جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زورخانه دانشگاه تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ دی ۱۳۹۷

مدیریت این زورخانه را حاح رضا زرشکیان بر عهده دارد. این زورخانه پیش از این با نام «عبادت خانه» شناخته می شد.نزدیک به ۴۰ سال از زمان تاسیس این زورخانه می گذرد و تاکنون توانسته تعداد بسیاری از دانشجویان را جذب و متوجه ارزش های این ورزش کند.در مجموعه دانشگاه تهران سه زورخانه وجود داشته است که دو عدد آن در تهران بود و دیگری در کرج که با تخریب یکی از آنها در تهران بدلیل وجود برخی مسایل، تنها این زورخانه در کوی باقی مانده است.
یکی از نکات قابل توجه این زورخانه عدم نیاز به سیستم های صوتی در آن به جهت معماری خاص آن است. این زورخانه بیش از ۲۰۰ تماشاچی در خود جای می دهد.
دور تا دور زورخانه را عکس ها و هدایایی گرفته که مقامات مختلف کشوری به این زورخانه تقدیم کرده اند ولی اکثر لوازم را زرشکیان مربی پیر این زورخانه تهیه کرده است. ورودی این زورخانه طاق بستانی شکل است. ورودی زیبا و نورانی که با پرچم های منقش به اسامی معصومین (ع) زینت یافته است.زورخانه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در محدوده کوی دانشگاه قرار دارد و میزبان دانشجویان و علاقه مندان به ورزش های باستانی و پهلوانی است.در این زورخانه که از طراحی ومعماری داخلی سنتی استفاده شده است، اساتید دانشکده هنر از فنون خود به کار برده اند.

تلفن تماس : ۰۹۱۲۶۰۴۸۵۰۱
ساعت کاری : ۱۹ تا ۲۰:۳۰
آدرس : انتهای خیابان امیر آباد – بالاتر از خیابان امیر آباد ۱۵ – دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران

 

زورخانه دانشگاه تهران 1 زورخانه دانشگاه تهران
زورخانه دانشگاه تهران 2 زورخانه دانشگاه تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    اين زور خانه ها است كه تربيت كننده پهلوانان و دست بگير هاي مردم هستن و به نظر من بايد تو هر شهر دو تا زورخانه باشه البته تو شهر كوچك

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد