جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رسانه ها چهره واقعی ایران را به گردشگران خارجی نشان دهند

تاریخ بروزرسانی :
۸ خرداد ۱۳۹۷

ارومیه- ایرنا- نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: سفارتخانه ها و رسانه های ارتباط جمعی باید چهره واقعی ایران را به گردشگران خارجی نشان دهند و علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری، امنیت و آرامش کشور را به گوش جهانیان برسانند.
یوناتن بت کلیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تنوع اقوام و ادیان الهی در سطح کشور، افزود: ایران جلوه ها و جاذبه های تاریخی و فرهنگی متنوعی برای گردشگران خارجی دارد و وجود اماکن تاریخی و مذهبی متعدد از مزیت های گردشگری کشور به شمار می رود.
بت کلیا ادامه داد: واتیکان به عنوان یک مکان مذهبی سالانه شاهد ۳۰ تا ۴۰ میلیون بازدیدکننده بوده و ایران نیز هزاران اثر تاریخی و مذهبی ارزشمند دارد که نیازمند معرفی به گردشگران در عرصه بین المللی است.
نماینده آشوریان ایران در مجلس استفاده از قدرت رسانه ای برای تبلیغ جاذبه های تاریخی کشور را ضروری خواند و تولید محتوای برخی از رسانه های چند زبانه و تصویری را در این زمینه تاثیرگذار دانست.

resane رسانه ها چهره واقعی ایران را به گردشگران خارجی نشان دهند
وی ادامه داد: برخلاف تبلیغات منفی شبکه های خارجی، حجاب مانعی در مسیر جذب گردشگران خارجی نیست بلکه نشان دادن چهره منفی از ایران و ناامن خواندن آن در گذشته تاثیر منفی بر جذب گردشگر داشته است.
بت کلیا با بیان اینکه یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در سطح جهان وجود دارد و تمامی آنان محجبه هستند، گفت: تاکنون چه تعداد از این مسلمان ها را توانستیم به عنوان گردشگر جذب کنیم؟ بنابراین حجاب بهانه ای بیش نیست.
عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه امنیت از مولفه های لازم برای جذب گردشگر است، گفت: توریستی که به کشور می آید باید از امنیت کامل برخوردار بوده و اطمینان داشته باشد که در مقصد گردشگری خود با مشکلی مواجه نمی شود.
بت کلیا با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات توریست ها در شهرهای کوچک مورد سرقت، بی احترامی و کم لطفی واقع می شوند، افزود: بازتاب این حرکت ها در سطح جهانی و در صنعت گردشگری ناخوشایند است و باید جلوی چنین حرکت هایی گرفته شود.
عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس ادامه داد: وقتی گردشگران خارجی در مرزهای ورودی با برخوردهای مناسب مواجه شوند یا مورد احترام قرار گیرند بدون تردید به مبلغ فرهنگ غنی ایرانی تبدیل می شوند و همین تبلیغ بی واسطه، صنعت گردشگری کشور را رونق می دهد.
وی افزود: بسیاری از کشورها همانند ترکیه با ایجاد امکانات بیشتر برای گردشگران از هر قوم و نژاد و مذهب، درآمدی بالاتر از درآمدهای نفتی دارند.
بت کلیا با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت های مناسب یکی دیگر از عوامل توسعه نیافتگی صنعت گردشگری کشور است، تاکید کرد: امکانات و زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کنار برخی از جاذبه ها فراهم شده است.
وی نقش بخش خصوصی در رونق گردشگری را موثر خواند و افزود: صنعت گردشگری که گردش مالی و اشتغالزایی بالایی دارد، با مشارکت بخش خصوصی از طریق سرمایه گذاری گسترش می یابد.
وی ادامه داد: ایران با داشتن جاذبه های تاریخی و مذهبی بی نظیر همانند کلیساهای کهن که شهرت جهانی دارد از ظرفیت بی بدیلی برای گردشگران خارجی برخوردار است.
عضو فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر ایجاد وزراتخانه گردشگری، ادامه داد: کلیات راه اندازی این وزارتخانه با هدف جذب توریست به تصویب رسیده است.
به گزارش ایرنا توسعه گردشگری در دنیای کنونی از مهم ترین عواملی محسوب می شود که دولت ها برای پیشرفت اقتصادی جامعه باید به آن توجه بسیاری داشته باشند؛ این صنعت به نگاهی نو نیاز دارد تا با تحولی شگرف در آن بتوان کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد و چشم اندازی روشن در این بخش ترسیم کرد.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *