رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای کاربردی کمپینگ ( انتخاب محل کمپینگ )

تاریخ بروزرسانی :
۴ مهر ۱۳۹۷

در این قسمت به راهنمای کاربردی کمپینگ ( انتخاب محل کمپینگ ) می پردازیم . اولین کاری که باید انجام دهید این است : تصمیم بگیرید که اساسا به کجا بروید, چه وقت و با چه کسی و برای چه مدتی می روید . وقتی به همه سوالات فوق جواب دادید حالا در مورد محلی که قرار است چادر بزنید یا مستقر شوید . به جمع آوری اطلاعات بپردازید .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پارک مورد نظر یا مراکز گردشگری تماس بگیرید یا از طریق اینترنت به جمع آوری اطلاعات لازم در مورد محل مورد نظر بپردازید . این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد :
آیا مراکز امداد رسانی در نزدیکی محل مورد نظر وجود دارد ؟
شرایط آب و هوایی و وضعیت جاده ها چطور است ؟
آیا هیچ فروشگاهی در نزدیکی محل وجود دارد :آیا می توان سوخت کافی تهیه کرد ؟
خدمات موبایل و تلفن به چه شکل است ؟
آیا امکان ماهیگیری در محل وجود دارد ؟
آیا می توان حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه را به همراه برد ؟
چنانچه تمایل دارید که در داخل کمپ های دارای مجوز قانونی و مجهز اقامت کنید باید بدانید که در بعضی از کمپ ها برای زدن چادر یا استفاده از فضای کمپ مجبور به پرداخت هزیته هستید . گاهی فضای کمپ خصوصا در روزهای تعطیل به شد شلوغ و پر ازدحام است و ممکن است اقامت شما را در کمپ با مشکل همراه سازد .
نیازهای اولیه از جمله توالت , حمام و آب تمیز باید حتما در کمپ وجود داشته باشد در بعضی از این کمپ ها علاوه بر موازد فوق امکانات تفریحی بیشتری مثل سینما و یا تئاتر وجود دارد . آگاهی از تجهیزات و وسایل موجود در کمپ بسیار مهم است . برای مثال اگر زمانی تمایل به پختن غذا نداشته باشید باید از وجود رستوران یا کافی شاپ در داخل کمپ مطمئن باشید . بسیاری از کمپ ها قوانین خاصی در مورد روشن کردن آتش , همراهی حیوانات اهلی , کودکان و میزان سرو صدا دارند . پس باز تاکید می کنیم که قبل از انتخاب کمپ در ورد قوانین و شرایط آن آگاهی لازم را کسب کنید .

این قانون است

زمانی است که در دامن طبیعت قرار می گیرید تا با زدن چادر و برقراری کمپ زمانی را از زیبایی خلقت خداند لذت ببرید , یادتان باشد که نباید به طبیعت صدمه بزنید و باید در حفظ و حراست از آن دقت کنید . پس با رعایت قوانین زیر ضمن لذت از طبیعت به سلامت آن نیز توجه کنید :

۱- در موقع راهپیمایی از مسیر اصلی خارح نشوید و میانبر نزنید . چون با خروج از مسیرهای مشخص بر گیاهان گام خواهید گذاشت و موجب آسیب رسانی به نشو و نمای گیاهان می شوید .

۲- در فاصله ۱۵ متری دورتر از ساحل هر برکه یا رودخانه چادر خود را برپا کنید . هیچوقت گیاهان ساحل رودخانه برکه یا دریاچه ها را لگدمال نکنید .
۳ – گروهای بیش از ۱۲ نفر بدون مجوز نمی توانند در طبیعت چادر بزنند .پیشنهاد می شود که حداکثر نفرات یک گروه ۶ نفر باشند و بیش از آن به معنای تجمع تعدادی چادر و لوازم و تجهیزات در یک نقطه و ایراد خسارت به طبیعت می باشد
۴ – لوازم مختلف و مواد غذایی را در محل خاص خود قرار دهید و به آنها نظم دهید تا به این ترتیب از ریخت و پاش آنها و تولید زبابه جلوگیری کنید .

شما می توانید به حفظ و نگهداری طبیعت کمک کنید

با پیروی از نکات زیر می توانید از آسیب رساندن به طبیعت جلوگیری کنید . با رعایت این نکات اثرات مخرب حضور و اقامت انسان ها در دامان زیبا و پاک طبیعت را به حداقل می رسانید .

زباله هارا جمع کنید

زباله ها را حمع کنید و در مخازن زباله بریزید . حتی زباله هایی که دیگران جا گذاشته اند را نیز بردارید . احسامی که نمی سوزند مثل فویل نباید در اجاق باقی بمانند .

از اجاق های موجود استفاده کنید

اگر می خواهید آتش روشن کنید از اجاق های موجود یا اجاق هایی ه افراد قبل از شما در ست کرده اند استفاده کنید .

چادر زدن در مناطق جنگلی
از بریدن شاخه درختان و کندن خندق دور چادر خودداری کنید و قبل از ترک محل تمام علایم حضور خود را در آن محل از بین ببرید .

از کیفیت آب حفاظت کنید
هیچ وقت دست ها و ظروف خود را در داخل برکه یا نهر نشویید . تمام شستشوها باید دور از هر نوع منبع و سرچشمه آب صورت گیرد .

استفاده از توالت

گودالی به عمق ۷ تا ۱۵ سانتی متر حفر کنید و بعد از اجابت مزاج روی آن را با خاک بپوشانید یادتان باشد که این گودال باید از محل چادر دور باشد .

سکوت را مراعت کنید

سعی کنید محل بر پایی چادر شما در مقابل دید سایر چادرها نباشد و از آواز خواندن و با صدای بلند فریاد زدن اجتناب کنید تا مزاحم دیگران نشوید .

آب را خوب بجوشانید

از آشامیدن آب طبیعی بدون جوشاندن آب اجتناب کنید .

 راهنمای کاربردی کمپینگ ( انتخاب محل کمپینگ )

           

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Share this post.

 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *