جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر و اقامت در شهر اردبیل | تجربه‌ای به یادماندنی در عروس سبلان

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ اسفند ۱۳۹۸

اردبیل از استان‌های شمال غرب ایران است که هم دارای کوه‌های وسیع و زیبایی است و هم از جنگل‌های سرسبز زیادی تشکیل شده است که اردبیل را به یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین مقصدهای ایران برای سفر مبدل کرده است. گردشگران زیادی اقامت در اردبیل را به خاطر هوای دلپذیر و خنکی که در روزهای گرم بهار و تابستان دارد، برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و عده‌ای هم در پاییز و زمستان پا به این شهر می‌گذارند تا تنی به آبگرم های سرعین بزنند، هم لذت ببرند و هم دردهایشان را به آب بسپارند.

جاذبه های اردبیل سفر و اقامت در شهر اردبیل | تجربه‌ای به یادماندنی در عروس سبلان

اردبیل | شهری با ویژگی های تمام عیار برای سفر
برای سفر به اردبیل باید بدانید که علاوه بر زیبایی‌های طبیعت و هوای بی‌نظیر اردبیل که به خاطر قرارگیری موقعیت جغرافیایی مناسب این شهر است، این شهر با قدمت ۵ هزارساله‌اش دارای آثار تاریخی و باستانی زیادی است که نباید هنگام اقامت در اردبیل آنها را از دست داد. همه این موارد باعث می‌شود تا افراد زیادی سفر به اردبیل را برای دوری از هیاهوی شهر انتخاب کنند و چند روزی را به اقامت در اردبیل بگذرانند. اردبیل از آن دست شهرهایی است که در سفر به آن، هم می‌توانید تفریح کنید، از طبیعت لذت ببرید و هم از آثار تاریخی دیدن کنید. برای سفر به یک شهر، دیگر چه می‌خواهید؟

جاذبه های گردشگری و دیدنی اردبیل

اردبیل از جمله شهرهایی است که هم بناهای تاریخی زیادی دارد و هم برای دیدن طبیعت و تفریح کردن می‌توان روی این شهر حساب باز کرد. یکی از جاذبه های تاریخی اردبیل که بسیار معروف است و توانسته هم در آثار ملی و هم در یونسکو ثبت شود، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است که معماری و آثار داخلی آن از زیبایی و ارزش زیادی برخوردار است. قلعه خسرو از دیگر آثار تاریخی اردبیل است که به قدمت زیادش معروف است و در بالای کوهی قرار دارد.
کاروانسرای سنگی صائین (کاروانسرای عباسی) هم از تاریخی ترین بناهای با ارزش در شهر اردبیل است که دارای معماری منحصربه فرد و خاصی است که در آثار ملی به ثبت هم رسیده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. قلعه قهقهه هم از بناهای تاریخی و مهم ایران و اردبیل است که بیشتر به دلیل محل زندانی بودن افراد سیاسی در دوران صفویه به شهرت رسیده است. موزه مردم شناسی اردبیل، تپه نادری و مسجد جامع اردبیل از دیگر آثار تاریخی و باستانی اردبیل است که حتما ارزش این را دارند که در سفر به اردبیل از آنها دیدن کرد.
از مکان های تفریحی اردبیل می‌توان به پل معلق مشکین شهر و منطقه تفریحی بولاغلار اشاره کرد و در سفر به اردبیل برای دیدن جاذبه های طبیعی، می‌توان سری به دریاچه زیبای شورابیل، جنگل فندقلو، غار یخگان، دشت مغان و دریاچه نئور زد و از زیبایی های بی‌نظیر این شهر نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های اردبیل و سرعین سفر و اقامت در شهر اردبیل | تجربه‌ای به یادماندنی در عروس سبلان

سرعین | شهری با جاذبه های طبیعی و تفریحی بسیار
یکی از تفاوت‌های سفر به سرعین با شهرهای دیگر در این است که این شهر با اینکه در زمستان هوای بسیار سردی دارد، باز هم مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند تا تجربه تفریحی متفاوت در آبگرم های سرعین را تجربه کنند. لذت این تفریح در استخرهای روباز چندین برابر هم می‌شود. شهرت چشمه های آبگرم سرعین به حدی است که حتی پای توریست ها را به این شهر کوهستانی باز کرده است و شهرت جهانی دارد اما در سفر به سرعین فقط نباید به استخرهای آبگرم اکتفا کرد.
اماکن تفریحی و گردشگری سرعین
دهکده باستانی ویند کلخوران که از آثار باستانی سرعین است، مجموعه‌ای از خانه‌های قدیمی است که این دهکده را تشکیل داده‌اند. روستای آتشگاه که در آن آتشگاه‌های تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارد هم از جاذبه های دیدنی و تاریخی سرعین است. یکی از جاذبه های تاریخی شهر سرعین که شهرت زیادی دارد و افراد علاقه مند به تاریخ زیادی فقط به خاطر دیدن آن اقامت در سرعین را تجربه می‌کنند، تپه باستانی آناهیتاست که در گذشته معبد زرتشتیان بوده است. این معبد از نظر تاریخی و قدمت ارزش بسیار زیادی دارد. در سفر به سرعین باید بدانید که برعکس شهر اردبیل که از بناهای تاریخی و باستانی زیادی برخوردار است، سرعین از نظر جاذبه های تفریحی و طبیعی سرآمد است و برای طبیعت گردان، اقامت در سرعین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر طبیعتگردی در سرعین، مخصوصا کمپینگ باشد. از دیگر جاذبه های طبیعی سرعین می‌توان به دره گلستان (آلوارس)، آبشار ورگه سران و دره جنگلی ایرد موسی اشاره کرد.
برای کسانی که اهل تفریحات زمستانی و اسکی هستند، ورزش اسکی در یکی از بهترین پیست‌های ایران یعنی پیست اسکی آلوارس تجربه دلنشینی است. با استفاده از تله‌سی‌یژ این مجموعه، مناظر زیبا و پوشیده از برف کوه سبلان چشم اندازی است که شاید هیچوقت دیگر و در هیچ جا فرصت تجربه آن را نداشت.

جاذبه های سرعین سفر و اقامت در شهر اردبیل | تجربه‌ای به یادماندنی در عروس سبلان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *