالیه قشم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    در زمان حاضر مدير و مدرس مدرسه کماليه شيخ عبدالرئوف نحوى است. شاگردان مدرسه به طور رايگان در مدرسه به تحصيل اشتغال دارند و به صورت شبانه روزى در حجره هاى متعدد مدرسه ساکن هستند. طلبه هاى دواطلب تحصيل در اين مدرسه از سن ۱۶ سالگى به بعد مى توانند نام نويسى کنند. مدرسه کماليه چهار ماه در سال تعطيل است و در بقيه مدت سال هيچ گاه از محصل خالى نيست.
    تعداد کتاب هاى مدرسه کماليه بيش از ۲۰ هزار جلد کتاب چاپى و خطى به زبان فارسى و عربى است. کتاب هاى خطى نيز در حدود ۲۰۰۰ جلد است!

    ۱۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *