رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ شهریور ۱۳۹۷

سوغات ۳ مقصد محبوب گردشگری( سایت سفر با تو)

لینک این مطلب کپی شد!

برای کسب اطلاع در مورد سوغات ۳ شهر مشهد، دبی و کیش ادامه مطلب را بخوانید.

 سوغات 3 مقصد محبوب گردشگری( سایت سفر با تو)

سوغاتی های دبی
مجسمه برج خلیفه
همانطور که می دانید دبی با برج عظیم خلیفه شناخته می شود،برجی که در گذر زمان به نماد شهر دبی تبدیل شده است.
نمای این آسمان خراش کاملا شیشه ایست و همین بر هزاران جذابیت آن افزوده است؛ هتل، فروشگاه، مرکز خرید، اسختر، مراکز تفریحی و … همه و همه در یک ساختمان جمع شده اند. به طور کلی می توان گفت برج دبی از بزرگ ترین افتخارات امارات محسوب می شود به همین دلیل ماکت و مجسمه های زیادی از این سازه ی دست ساز بشری ساخته شده و در فروشگاه ها فروخته می شود.بیشتر بخوانید: تور دبی لحظه آخری
این مجسمه ها بیشتر برای تزیین استفاده می شوند اما گاهی کارایی های دیگری مانند جا سوئیچی، چراغ خواب، جعبه های موزیکال و … هم دارند، این مجسمه های کوچک می تواند از شاخص ترین سوغاتی های دبی باشد.

لباس و پارچه
شهر دبی یک سوغات جالب دیگر هم دارد که علاوه بر ساده بودن و وجودش در جای جای دنیا اما به شهرت زیادی دست یافته است.
در سال های اخیر چاپ عکس و متن روی لباس و حتی برخی اشیا مانند ماگ، سی دی، ظروف و… بسیار باب شده است، فروشندگان با ذوق دبی هم از همین نکته استفاده کردند و لباس هایی با مارک آی لاو دبی I love dubai برای گردشگران تهیه نموده اند که بسیار مورد توجه توریستان قرار گرفت.
این لباس ها که اغلب تی شرت و بلوز هستند را می توان از بیشتر لباس فروشی های موجود در دبی با قیمتی مناسب خریداری نمود.
بسیاری صنعت پارچه و خیاطی دبی را هم رتبه با هند و ویتنام می دانند، انواع و اقسام فروشگاه های رنگارنگ پارچه فروشی در نقاط گوناگون این شهر دیده می شود، انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه را با قیمت های بسیار مناسب می توانید از دبی خریداری کنید.
گاهی در کنار فروشگاه های پارچه برخی سوغات دیگر مانند کفش، دمپایی و صنایع دستی هم به فروش می رسد که آن ها هم برای گردشگران از سوغات جذاب دبی محسوب می شوند.

خرما
می توان به جرات گفت دبی بهترین خرما را در سراسر امارات متحده عربی دارد، این خرماها بیشتر با شکلات و یا آجیل پر می شود و طعم و مزه شان زبانزد است.
این خرماها با نام بتییل ( Bateel )، که یکی از برترین برندهای خرمای دبی است هم شناخته می شوند. بدون شک خرمای دبی شیرین ترین سوغاتی است که از این شهر می توانید برای دوستان و آشنایان خریداری نمایید.
در همه ی مراکز خرید، هایپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی می توانید خرمای مخصوص دبی را پیدا کنید، خرماهای بتییل که از برترین نوع خرمای دبی هستند هر کیلویش را به قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند و با وجود قیمت بالای این خرماها باز هم بسیار باب میل توریستان می باشند.

بهترین سوغاتی های کیش
صنایع دستی کیش
از سوغاتی های مهم هر سفری میتوان به صنایع دستی بومیان آن منطقه اشاره کرد. ازمهم ترین صنایع دستی کیش هم میتوان به شیریکی پیچ که یک هنر دستی است و در اصطلاح محلی گلیم سوزنی نامیده میشود اشاره کرد و از دیگر محصولات دستی سبد و حصیر، کوزه های سفالی، پارچه های گلابتون دوزی و صنایع دستی تهیه شده از پولک، مرجان، صدف،گوش ماهی و بقایای آبزیان مانند آینه ها و جعبه های مزین شده، آویز ها، زیور آلات، مجسمه های ترکیبی و.. میباشد.پیش از سفر با تور کیش لحظه آخری از سایت سفر باتو دیدن کنید.

ماهی و میگو
ماهی و میگو یکی از لذیذترین و خوش‌خوراک‌ترین سوغات این منطقه که هدیه‌ای از دل خلیج‌فارس است.خلیج نیلگون فارس یکی از منابع غنی ماهی و میگو در ایران است، شما که به جزیره سفر کردید لذت خوردن ماهی کبابی لب ساحل را چشیده اید پس اگر می‌خواهید دوستانتان هم در این لذت شریک کنید بد نیست که از ماهی و میگوهای جزیره برایشان سوغات ببرید. البته این غذاهای دریایی جز سوغاتی های بندرعباس و استان هرمزگان نیز هست. اگر بتوانید این محصولات را از کیش تهیه کنید بسیار عالی است زیرا تازه تر است و با قیمت مناسب تری تهیه خواهید کرد البته برای حمل و نقل نیز باید از بسته بندی های وکیوم شده استفاده کنید.لازم است بدانید که مشهورترین ماهیان این منطقه می‌توان ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا هستند.

ادویه
ادویه یکی از سوغاتی های معروف جنوب ایران است که شامل جزیره ی کیش هم میشود. این ادویه ها،ادویه های ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن و… غیره است که هر کدام از ترکیبات برای غذاهای مختلف از جمله مزه دار کردن مرغ، ماهی، کتلت، خورش و… میباشد.

سوغات مشهد
خشکبار ،سوغاتی خوشمزه مشهد
پیش از سفر با تور مشهد در مورد سوغات این شهر بیشتر بخوانید.یکی از انواع سوغات مشهد که هر زائر و مسافری که به شهر مشهد سفر میکند نمیتواند از آن چشم بپوشاند ،آجیل و خشکبار مرغوب مشهد است که در فروشگاه های خشکبار مشهد عرضه میگردد.
در این فروشگاه ها عرضه خشکبار ،ظرف هایی مملو از برگه های مختلف آلوچه، میوه های خشک، نخود و کشمش، گردو، پسته و … در معرض دید مشتریان قرار گرفته است و کمتر کسی میتواند بی تفاوت از کنار این خوردنی های جذاب عبور کند.
از دیرباز آجیل و خشکبار در فرهنگ و ذائقه مردم ایران مخصوصاً مردم شهر مشهد جایگاه ویژه ای داشته است و علت این موضوع آن است که این خوردنی جذاب دارای پروتئین های مختلف بوده و یک خوراکی مغذی است و برای همه سنین توصیه میشود.
محبوبترین خشکباری که در میان مشهدی ها شهرت دارد ،لواشک و برگه ی میوه است که هیچ زائر و مسافری هم نمیتواند از خوردن این خشکبار خوشمزه چشم ببندد.

نقل و نبات مشهدی
یکی دیگر از انواع سوغات مشهد که از تبلور آب و شکر بدست می آید ،نبات است که برای تهیه این خوراکی خوشمزه تولید کنندگان آن ابتدا شکر را در آب جوش حل می‌کنند تا محلول سیر شده بدست آید و سپس نخی را در آن آویزان می‌کنند و می‌گذراند تا بلور تشکیل شود و بدین ترتیب کریستال های زیبایی نبات شکل میگیرد.
نبات معمولاً به دو شکل عرضه میگردد که نوع اول آن که به نبات شاخه ای شهرت دارد برای تزیین سفره هفت سین و عقد استفاده میگردد و شکل دیگر آن که بیشتر مصرف خوراکی دارد نبات چوبی است.
نبات یکی از خوراکی های مقوی و نشاط آور میباشد و بدلیل گرم بودن آن ،در طب سنتی و اسلامی ایران ،از آن برای درمان و تسکین دل درد و مشکلات ناشی از سردی مزاج استفاده میکنند.
برخی نبات های که در مغازه های اطراف حرم مطهر رضوی عرضه میگردد بصورت طعم دار میباشد که انواع طعم های نعنایی، دارچینی، زیره، لیمویی، زعفرانی، آویشن و غیره را دارد که باعث این شده که این خوراکی خوشمزه ،برای همه سلیقه ها مناسب باشد.

مهر ، جانماز و تسبیح ، سوغاتی معنوی مشهد
یکی دیگر از انواع سوغات مشهد که در اکثر فروشگاه های اطراف حرم امام رضا (ع) و به ویژه بازار رضا عرضه میگردد مهر، جانماز و تسبیح است که بدلیل فضای معنوی و روحانی حرم امام هشتم علیه السلام ،بیشتر زائران مهر، جانماز و تسبیح را بعنوان سوغات متبرک مشهد برای خویشاوندان و اقوام خود خریداری میکنند.
در مراکز خرید مشهد انواع مهر در شکل ها و سایزهای مختلف عرضه میگردد که این مهرها از خاک متبرک حرم رضوی تولید میگردد.
در تمام ادیان الهی ،تسبیح جایگاه ویژه ای دارد که این امر نیز در دین مبین اسلام که والاترین دین الهی است برای پیروان آن مقدس میباشد. تسبیح دارای انواع مختلفی بوده که در اینجا میتوان به تسبیح شاه مقصود، انواع عقیق، دلربا، فیروزه ، ام‌البنین و کهربا اشاره نمود.
همچنین در فروشگاه های اطراف حرم رضوی انواع سجاده و جانماز با قیمت های گوناگون عرضه میگردد که هر کدام از آنها دارای طرح و نقش مختلفی میباشد و در معرض دید زائرین قرار دارد. جنس اکثر جانمازها از ترمه و مخمل کاشان میباشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *