رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آذر ۱۳۹۷

روستای قلعه باباخان

لینک این مطلب کپی شد!

روستای قلعه باباخان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر در استان همدان ایران است .روستای قلعه باباخان در دهستان جوزان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر (۱۰۲خانوار) بوده‌است.
روستای قلعه باباخان در سمت جنوب شرقی ملایر و در فاصله حدود بیست و پنج کیلومتری شهر ملایر می باشد.این روستا دارای مردمانی متدین با فرهنگ و اکثرا تحصیل کرده می باشد.
قلعه باباخان در بین دره ای سر سبز به نام دره جوزان قرار گرفته که از اواخر فروردین تا قبل از برگ ریزان سرتاسر منطقه چون یاقوتی سبز می باشد. خصوصا اگر از ارتفاعات مشرف بر این منطقه نظاره گر زیبایی بهشتی آن باشید هوش از سرتان می پرد. سرتاسر کناره رودخانه ای که از گماسا شروع شده و به رودخانه حرم آباد می پیوندد انباشته از انواع درختان و باغ های انگور، سبز و با صفا است.

امکانات روستا
روستای قلعه باباخان از سال۱۳۴۰ به همت ریش سفیدان آن روزگار از نعمت آب شرب (لوله کشی) و برق بهره مند بوده است. روستای قلعه باباخان از نظر بقعه های متبرکه دارای امام زاده ( به روایت مردم محل – محل گذر امام زاده) می باشد. این روستا از نظر بهداشت و درمان دارای وضعیتی مطلوب می باشد و دارای خانه بهداشت می باشد.تمام روستا مجهز به لوله کشی گاز است.
تمامی سکنه روستا از نعمت مخابرات بهرمند می باشند.این روستا در زمینه ورزش هم فعال بوده و دارای باشگاه ورزشی می باشد.تمام مراسم و همایش های اهالی در تالار همین روستا (تالار وحدت) برگذار می شود

محصولات کشاورزی
بیشترین محصول کشاورزی اهالی روستا انگور است که در فصل پائیز برداشت و به کشورهای اروپائی و آسیائی صادر می شود.
از نظر تحصیلات مردم این روستا زبان زد همه هستند به تازگی اهالی روستا با مطالعه علمی بر روی خاک منطقه به کاشت گل محمدی نیز روی آورده اند.

تفریح گاه
روستای قلعه باباخان دارای منطقه ای است به نام قشلاغ که محلی است خوش آب وهوا و داری چشمه و مرتع طبیعی که در تابستان مکانی مناسبی است برای استراحت اهالی روستا.

روستای قلعه باباخان روستای قلعه باباخان

روستای قلعه باباخان روستای قلعه باباخان

روستای قلعه باباخان روستای قلعه باباخان

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    یکی از بهترین سوغاتی های اینجا شیره انگوره

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    محصولات انگور این منطقه به ویژه کشمش اون معروفیت جهانی داره

    ۱۵ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    روستا زيبايي هست و البته سر سبز خرم مثل بيشتر روستا هاي ملاير

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    یک روستای زیبا و مناسب برای کشاورزی و کشت انگور

    ۱۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    ملایر کلی روستا داره و این روستای قلعه باباخان یکی از بهترین انگورها رو داره

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی فدایی فرد

    ایکاش بتوان با ایجاد جذابیتهای فراوان در روستاها مهاجرت را معکوس نمود و تنوع جغرافیایی و خوراکی فرهنگی را حفظ کرد این امر نیاز به همت و خرد جمعی دارد

    ۲۲ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *