رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

سینما آزادی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

سینما آزادی تهران، از جمله سینماهای مشهور و بزرگ این شهر به حساب می‌آید. سینما آزادی سینمایی واقع در تقاطع خیابان شهید بهشتی ( عباس آباد) و خالد اسلامبولی (وزرا) که قبل از انقلاب آن را شهر فرنگ می‌نامیدند. مالکان اولیه سینمای معروف آزادی، برادران روحانی بودند. در حقیقت، سینما آزادی در سوم اردیبهشت سال ۱۳۴۸ با اکران فیلم سینمایی مارلیک کار خود را شروع کرد. بعدها با نمایش فیلم‌های مشهوری همچون جنگ ستارگان، این مکان جای خود را در میان فیلم‌دوستان و عاشقان سینما باز کرده و به سرعت به پاتوقی برای آن‌ها تبدیل شد.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که سینما آزادی تهران در سال ۱۳۷۵ درآمدی برابر با ۱۵۰ میلیون تومان از فروش فیلم‌هایش به دست آورده است. همین موضوع، عنوان پرفروش‌ترین سینمای ایران را به این مکان بخشید.
متأسفانه سینما آزادی تهران در سال های ۱۳۵۵ و ۱۳۶۹ طعمه حریق شد. البته نتوانست در برابر آتش‌سوزی مهیب سال ۱۳۷۶ دوام بیاورد و خسارات بسیار بدی دید. به طوری که، این سینما کاملاٌ ویران شد و در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه علی‌رغم تلاش‌های بی‌دریغ آتش‌نشانان از سینما آزادی تهران جز تلی از خاکستر چیزی باقی نماند. تا این که بعد از این آتش‌سوزی و ایجاد وقفه‌ای ۹ ساله، در سال ۱۳۸۶ با معماری بسیار شیک و امروزی کار خود را دوباره آغاز کرد. گفتنی است که طرح ساختمان این مجموعه، حاصل برگزاری مسابقه معماری با اجرای حوزه هنری بود. در نهایت، طرح مهندس بابک شکوفی انتخاب شد.
سینما آزادی که اکنون به عنوان مجتمعی تجاری- فرهنگی در میان مردم شناخته می‌شود، دارای ۴ سالن ۲۰۰ نفره، یک سالن با ظرفیت ۶۰۰ نفر، سه کافی‌شاپ و ۴ طبقه تجاری است. مدیریت این پردیس سینمایی را جناب آقای رضا سعیدی‌پور به عهده دارند. سینما آزادی تهران بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر مراجع‌کننده در سال داشته و همین موضوع آن را در رده پربازدیدترین سینمای کشور قرار داده است.

-آزادی-تهران-1 سینما آزادی تهران

-آزادی-تهران-2 سینما آزادی تهران

-آزادی-تهران-3 سینما آزادی تهران

-آزادی-تهران-4 سینما آزادی تهران

-آزادی-تهران-5 سینما آزادی تهران

-آزادی-تهران سینما آزادی تهران

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    یکی از بهترین مجموعه های سینمایی تهران هست که چند تا سالن پخش فیلم داره و همیشه فیلم های روز سینما رو پخش میکنه
    کیفیت صدا و تصویر خیلی خوبه
    تنها مشکلش اینه که سالن هاش کوچیکه و ظرفیت تعداد نفرات کمی برای هر فیلم داره که اون حس و جو سینمایی رو که انتظار داریم نداشته باشه

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلی

    به نظر من بهترین سینمای تهران هم از نظر سالنها و هم از نظر مکان سینما و تنها سینمایی است که از دیدن فیلم در انجا لذت میبرم.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *