جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای جهان آباد

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

شهرستان نی ریز یکی از کهن ترین شهرستانهای استان فارس است که از شمال به شهربابک و آباده، از جنوب به داراب، از شرق به سیرجان و از غرب به استهبان محدود می شود. شهر نی ریز به طول جغرافیایی′۲۰ ْ۵۴ و عرض جغرافیایی ′۱۲ ْ۲۹ و ارتفاع ۱۷۹۵ متری از سطح دریا در فاصله حدود ۲۳۰ کیلومتری شرق شیراز واقع است.

وسعت این شهرستان به ۱۰۵۴۰ کیلومتر مربع می رسد که ۵/۸ درصد کل وسعت استان را به خود اختصاص داده است و در واقع نی ریز ششمین شهرستان استان فارس از نظر بعد مساحت می باشد.

این شهرستان شامل سه بخش مرکزی,پشتکوه و آباده طشک و هشت دهستان و روستاها و آبادیهای بسیار است.

الف- بخش مرکزی شامل دو دهستان رستاق و هرگان است.

ب- بخش پشتکوه شامل سه دهستان قطرویه, دهچاه و ریزاب است.

ج- بخش آباده طشک:

این بخش با وسعتی حدود ۴/۳۳۹۷ کیلومترمربع به مرکزیت آباده طشک می باشد. این بخش در شمال شرقی شهرستان کنار دریاچه بختگان وطشک واقع گردیده وفاصله آن از مرکز شهرستان ۱۲۰ کیلومتر می باشد.

دارای ۳ دهستان می باشد: ۱- دهستان آباده طشک ۲- دهستان بختگان ۳- دهستان حنا

شغل اصلی مردم کشاورزی، خصوصأ کشت گندم، پسته، که سطح وسیعی از برداشت مجموع شهرستان از این منطقه صورت می گیرد. وهمچنین قسمت بزرگی از معدن سنگ چینی در این بخش می باشد.

مناطق محافظت شده بختگان و همچنین وسعت زیادی از دریاچه ی بختگان و دریاچه ی طشک در این بخش قرار دارد که سالانه مورد بازدید بسیاری از محققان و.گردشگران قرار می گیرد.

از تفرجگاهای زیبا وپر جاذبه این بخش می توان از تنگ جزین،باغ یعقوب،بناب،کندر،چاه مبارک را نام برد.

وازاماکن زیارتی این بخش مقبره متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم می باشد که درباغی مصفا ودر کنار دریاچه ی طشک که پذیرای زائران ومسافران می باشد.

۱- دهستان آباده طشک:

این دهستان۵/۴۴۷ کیلومترمربع به مرکزیت آباده در موقعیت ۲۹ درجه و۴۵ دقیقه عرض جغرافیایی عرض شمالی و۵۳ درجه و۴۰ دقیقه عرض جغرافیایی عرض شمالی و۵۳درجه و۴۰دقیقه طول شرقی قرار دارد.

مهمترین روستاها وآبادی های آن عبارتند از : جزین، خواجه جمالی، ده زیر، صفی آباد، طشک.

۲- دهستان بختگان:

این دهستان با وسعت ۲/ ۱۲۳۱کیلومترمربع به مرکزیت روستای کوشکک در موقعیت ۲۹درجه و۴۰دقیقه شمالی و۵۳درجه ۵دقیقه طول شرقی قرار دارد.

مهمترین روستای آن: جهان آباد، کوشکک، حسن آباد، دهمورد، سنگ سفید، شهرک امام صادق،حسین آباد، حیدری، درجویه،اسلاوی،تل خاکی، کنگاشی، کیمالو ، امامزاده

۳- دهستان حنا:

این دهستان باوسعت ۱۲/۱۷۱۸ کیلومترمربع به مرکزیت روستای تم شولی در موقعیت ۲۹درجه و۳۵دقیقه عرض شمالی و۵۴ درجه طول شرقی می باشد.

مهمترین آبادی ها وروستاهای این دهستان عبارتند از: امیر آباد، بسترم اتاقی، بسترم چشمه انجیر، بسترم علیا، بنه یکه، تل زرد، تل ساربانی، تم شولی، تلمبه سادات، چاه سرخ، چاه سوارآغا، چاه گز، حسین آباد، شهرک تنگ حنا، شهرک مهدوی، صالح آباد، فخرآباد وباقر آباد، چاه گورکی ، اکبر آباد، قاسم آباد،چاه محکی

54108152 روستای جهان آباد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 3.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد