رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای بیدهند

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۹

روستای بیدهند یکی از مناطق دیدنی و با صفای استان قم است. باغات بزرگ گردو که با آب قنات آبیاری می شوند و هوای خنک و مناظر دیدنی. نکته مهم در مورد بازدید از این روستای زیبا این است که با توجه به اینکه کلیه باغات دارای مالکین محلی هستند، حتما قبل از ورود به باغات اجازه بگیرید و از تخریب طبیعت و درختان و یا روشن نمودن آتش زیر درختان مثمر جدا خودداری کنید. این روستا مردم مهمان نواز و خونگرمی دارد .
روستای بیدهند یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان قم به شمار می رود که با آب و هوای مطبوع خود میزبان شهروندان و گردشگران است.روستای بیدهند یکی از مناطق دیدنی و با صفای استان قم است. باغات بزرگ گردو که با آب قنات آبیاری می شوند و هوای خنک و مناظر دیدنی از مشخصه های این روستا است.

-بیدهند-قم-1 روستای بیدهند
سفلی بیدهند قناتی است که در این روستا قرار دارد. طول این قنات ۲۵۰ متر است، تعداد ۱۵ میله چاه دارد و عمق مادرچاه این قنات ۱۵ متر استهمچنین امامزاده فاضل (ع)، در بالای کوهی مشرف به روستای بیدهند واقع شده است. بنایی متشکل از بقعه، چهار ایوان، چهار حجره و چهار غرفه در بالای حجرات است.سیمای عمومیاین آبادی‌ سرسبز و باغستانی در یک امتداد شمالی و جنوبی و بر کناره بستر رودخانه فصلی موسوم به دره باغ قرار گرفته‌ است. قرار گرفتن بر فراز بلندی موسوم به گردنه گروس در شمال آبادی بیدهند و دیدن مناظر جالب و تماشایی آن به خصوص در زمستان هر سال بسیار جذاب و دیدنی است که علاقمندان به طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند.
در اوایل بهار یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی استان قم محسوب می‌شود.نکته مهم در مورد بازدید از این روستای زیبا این است که با توجه به اینکه کلیه باغات دارای مالکین محلی هستند، حتما قبل از ورود به باغات اجازه بگیرید و از تخریب طبیعت و درختان و یا روشن نمودن آتش زیر درختان مثمر جدا خودداری کنید. این روستا مرد مهمان نواز و خونگرمی دارد.

-بیدهند-قم-2 روستای بیدهند

نحوه دسترسی به روستای بیدهند

آدرس : استان قم – جاده کهک به کرمجگان – روستای بیدهند

-بیدهند-قم روستای بیدهند

           
 

نظر کاربران :

  • محسن وحیدی بیدهندی

    با سلام و عرض ادب و احترام محضر شما
    عکسی که منسوب به روستای بیدهند قم درج فرموده اید در اصل مربوط به روستای بیدهند از توابع شهرستان نطنز می باشد لطفا اصلاح فرمایید . متشکرم

    ۵ آبان, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما تصاویر اصلاح شد .

      ۲۰ آبان, ۱۳۹۹

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *