بلیط هواپیما سوئیت تبریز

رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه

زمان مطالعه : 6 دقیقه
۲۱ مهر ۱۳۹۹

برخی از رفتارها هستند که اگر چه به ظاهر ساده هستند ولی امکان دارد با این رفتارها یک گردشگر در فرودگاه آشفته و شرمسار شود. در این مطلب به رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه  اشاره می کنیم تا گردشگران با رعایت همین کارهای ساده از مضحكه عام و خاص شدن دور باشند.

گوش دادن به موسیقی بدون هدفون ممنوع

گفتنی است که بهتر است به موسیقی و همچنین فیلم ها و هر چیز دیگری که مزاحم افراد دیگر گردد بدون هدفون گوش نکنید. هدفون ها اساسا برای استفاده در مکان های حمل و نقل عمومی و فرودگاه ها ساخته شده اند ولی بیشتر مسافران توجه نمی کنند.در صورتی که با دوست و همسفر خود در حال گوش دادن به موسیقی یا تماشای برنامه ای هستید هدفون را فراموش نکنید، هیچ کس تمایلی به شنیدن موسیقی یا برنامه مورد علاقه شما ندارد، به خصوص اگر برنامه جالبی نباشد.
هدفون را با یکدیگر به اشتراک بگذارید یا بهتر است که به صحبت کردن با یکدیگر ادامه دهید. شما وقت زیادی برای استفاده از هدفون در هواپیما خواهید داشت.

رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه

کیف خود را در سفر بیش از حد پر نکنید

صحنه ای که یک مسافر آشفته در حال در آوردن چیز هایی از چمدانش است تا از وزن آن در خط بار فرودگاه بکاهد ممکن است خنده دار و شرم آور بنظر برسد. هنگام برداشتن وسایل داخل چمدان ظرفیت آن را نیز در نظر بگیرید.بسته بندی و آماده کردن یک چمدان سنگین و پر از سوغات در هنگام برگشت از سفر بسیار آسان است، به خصوص اگر از شرکت هایی که در مورد محدودیت های فضا و وزن بسیار سخت گیر هستند با تخفیف ویژه بتوانید استفاده کنید. استفاده از یک ترازوی کوچک دیجیتال چمدان می تواند در تایین اندازه وزن بار به گردشگران کمک کند.

ایستادن در فاصله‌ی بسیار نزدیکی از نوار نقاله بارها

ایستادن در نزدیکی نوار نقاله و جلوی دید دیگران را گرفتن باعث نمی‌شود چمدان شما زودتر برسد و با این کار تنها به دیگران بی‌احترامی می‌کنید.زمانی‌ که می‌خواهید بارتان را از روی نوار نقاله بردارید، ادب حکم می‌کند در حد یک یا دو قدم از نوار نقاله فاصله بگیرید و اگر نگران گم‌شدن بارها و چمدان‌های خود هستید، بهتر است اصلاً هیچ باری با خود نیاورید!

رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه

بی‌توجهی به صف سوارشدن به هواپیما

برخی از افراد قبل از اینکه نوبت‌شان شود، در صف می‌ایستند تا هرچه زودتر سوار هواپیما شوند و گاهی اوقات مسئول گیت نیز به این موضوع توجه نمی‌نند. اگرچه با این کار وقت‌تان تلف نمی‌شود؛ اما قطعا رفتار ناخوشایندی است و باعث دلخوری مسافران خواهد شد. پس بهتر است صبر کنید تا نوبت‌تان شود؛ مطمئن باشید که هواپیما بدون شما پرواز نخواهد کرد.

رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه

وسایل با ارزشی که در خانه نگه نداشته اید را احتمالا گم کنید

عبور از بخش امنیت در فرودگاه بسیار تنش زا و دشوار است و با این شرایط عجله برای جمع آوری وسایل باعث می شود تا نتوانید وسایل گم شده خود از جواهرات گرفته تا وسایل با ارزش شخصی را پیگیری کنید.جهانگردان بهتر است که وسایل گرانبهای خود را در کیف دستی یا در منزل نگه دارند. اداره امنیت حمل و نقل مسافران را مجبور به درآوردن اقلام کوچک مانند حلقه ، گردنبند یا گوشواره نمی کند.بعضی از مسافران این لوازم با ارزش را در می آورند و در فرآیند امنیتی آنها را گم می کنند. بهترین راه این است که گردشگران در اطراف کمربند نقاله به دنبال دارایی های با ارزش حرکت کنند تا زود تر لوازم گرانبها را تحویل بگیرند. بیشتر اقلام کوچکتر مانند ساعت یا سگک کمربند را می توان آنجا پیدا کرد.

مایعات اضافی را با خود حمل نکنید

توجه نکردن به این موضوع فقط شرم آور نیست بلکه قانون شکنی نیز می باشد. طبق قانون مایعات ۳-۱-۱ ، بسیاری از سوغات ها، لوازم آرایشی و الکل دارای مالیات برای مسافران می باشد، و در صورت رعایت نکردن به قانون دور انداخته می شوند.سوغاتی را که امیدوار بودید با خود در کیف دستی به خانه ببرید با بررسی از طریق اسکنر و بازرسی مجبور می شوید که دور انداخته و رها کنید. قوانین امنیتی که باید بخصوص هنگام سفر به کشوری دیگر تابع آنها باشید را مطالعه کنید.

در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نکنید

به هر طریقی بهتر است که بیش از یک یا دو نوشیدنی را با هم مخلوط نکنید. سعی کنید حد خود را بدانید ، بخصوص اگر مسافر هستید.اگر گردشگری مست به نظر برسد ، خدمه هواپیما می توانند مانع از پرواز این مسافر شوند. گفتنی است که یک نمونه از اتفاقات اخیر و شرم آور که در بین مسافران رخ داد گزارش پلیس در مورد یک مسافر ظاهرا مست بریتانیایی بوده است که در اواسط پرواز در تلاش برای باز کردن در هواپیما بود تا پیاده شود.اکثر مردم از این کار اجتناب می کنند اما همین مستی یا بوی مشروبات الکلی می تواند گردشگران را در وضعیتی نامطلوب قرار دهد و یا دچار مشکل کند.

 

لباس مرتب بپوشید و بی نظم نباشید

بعد از خستگی پرواز هیچ کس عالی و بی عیب بنظر نمی رسد، اما این دلیل نمی شود که مسافری با لباس راحتی منزل ظاهر شود. گردشگران بهتر است که بجای لباس های بد سایز و بد قواره لباس های مناسب و اندازه تن انتخاب کنند.از ساق پوش های ورزشکاری نازک که در عین حال گرم نیز هستند استفاده کنید ، لباس زیر بلند و یا روسری یا ژاکت نیز به همراه داشته باشید این لباس ها می توانند در یک هواپیمای خنک مانند پتو گرمای مضاعف داشته باشند.کفش های راحتی و ژولیده منظره زشت ایجاد می کنند و بهتر است که پیراهن های عرق گیر سوراخ دار را در خارج از خانه بکار نبرید این لباس ها مناسب بیرون نیستند.

رفتارهای آزاردهنده در فرودگاه

از پرواز جا نمانید

گذر گردشگران در ترمینال همراه با چمدان های چرخدار که صدای بلندی نیز دارند به مسئله ای مشکل ساز در تمام فرودگاه ها تبدیل شده است. هیچ کس دوست ندارد که شرایط آزاردهنده ای برای دیگران ایجاد کند.گردشگران بهتر است که همه این هشدار ها را جدی در نظر بگیرند و زمان بیشتری را برای فرودگاه اختصاص دهند و برنامه فرودگاه را پیش از موعد مورد مطالعه قرار دهند. با رعایت برنامه زمانی مشخص در صورت لزوم جهانگردان می توانند زمان کافی برای کرایه شاتل تا ورودیه را داشته باشند.جا ماندن از پرواز بخصوص هنگام تاخیر و یا توقف میان راهی کوتاه برای بسیاری از افراد ممکن است اتفاق بیافتد، اما اگر برنامه ریزی داشته باشیم به طور قابل ملاحظه ای منظم خواهیم بود و از پرواز جا نمی مانیم.

مراقب چمدان و وسایل همراه خود در فرودگاه باشید

در جهان مدرن ترس و اضطراب در فرودگاه ممکن است با بی نظمی های کوچک و به سادگی رخ دهد. بی توجهی و عدم مراقبت از چمدان و وسایل حتی بمدت چند دقیقه می تواند توجه زیادی را بخود جلب کرده و نگرانی های زیادی ایجاد کند.در دسترس بودن این لوازم برای غریبه ها می تواند گردشگران را در معرض خطرات غیر منتظره ای مانند انتقال مواد مخدر به داخل چمدان قرار دهد.( مطمئن باشید طبق تجربه های مسافران این اتفاق ها رخ داده است.) همیشه دقت کافی به لوازم خود داشته باشید حتی حین دوش گرفتن و یا هنگام پر کردن بطری آب مراقب باشید.

حس آشفتگی ، ترس و اضطراب را از خود دور کنید

عقب ماندن از برنامه یا وجود بار زیاد نسبت به قوانین باربری بسیار ناامید کننده می باشد، اما مصر بودن و یا بی خیالی گردشگران می تواند توجه افراد زیادی را به این موضوع جلب کند، به خصوص اگر یک فرد زرنگ در حوزه اینترنت تصمیم به پخش آنلاین این رخداد ها داشته باشد.کارکنان بخش خدمات مشتری و خدمه هواپیما داستان های بی نظیری از اتفاقات شرم آور گردشگران دارند. گفتنی است که داد و فریاد و شکایت نسبت به تاخیر پرواز، باعث حرکت سریع هواپیما نمی شود.از حقوق خود در مورد مسائل مربوط به پرواز، محموله و کنسل نمودن بلیت مطلع باشید و در صورت رخ دادن هر گونه مشکلی بهتر است که مسائل را عاقلانه حل کنید.

 

رفتارهای آزار دهنده در فرودگاه

           
چاپ

لینک های مرتبط :

رزرو هتل جااینجاس
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *