رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مهر ۱۳۹۹

زمینه حضور گردشگر خارجی به کشور مهیا می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری کشور از تدوین شیوه‌نامه بهداشتی برای حضور گردشگر خارجی به کشور با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: به‌زودی تورهای گردشگری خارجی به ایران می‌آیند.

ولی تیموری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گردشگری از کاهش ۶۵ درصدی گردشگری در سطح بین الملل خبر داد و گفت: به نظر می آید این درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به شیوع همچنان کرونا در سطح جهان گفت: ۵۳ درصد کشورها در شرایط کنونی گردشگری را تسهیل کردند و این کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار قرار دادند. الویت اصلی ما نیز در حفظ سلامت گردشگران داخلی و بین المللی است.

-تیموری زمینه حضور گردشگر خارجی به کشور مهیا می‌شود

تیموری از تدوین شیوه نامه بهداشتی برای ورود گردشگران بین المللی خبر داد و گفت: بیش از یک ماه با همکاری ستاد مقابله و با کرونا و برخی از وزارت خانه ها و بیمه ها روی این شیوه نامه تدوین شده و به زودی ابلاغ می شود.

وضعیت اقتصادی تاسیسات گردشگری خوب نیست و امیدواریم با ورود تور های گردشگری خارجی بخشی از آسیب ها کاهش پیدا کند.

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش با تسهیلات دولت به تاسیسات گردشگری برای کاهش بخشی از آسیب های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: به زودی بسته حمایتی که به تاسیسات گردشگری اختصاص دارد اعلام می‌شود، کلیات آن تصویب شده و به زودی جزییات آن نیز تدوین و در هفته جاری اعلام می شود.

وی با بیان این که یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بر اساس آمار جهانی رسما در ایران در مشاغل گردشگری مشغول کار بودند، گفت: شیوع کرونا و استمرار آن سبب شده تنها یک سوم این جمعیت شاغل در این حوزه باشند.

منبع:ایرنا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *