جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زمان مناسب برای سفر به شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۹ تیر ۱۳۹۷

همان طور که می دانید شیراز پر است از جاذبه های گردشگری و تفریحی و طبیعی .شیراز با برخورداری از چندین باغ ایرانی که هر کدام از آن‌ها یک بهشت کوچک زمینی در قلب شهر هستند و همچنین خانه‌های تاریخی که آینه‌ای تمام‌نما از هنر و معماری اصیل ایرانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران به خصوص در فصل بهار است.
بیشتر مردم شیراز را با عطر بهار نارنج می‌شناسند؛ هنگامی هوای بهاری سرشار از رایحه خوش بهارنارنج را استشمام می‌کنید، مدهوش می‌شوید و دوست دارید این هوای مطبوع را تا جای ممکن در ریه‌های خود ذخیره کنید.
بهترین زمان سفر به این شهر بهشت‌گونه، اردیبهشت ماه و به خصوص از ۱۵ اردیبهشت تا آخر این ماه است. در اردیبهشت بهار تقریبا در اکثر نقاط ایران به اوج زیبایی خود می‌رسد؛ اما شیراز در این ماه واقعا حال و هوای بهشتی پیدا می‌کند. در این ماه شکوفه‌های بهار نارنج در گوشه و کنار شهر می‌شکفند و با رایحه دل‌انگیز هوایی بهشتی را برای شیرازی‌ها و مسافران این شهر به ارمغان می‌آورند. با شکوفایی گل‌های باغ‌های ایرانی شیراز در این ماه جشنواره‌ای باشکوه از رنگ‌ها در این شهر برپا می‌شود. در اردیبهشت نه از شلوغی و ازدحام ایام نوروز خبری است و نه از گرمای کلافه‌کننده تیر و مرداد.

یکی از دلایل دیگری که به خاطر آن حتما باید در اردیبهشت ماه به شیراز سفر کنید، مراسم و جشنواره‌هایی است که به مناسبت روز شیراز یعنی ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و برخی از آن‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. هدف از برپایی این مراسم‌ها عمدتا آشنایی گردشگران با فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آئین‌های شهر تاریخی شیراز است. شیراز تنها شهر ایران است که یک روز اختصاصی برای بزرگداشت آن در تقویم ثبت شده و این موضوع نشان از اهمیت والای این شهر است. چند سالی است که شیرازی‌ها اهمیت خاصی به این روز می‌دهند و برگزاری مراسم‌های مختلف به مناسبت این روز باعث ایجاد شور و نشاط خاصی در فضای شیراز می‌شود.

نام‌گذاری ۱۵ اردیبهشت به روز شیراز از زمانی آغاز شد که این موضوع در شورای شهر شیراز به بحث و بررسی گذاشته شد و سپس با موافقت نمایندگان مجلس این روز به صورت رسمی در تقویم به نام روز شیراز ثبت شد.

یکی از مراسم‌‌های جالب این روز به پرواز درآمدن ۱۲ بالن (که از کشورهای مختلف اروپایی به ایران آورده شده‌اند) توسط بالن‌سواران حرفه‌ای از ورزشگاه حافظیه شیراز و ورزشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آسمان آبی شیراز و فرود آمدن آن‌ها در نقاط مختلف شهر است.
علاوه بر این معمولا برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی از تاریخ ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت در شاخص‌ترین اماکن گردشگری شیراز برپا می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس شیراز قدیم و نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستبافت در ارگ کریمخان زند، نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور و اجرای شب شعر و برنامه‌ خوشنویسی (مختص گردشگران خارجی) در حافظیه و همچنین اجرای نمایش و تئاتر در این شهر تاریخی اشاره کرد؛ بنابراین سفر به شیراز در اردیبهشت ماه می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای شما تبدیل شود.

شیراز 1 زمان مناسب برای سفر به شیراز

شیراز 2 زمان مناسب برای سفر به شیراز

شیراز 3 زمان مناسب برای سفر به شیراز

شیراز 4 زمان مناسب برای سفر به شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    اینکه چه فصلی به شیراز سفر کنید بستکی به ذائقه خودتون داره چون پاییزش هم خیلی قشنگه ولی بهترین زمان سفر به این شهر تو فصل بهاره

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    از دید یه شیرازی اینو میگم، اول ک بهترین موقع سفر ب شیراز در فصل بهار و در ماه اردیبهشت هستش، پاییز قشنگیم داره. اما اردیبهشتشو از دست ندین

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    فصل بهار بهترین زمان برای سفر به شیرازه

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    من شخصا اردیبهشت ترجیح میدم برای سفر به شیراز هم خلوته و هم هواش خوبه

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *