رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ دی ۱۴۰۰

مجتمع خلیج فارس شیراز

لینک این مطلب کپی شد!

مجتمع خلیج فارس شیراز ، مجتمع بزرگ تجاری – اقامتی – تفریحی و توریستی می باشد با وسعتی معادل ۵۵۰ هزار متر مربع در بزرگراه دکتر حسابی و ابتدای ورودی شهر جدید صدرا احداث شده است. این مجموعه عظیم -ششمین مرکز خرید و تفریح بزرگ در جهان- شناخته شده است. ساخت مجموعه عظیم خلیج فارس در شهریور ماه سال ۸۴ آغاز شد و تا به امروز بخش های مختلفی از مجموعه افتتاح شده است که با استقبال بینظیر مردم روبرو شده است.

67 مجتمع خلیج فارس شیراز
در ورودی اصلی مجتمع محیط باز و زیبایی برای مردم ساخته شده است. این محیط فضای سبز وسیع- انواع آبنما و حوضچه های مختلف با معماری زیبا و هخامنشی و با نزدیک شدن به ورودی اصلی مجتمع، حوض و آبنما ی بزرگ و باشکوهی ساخته شده است. که در این قسمت آبنمای اب و آتش بصورت موزیکال قرار دارد. همچنین ستون های عظیم ورودی که بشکل ستون های مجموعه جهانی تخت جمشید طراحی و ساخته شده است. بصورت ویژه عظمت خاصی به مجتمع میبخشد و زیبایی را دوچندان میکند.

مرکز خرید خلیج فارس شیراز،با زیربنایی معادل ۵۵۰ هزار مترمربع بازار ها و بخش های مختلفی را در خود جای داده است.این مجموعه از ۷ بلوک تشکیل شده است و هر کدام از بلوک ها بازار هایی را در خود دارند. بازار های مجتمع عبارتند از؛

68 مجتمع خلیج فارس شیراز

بازار جهان نما و هایپر استار

بازار جهان نما در بلوک اول مجتمع و در بعد از ورودی اصلی قرار دارد.در این قسمت بازار ها با کارایی مختلف قرار دارند و همینطور شعبه رسمی هایپر استار شیراز که در حال حاضر بزرگترین شعبه هایپر استار در کشور میباشد در این قسمت قرار دارد.هایپر استار مجتمع خلیج فارس در دو طبقه طراحی و اجرا شده است که در نوع خود بینظیر است.هایپر استار مجموعه و فاز اول مجتمع در فروردین ماه ۹۱ افتتاح شد که با استقبال بینظیر مردم روبرو شد.

69 مجتمع خلیج فارس شیراز

بازار ابریشم

بازار ابریشم۱؛در این قسمت فضاهای بزرگ تجاری و خدماتی قرار گرفته اند.
بازار ابریشم ۲؛ بازار ابریشم ۲ همان کارایی ابریشم ۱ را دارد و از واحد خرید های مختلف و بزرگی تشکیل شده است.

70 مجتمع خلیج فارس شیراز

بازار جام جم

بازار جام جم۱؛این بازار در مرکز مجتمع قرار دارد و از بخش های مختلف تشکیل شده است.همچنین بانک ها و صرافی های معتبر در ایران در این قسمت از مجتمع شعبه دارند.کافی شاپ های ایتالیایی و … و نمایی فوق العاده از بزرگراه دکتر حسابی و شهرکهای شمال غرب شیراز در این قسمت است.ورودی شرقی مجموعه از این قسمت است که همانند ورودی اصلی مجموعه فضای زیبایی را برای عموم مردم فراهم کرده است.

711 مجتمع خلیج فارس شیراز

بازار جام جم ۲؛جام جم ۲ در بعد از وید مرکزی قرار گرفته و بازار های مختلفی را در خود جای داده است.حسینیه موجود در مجتمع با نام شهدای خلیج فارس در این بخش از مجموعه دایر است.

721 مجتمع خلیج فارس شیراز

 

بازار الماس

بازار الماس۱؛در بازار الماس هم واحد های تجاری مختلف و رستوران ها و کافی شاپ های مختلف قرار دارد.مجتمع خلیج فارس ۴۲ رستوران و کافی شاپ دارد که اکثر اینها مربوط به ملل مختلف در جهان میباشد.
بازار الماس ۲؛ این بخش از مجموعه بخش ویژه ای میباشد. در این قسمت همراه با واحد ها و بازار های تجاری فضاهای تفریحی و سینما های ۶گانه ۳بعدی دایر شده است.شهربازی موجود در این قسمت ایران لند نام دارد و به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده کشور-معرفی شده است. این شهربازی ۱ ماه پیش افتتاح شد.

731 مجتمع خلیج فارس شیراز

شهر بازی و سرگرمی

همچنین بزرگترین سالن بولینگ و بیلیارد کشور در جنب شهربازی قرار گرفته که بزودی افتتاح میشود. بولینگ خلیج فارس دارای ۳۰ خط میباشد که در نوع خود بی سابقه میباشد.فود کورت مجموعه در طبقه ی فوقانی شهربازی موجود است.
شهربازی روباز خلیج فارس؛شهربازی روباز خلیج فارس به مساحت ۳۷۰۰۰ متر مربع در دست ساخت و گودبرداری میباشد.در شهربازی روباز مجموعه که بین خود مجتمع و هتل که فضایی به متراژ ۳ هکتار موجود است،وسایل شهربازی فوق مدرنی دیده شده که در نوع خود بی سابقه و بینظیر میباشد.همچنین دریاچه ای بشکل خود دریای خلیج پارس در روبروی هتل مجموعه در دست ساخت میباشد که فضایی بسیار زیبا برای محیط باز شهربازی و هتل مجموعه فراهم میکند.

هتل خلیج فارس

هتل خلیج فارس که در زمان افتتاح عنوان بلند ترین هتل کشور را از آن خود میکند، بسرعت در حال ساخت میباشد.این هتل مدرن در ۳۵ طبقه طراحی شده که نمای بیرونی آن، هتل را بصورت ۴۰ طبقه نمایش میدهد.در حال حاضر این هتل در طبقه ۳۳۳-۳۴ در دست ساخت میباشد. الان مرتفع ترین هتل کشور، هتل چمران شیراز میباشد که در بزرگراه چمران این شهر واقع شده است.این هتل بی شک یکی از شاهکار های مهندسی کشور میباشد.معماری این هتل، آنرا با سایر هتل ها در کشور متمایز میسازد.در بخش های دیگری از این هتل، استخر و جکوزی و … دیده است.

741 مجتمع خلیج فارس شیراز

پارکینگ مجموعه؛پارکینگ مجتمع خلیج فارس در سه طبقه بسیار بزرگ ساخته شده است که ۵۵۰۰ خودرو را در خود جای میدهد که بزرگترین پارکینگ ایران بشمار میرود.پارکنیگ مجموعه تمام ۷ بلوک را تحت پوشش قرار میدهد.

76 مجتمع خلیج فارس شیراز

77 مجتمع خلیج فارس شیراز

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    مجمتمع بزرگ و خیلی خوبیه منتها از مرکز شهر خیلی دوره و اینکه اکثر مردم واسه خرید از هایپر مارکت این مجموعه میرن اونجا تا خرید کیف و کفش و لباس و …

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهدیه رحمانی

    واقعا بی نظیره.همی چی توش پیدا میشه با قیمت مناسب…

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    یکی از بزرگترین مراکز خرید تو ایرانه … در صدرا واقع شده یکم راهش دوره… قبلا تخفیفاتش بهتر بود .. ولی هر چی بخواین توش پیدا میشه

    ۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • اسداله

    باسلام ایا پارکینگ شبانه روزی هم دارد

    ۲۹ بهمن, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • ناشناس

    مجتمع خلیج فارس مرکز خرید بزرگی است ولی دور از شهراست برای کسانی که وسیله نقلیه ندارند سخته

    ۲ مرداد, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *