رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مهر ۱۳۹۷

شعار روز جهانی گردشگری : گردشگری و تحول دیجیتالی

اشتراک گذاری

پیشرفت دیجیتالی در بخش گردشگری می تواند سبب رشد کارآفرینی ، توانمندسازی جوامع محلی ،مدیریت کارآمد منابع و اهداف مهم دیگر شود.

هدف از نامگذاری امسال ،تاکیدی بر فرصت های بیشتری گردشگری است که با پیشرفت های تکنولوژی ،هوش مصنوعی و سیستم عامل های دیجیتال حاصل می شود.

در ماه جون ۲۰۱۸ بنا به پیش بینی سازمان جهانی گردشگری و با هدف ایجاد دیدگاهی نسبت به ایده های خلاقانه و انقلابی در سفر و لذت بیشتر از گردشگری،نخستین رقابت استارت آپی در گردشگری برگزار شد که برترین پروژه ها در مراسم رسمی سازمان جهانی گردشگری در بوداپست اعلام خواهند شد.

روز جهانی گردشگری ۲۰۱۸ یک فرصت منحصر به فرد برای افزایش آگاهی درباره سهم بالقوه فناوری های دیجیتال در توسعه گردشگری پایدار است و یک پلت فرم نیز برای سرمایه گذاری و مشارکت به سوی گردشگری جامع تر را ارائه می کند.

مراسم رسمی امسال روز جهانی گردشگری در بوداپست مجارستان برگزار می شود.
دبیر کل سازمان جهان گردشگری، استفاده از نوآوری و پیشرفت‌های دیجیتال را فرصت تازه‌ای برای بهبود همه جانبه صنعت گردشگری، توانمندسازی جوامع بومی و مدیریت کارآمد منابع معرفی می‌کند و سازمان ملل را به اهداف توسعه پایدار نزدیک‌تر می‌سازد.
از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید. انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
 شعار روز جهانی گردشگری : گردشگری و تحول دیجیتالی

این روز جهانی در ایران با تاریخ ۵ مهرماه مصادف است و به مناسبت این روز جهانی برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ۳ محور شعار جهانی سال، عاشورا و هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کارگروه کارآفرینی گردشگری در استان تهران به منظور آموزش و حمایت از ایده‌های نوین که برپایه استارت آپ‌ها و فناوری اطلاعات باشد تشکیل خواهد شد. تورهای تهران‌گردی «فرزندان عاشورا» و «هنرگردی عاشورا» با موضوع دفاع مقدس و میراث معنوی عاشورا برگزار می‌شود. در این تورها شهروندان از موزه صلح، سقاخانه‌ها و تکایای قدیمی تهران و کارگاه‌های هنرمندان که آثار عاشورایی تولید می‌کنند، بازدید خواهند کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *