جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سند جامع گردشگری تدوین شده است

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تدوین شدن سند جامع گردشگری گفت: در تلاش هستیم طبق این سند جامع، اختیارات به سمتی برود که هرچه تصویب می کنیم، اجرایی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان جمعه شب در نشستی با استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی که در استانداری گیلان انجام شد، بیان کرد: در دنیا هوشمندسازی با سرعت پیش می رود و پیش بینی می شود که بخش های اقتصادی با تغییراتی جدی مواجه باشند.
وی ادامه داد: گردشگری رشد خود را دارد و بطور مثال کشورهای تازه استقلال یافته، از وقتی به سمت تقویت صنعت گردشگری پیش رفته اند، فعالیت های اقتصادی آنها سرعتی فزون تر یافته و درآمدها نیز بیشتر شده است.
وی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری نزد دولت تدبیر و امید گفت: اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما گردشگری بعد از بخش مسکن، ظرفیت های اشتغال زایی بسیاری دارد و باید بتوانیم در افزایش درآمد کشور نقشی موثر ایفا کنیم.
مونسان افزود: با توجه به آنکه در بخش های مربوط به بودجه و اعتبارات، تنگناهایی داریم؛ نیازمند سرویس دهی دستگاه های دیگر همچون حمل و نقل و سایر نهادها هستیم.

%name سند جامع گردشگری تدوین شده است
وی با اشاره به در حال اجرا بودن یک هزار و ۷۰۰ پروژه گردشگری در کشور که مدیریت عمده آنها بر عهده بخش خصوصی است، گفت: پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۴ درصد از محل صندوق توسعه ملی برای سال آینده در نظر گرفته شده که پیش بینی می کنیم با این اعتبار، ۶۰۰ پروژه به نتیجه برسد.
مونسان گردشگری را نیازمند یک مدیریت خلاق دانست و با بیان اینکه در دنیا ، از معادن به عنوان محل گردشگری استفاده می کنند، گفت: در همین راستا در مشهد مقدس قرار است معدن متروکه طلا، به محل گردشگری تبدیل شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم به افق ۲۰ میلیون گردشگری که در سند چشم انداز دیده شده، برسیم؛ باید همگان دست به دست هم دهیم و برای افزایش اقامت، تورهای گردشگری ایجاد کنیم. در چنین شرایطی است که رشد و توسعه اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری بیشتر از ظرفیت دریا و طبیعت زیبا در مناطق شمالی کشور، به رونق اکوکمپ در دنیا اشاره و اضافه کرد: این نوع فعالیت در تقویت گردشگری موثر است و باید آن را در جنگل ها فعال کنیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس تعاریف گردشگری؛ اکوکمپ یک مقصد گردشگری است که در آن، تمامی خدمات و زیرساخت‌ها، هماهنگ و مطابق بر زیست‌بوم و محیط‌ زیست منطقه است و به عبارت دیگر، اکوکمپ مقصد گردشگری بهینه‌شده براساس معیارهای استاندارد زیست‌محیطی و معیارهای مدیریتی استاندارد هماهنگ با مسائل و چالش‌های زیست‌محیطی است.
مونسان در ادامه سخنانش در نشست با استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویدادهای گردشگری باید در قالب تقویم، تدوین شود تا گردشگر بداند در چه زمانی از سال، چه برنامه ای اجرا می شود و آژانس های گردشگری نیز بر این اساس، تورهایی تعریف کنند تا منجر به ورود گردشگر شود.
وی رویدادها و جشنواره ها را در جذب گردشگر موثر دانست و افزود: با همین وضعیت موجود هم می توان این برنامه ها را اجرا کرد.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، صادرات صنایع دستی طی سال جاری را ۲۴۰ میلیون دلار عنوان و خاطرنشان کرد: گردشگری و صنایع دستی، می توانند برای کشور تا ۲ میلیارد دلار در سال، ارز آوری و درآمدزایی داشته باشند.
وی همچنین به افتتاح اولین شهر شب های روشن کشور در رشت اشاره و اضافه کرد: در شهر گردشگر سعی کردیم مختصاتی از یک برند را تعریف کنیم و همه دستگاه ها بویژه شهرداری ها پای کار باشند.
نخستین شهر شب های روشن کشور شامگاه جمعه با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیاده راه فرهنگی رشت افتتاح و در حاشیه آن برنامه های مختلف فرهنگی از جمله آیین عروس گوله برگزار شد.
اولین شهر شب های روشن کشور همزمان با رشت، در لاهیجان، بندرانزلی و آستارا نیز افتتاح شد.
معاون رئیس جمهوری بعد از این مراسم از نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره گل و گیاه در پیاده راه فرهنگی رشت بازدید کرد.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری فردا (شنبه) از سایت محیط زیست سلکه شهرستان صومعه سرا در غرب گیلان بازدید و هتل پنج ستاره ای را در شهرستان لاهیجان افتتاح می کند.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *