رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ بهمن ۱۳۹۵

غار آبی دیورش

لینک این مطلب کپی شد!

غار آبی دیورش در منطقه‌ی جنگلی نزدیک روستای دیورش در شهرستان رودبار قرار گرفته است. غاری به سوی داخل زمین که آب آن سرد و آرام است. این غار و مسیر جنگلی و سنگلاخی آن، گزینه‌ای مهیج برای دوست‌داران طبیعت است.
غار آبی دیورش در منطقه‌ای جنگل و سنگلاخی به سمت داخل زمین قرار دارد. برای تماشای این غار بایستی به روستای دیورش برسید و از میان شالیزارها، خانه‌های روستاییان و مناظری سرسبز عبور کنید و به جنگل وارد شوید. روستای قدیمی دیورش در چند کیلومتری روستای شیرکوه و مرکز بخش توتکابن قرار دارد. با قدم زدن در مسیر پاکوب جنگل و گوش سپردن به صدای گاه و بی‌گاه پرندگان و شاخه‌های درختان به نور چشمه خواهید رسید. از نورچشمه به بعد برای رسیدن به غار مسیر شیب‌دار و سنگلاخی در مقابل شماست که عبور از آن برای دیدن این غار به راستی می‌ارزد.

وقتی مسیر جنگلی را به سمت بالا ادامه دهید کم کم دهانه‌ی غار نمایان می‌شود. غاری با دهانه‌ی بزرگ به سمت داخل زمین. از روی تکه سنگ‌ها به آرامی به سمت پایین که بروید آب درون غار را خواهید دید. آبی بسیار سرد که عمق آن در اوایل غار تا نزدیک گردنتان خواهد بود. برای بودن در این غار چراغ پیشانی و بلد بودن شنا ضروری است. در کنار این غار، حفره‌ای وجود دارد که با پایین آوردن سرتان می‌توانید داخل آن بروید و با غار بزرگی که خانه‌ی خفاش‌ها هستند روبرو شوید. اگر عازم این منطقه بودید، توصیه می‌کنیم زمانیکه درون این غار بودید با خاموش کردن هدلمپ‌هایتان دقایقی به سکوت سرد غار و صدای خفاش‌ها گوش دهید.
188 غار آبی دیورش

189 غار آبی دیورش
منبع : دالاهو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *