جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فصل جدیدی از روابط با کشورها بعد از برجام در ایران آغاز شده است

تاریخ بروزرسانی :
۹ شهریور ۱۳۹۵

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی فر» در دیدار با «لکی دورجی» در تبریز و در آستانه برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوهای همکاری آسیایی، گفت: ایران کشوری بزرگ و با سابقه تمدنی ۱۰ هزار ساله است و مردم ما در دوران تحریم و سختی ها، امتحان خود را پس دادند و با تکیه بر توان داخلی دستاوردهای بزرگی را ایجاد کردند که آمادگی ارائه این دستاوردها به کشورهای مختلف را داریم.
وی افزود: توسعه روابط با کشورهای گوناگون برای ما اهمیت فراوانی دارد و این اهمیت در دوران بعد از برجام بیش از پیش شده است.
معاون رئیس جمهوری گفت: ایران در حوزه گردشگری دارای جاذبه های بی نظیری است که از آن جمله می توان به ظرفیت های ایران در حوزه های گردشگری فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری سلامت اشاره کرد که در حال حاضر در ایران رونق بسیار زیادی یافته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ورود ۳۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران در سال میلادی گذشته گفت: در صدد هستیم تا این تعداد در سال میلادی جاری به نیم میلیون نفر افزایش یابد.
سلطانی فر ادامه داد: از طریق فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری و تسهیلات مورد نیاز در این حوزه و بر اساس یک برنامه ریزی در دو مرحله ۵ ساله در صدد هستیم تا تعداد گردشگران خارجی به ایران از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۱۰ سال آینده به ۲۰ میلیون نفر افزایش یابند.
معاون رئیس جمهوری افزود: در همین ارتباط ساخت هتل و توسعه زیر ساخت ها در ایران اهمیت فراوانی دارد و در حال حاضر ۸۲۰ پروژه ساخت هتل در ایران آغاز شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: برگزاری اجلاس های گوناگون از جمله اجلاس وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت و گوهای همکاری آسیایی می تواند به توسعه روابط کشورها و در نهایت به گسترش همکاری ها در حوزه گردشگری بینجامد.
وی خاطر نشان کرد: ایران در سال های گذشته موفق به بدست آوردن تجربیات جدید و دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی شده که این آمادگی را داریم تا این دستاوردها را در اختیار کشورهای گوناگون قرار دهیم.
در این دیدار وزیر گردشگری بوتان نیز با اشاره به اهمیت موقعیت ایران و از طرفی نیز سابقه تمدنی کشورمان گفت: ایران یک کشور بزرگ و با سابقه غنی فرهنگی است که از دوران کودکی و در مدرسه هایمان در بوتان با تمدن غنی ایران آشنا شده ایم.
وی افزود: توسعه همکاری ها با ایران برای ما مهم است و در این خصوص آماده استفاده از ظرفیت های گردشگری ایران هستیم.
وزیر گردشگری بوتان افزود: گردشگری دومین صنعت مهم ما در بوتان است و تجربیات موفق ایران در حوزه گردشگری می تواند به ما در توسعه این صنعت کمک کند.

602 فصل جدیدی از روابط با کشورها بعد از برجام در ایران آغاز شده است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *