رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای یزدلان اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ آبان ۱۳۹۶

روستای یزدلان اصفهان، یکی از روستاهای مشهور این استان و از توابع شهرستان آران و بیدگل می‌باشد. روستایی واقع در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و شش کیلومتری ابوزیدآباد که جمعیت آن کمتر از ۴۰۰ نفر است. باید بدانید که اهالی این روستا گویش مربوط به ابوزیدآباد یعنی بیذویه را برای خود برگزیده اند. دو امامزاده معروف به نام‌های شاهزاده زین‌الدین (ع) و شاهزاده حسین در روستای یزدلان بسیار مورد تکریم و احترام اهالی بوده و هر روزه پذیرای مردم و گردشگران است. علاوه بر امامزادگان شریف که نسبشانبه امام موسی کاظم (ع) برمی‌گردد، چهار نفر از فرزندان جابر بن انصاری نیز در این مکان به خاک سپرده شده‌اند. زیارتگاهی با ساختمانی مربوط به ۸۰۰ سال پیش یعنی دوران سلجوقیان که تاکنون چندین بار و در طول ادوار مختلف تاریخی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. باید بدانید که نام این روستای زیبا به زبان بیذوی یلو (yaloo ) بوده و در زبان شیرین بیذوی به معنای پهلوانان یا یلان می‌باشد.
آب روستای یزدلان، برای مدت قرن‌ها از قناتی سرچشمه گرفته از جنوب روستا تأمین می‌شد. اما متأسفانه با خشک شدن این قنات، چاه آب جای آن را گرفته است. باید بدانید که تنها مدرسه‌ این روستا مدرسه ابتدایی است که سه کلاس را در خود جای داده و دانش‌آموزان به صورت همزمان در آنجا تحصیل می‌کنند. متأسفانه، دانش‌آموزان برای درس خواندن در مقاطع بالاتر باید به ابوزیدآباد بروند.

-یزدلان-اصفهان روستای یزدلان اصفهان

-یزدلان-اصفهان1 روستای یزدلان اصفهان

-یزدلان-اصفهان3 روستای یزدلان اصفهان

-یزدلان-اصفهان4 روستای یزدلان اصفهان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 3.3]
           
 

نظر کاربران :

  • سمیه اثناعشری

    سلام سرکارخانم.دراکثر جاهای گردشگری اطراف اصفهان پیام گذاشته بودین.میتونم خواهش کنم یه مکان بسیارخلوت ودلپذیز ازتوابع اصفهان وحومه بهم معرفی کنید تا این سه روز تعطیلی همراه خانواده بریم به دورازکرونا.ذکرکنم که ما تمامی سفرهامون به جاهای کم امکاناته وبیشتر میپسندیم.ممنون میشم?

    ۵ شهریور, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    روستای خیلی خوبیه ولی زیاد جایی برای دیدن نداره هوای معتدلی هم داره

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    در این روستا حمام و خانه های تاریخی که هنوز هم از اونا استفاده میشه وجود داره و با وجود اینکه اکثر امکانات دارند ولی باز بصورت سنتی زندگی میکنن

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *