جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای خنب کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۷ آذر ۱۳۹۶

روستای قدیمی خنب ‌از توابع بخش مرکزی کاشان که در منطقه کوهستانی واقع شده دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، گردشگری و زیارتی منحصر به فرد در کویر مرکزی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان غار قدیمی مظفر، تنگه دیدنی دربند، سنگ قبرهای تاریخی و قدیمی، دو چشمه قنات، مناظر طبیعی بسیار زیبا، گلستان‌های گل محمدی، جنگل سرسبز وخرم، درختان قطور گردو و بادام، زیارت حسنیه واقع در تنگه دیدنی دربند، محوطه تاریخی کفتارخون که از محوطه‌های دوران پارینه سنگی بوده و وجود مرقد امامزاده طاهر از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) که در فهرست آثار ملی ثبت شده است از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی، تاریخی وقابلیتهای این روستای خوش آب و هوا است.

این روستا در منطقه‌ای خوش آب و هوای مشرف به‌کاشان واقع شده است، علاوه بر توسعه صنعت توریسم و قابلیت‌های کوهنوردی، سرمایه‌گذاری در جهت زیرساخت‌ها می‌تواند تحول عظیمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و ایجاد اشتغال در این روستا ایجاد کند.

وجود غار مظفر در تنگه بسیار دیدنی «دربند» این روستا که به گفته اهالی در گذشته راه ارتباطی این روستا به کاشان بوده است از مهم‌ترین پتانسیل‌های منحصر به فرد در سطح استان اصفهان محسوب می‌شود.

وجود سوراخ‌های طبیعی و بکر، دخمه‌ها و غارهای طبیعی در این تنگه از جمله «غار مظفر» فضایی طبیعی و دیدنی ایجاد کرده است. وجود قندیل‌های کریستال و شیشه‌ای شکل در سقف غار مظفر روستای خنب به صورت گل کلم خودنمایی می‌کند،

وجود جاذبه‌های طبیعی فر آوان موحب شده تا در طول هفته بیش از ده هزار نفر از کوهنوردان و گردشگران برای تفریح، زیارت و ورزش به روستای خنب سفر ‌کنند.

خانه‌های قدیمی ساخته شده دراین روستای بسیار کهن به سبک روستای ماسوله است که نظر هر بیینده‌ای را به خود جلب می‌کند.

با توجه به اینکه این روستای کهن و بسیار زیبا به عنوان منطقه‌ای ییلاقی یکی از نزدیک‌ترین روستاهای کوهستانی شهرستان کاشان می‌باشد سرمایه گذاری در بخش توریستی و گردشگری این روستا می‌تواند سر ریز گردشگران داخلی و خارجی باغ تاریخی فین کاشان باشد.

روستای خنب در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و کنار گذر اتوبان قم کاشان اصفهان واقع شده و در تمام فصول سال خصوصا ایام نوروز و فصل گلابگیری پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.

روستای خنب 1 روستای خنب کاشان

روستای خنب 2 روستای خنب کاشان

روستای خنب روستای خنب کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *