جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قبل از مسافرت این نکات را بخوانید!

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ تیر ۱۳۹۶

وقتی تصمیم به سفر به مکانهایی دارید که با محل زندگی شما تفاوت زیادی دارند، باید یاد بگیرید که چگونه خودتان را با شرایط وقف بدهید. اینجا لیست چیزهایی که قبل از سفر باید بدانید را ارائه می کنیم.

نکات مهم قبل از سفر
تاکسی

در خارج از فرودگاه یک تاکسی کرایه کنید، نه از افرادی که در فرودگاه به شما پیشنهاد تاکسی میدهند. حتی بهتر است کمی دورتر از فرودگاه در ایستگاه تاکسی، یکی سوار شوید و کرایه کمتری بپردازید زیرا آنها مجبور به پرداخت ورودی فرودگاه نیستند. یا میتواند از تاکس های تلفنی استفاده کنید.

هرگز تصور نکنید که راننده تاکسی شما مقصد شما را میداند، و مسیر را چندین به او یادآوری کنید.

طبق قوانین مسافربری، برای راننده و مسافر، وقتی هر دو طرف قبل از خروج به توافق برسند، هیچ یک از طرفین نمیتواند قیمت را در طول مسیر تغییر دهد. بعد از سوار شدن نه شما و نه راننده حق تغییر قیمت را ندارید.

اگر بین شما و راننده مشاجره ای پیش آمد، به پلیس زنگ بزنید و منتظر شوید. بیشتر راننده ها از پلیس میترسند و به محض شنیدن اسم پلیس، قوانین را رعایت می کنند.
امنیت

پلیس همیشه دوست شما نیست. متاسفانه حقیقت دارد. در بیشتر جاهای دنیا اگر رشوه بدهید، با شما دوست خواهند شد. نترسید ولی از این مسئله آگاه باشید.

در صورتی که کسی به بهانه کمک کردن شما را دنبال می کند، سعی کنید مودبانه او را متوقف کنید. به او بگویید که نیاز به کمک ندارید و بخواهید شما را همراهی نکند.

در مورد ویزا و مسائل مربوط به مهاجرت ، تجربه شما در هر جایی متغیر خواهد بود. قوانین در بیشتر جاها انعطاف پذیر هستند و گاهی به نفع شما و گاهی به ضرر شما خواهد بود.
فرهنگ

مفهوم حریم شخصی در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. شما باید خود را با آن مفهوم در آن کشور تطبیق دهید.

چه بخواهید چه نخواهید باید در مقابل دود سیگار تحمل خود را بالا ببرید. در برخی نقاط دنیا هنوز مبارزات ضد سیگار انجام نشده است. اگر این مسئله را قبول نکنید، فقط خودتان را به زحمت می اندازید.

هرگز بدون اجازه گرفتن، از دیگران عکس نگیرید. تعجب نکنید اگر آنها اجازه عکس گرفتن به شما ندادند. در بیشتر فرهنگ ها در کشورهای مختلف با این مسئله راحت نیستند.

هرگز به جنس مخالف دست نزنید. یا در اتوبوس و مترو در نزدیکی آنها ننشینید. همیشه در صورت نیاز سوالات خود را از همجنس خود بپرسید.

با انگشت به کسی اشاره نکنید و یا سر کسی را لمس نکنید. در چندین فرهنگ این کار بی احترامی به حساب می آید.
سیاست

اگر اطلاعاتی در مورد سیاست کشور شما خواستند به آنها بدهید. مردم اغلب کنجکاو هستند که قوانین چگونه بر زندگی مردم در مایل ها آن طرق تر تاثیر می گذارد.

همیشه به خاطر داشته باشید که اقدامات دولتی و باورهای فردی یکسان نیستند و مردم آن کشور ممکن است با قوانین مخالف باشند.

مهم نیست با چه کسی صحبت می کند، در هر صورت نکته منفی در رابطه با دولت آن کشور نگویید. گاهی ممکن است جاسوس هایی در بین شما باشند که بخواهند از شما اعترافاتی بگیرند و شما را مجرم جلوه دهند.

سفر قبل از مسافرت این نکات را بخوانید!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد