جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فکر بکر اساتید مازندران برای شناسایی چالش‌های گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

رئیس کار گروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: شناخت وضع موجود، اولویت فعالیت کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران است.

مهدی رمضان زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، اظهار کرد: اعضا اتاق فکر را بر اساس یک پایش سراسری انتخاب کرده و تاکنون دو جلسه از ابتدای سال ۹۷ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جلسات در خصوص شناسایی مشکلات استان مازندران بوده است، تصریح کرد: شناسایی این مشکلات و بررسی آن ها نیاز به برگزاری جلسات بیشتر دارد.

رئیس کار گروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این که همه اعضایی که انتخاب شدند از اعضا هیئت‌های عملی دانشگاه ها بوده و سعی کردیم در این انتخاب از لحاظ جغرافیایی کل استان را پوشش دهیم، افزود: گردشگری موضوع پیچیده‌ای است و از رامسر تا گلوگاه افرادی را برای کمک انتخاب کردیم.

مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: دکتر زا با تخصص میراث فرهنگی، تبریزی با مدرک دکترای گردشگری شهری، میرزایی با تخصص بازاریابی با هدف بازار یابی گردشگری انتخاب و جزء اعضا هیئت علمی ما بوده که برای تحقق توسعه استان با این کارگروه همکاری می کنند.

mazandaran فکر بکر اساتید مازندران برای شناسایی چالش‌های گردشگری

رمضان زاده گفت: در کنار اعضای اصلی هیئت علمی، بخش صنف ها و اتحادیه های گردشگری در مازندران مانند انجمن تور گردانان با نمایندگی دکتر بنفشه فراهانی که جزء یکی از تور لیدرهای بین المللی و مدرس دانشگاه بوده است، همکاری می کنند.

رئیس کار گروه تخصصی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران یادآور شد: این کارگروه از جامعه دانشگاهی، بخش خصوصی و بخش سوم جامعه مدیران استان تشکیل شده است.

رمضان زاده افزود: در بخش گردشگری قرار است یک پایش کلی در سراسر سطح استان انجام شود و چالش‌ها و مشکلات استخراج شده و در مرحله اول در اختیار استاندار قرار گیرد؛ برای همین یک سری از فرمانداران نیز به ما کمک کرده تا جلسات کارگروه در فرمانداری ها برگزار شود.

مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با استاندار مازندران قرار شد نخستین مرحله تمامی کارگروه ها سند مشکلات و چالش های هر بخش را استخراج کنند و ما نیز برای سیاست گذاری نیازمند تحلیل وضعیت موجود هستیم تا برای آن راهکار تهیه کنیم.

وی یادآور شد: در نخستین مرحله با توجه به بخش های گردشگری میراث، ساحلی، روستایی و گردشگری منابع طبیعی، پارک ها و مناطق حفاظت شده، مهم ترین مشکلات را از دیدگاه فعالان، اساتید دانشگاه و مدیران استان لیست و به تفکیک شهرستان‌ها به عنوان یک سند در اختیار استانداری قرار می‌دهیم.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد