رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

راهنمای مترو مشهد در ادامه به صورت نقشه ذکر شده است. ۵ خط مترو برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است که به تدریج به بهره برداری خواهد رسید و در امر جابه جایی مسافران و شهروندان بسیار مشکل گشا خواهد بود.  یکی از بهترین روش‌های جابه جایی شهری استفاده از مترو یا قطار شهری می‌باشد.در حال حاضر خط ۱ مترو مشهد از ایستگاه وکیل آباد تا ایستگاه غدیر (فرودگاه) و مسیر بالعکس مسافران سرویس می‌دهد. برای رفتن به جاذبه های گردشگری مشهد احتمالا از خطوط مترو مشهد هم بخواهید استفاده کنید. توصیه میکنیم لیست کامل جاهای دیدنی مشهد را اینجا مشاهده کنید.

برای مسافرانی که قصد مراجعه به ییلاقات طرقبه و شاندیز، باغ وحش مشهد، رستوران پدیده شاندیز، شهر‌بازی کوهستان پارک مشهد، یا محل نمایشگاه بین المللی مشهد، پارک ملت مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، بازار زیست خاور، بازار هفده شهریور، ترمینال، فرودگاه و بسیاری مقاصد دیگر را دارند استفاده از خط یک قطار شهری مشهد مناسب خواهد بود. همچنین در مجاورت ایستگاه وکیل آباد مترو مشهد، پایانه اتوبوس رانی برای بسیاری از مقاصد مهم سرویس‌دهی دارد.

-مشهد1 مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

علاوه بر اینکه می‌توانید از باجه‌های ایستگاه‌های قطار شهری مشهد بلیط تهیه کنید، دو نوع کارت اعتباری، زائر کارت و من کارت نیز برای استفاده از خدمات مترو قابل خرید می‌باشد، که کارت اول برای پرداخت کرایه اتوبوس، خرید طرح ترافیک و پرداخت هزینه پارکینگ نیز قابل استفاده می‌باشد. در باجه‌های شارژ ایستگاه و یا ازطریق دستگاه‌های TVM می‌توانید کارت‌های اعتباری را شارژ کنید. البته با تصویب شورای اسلامی مشهد کارت‌های من کارت جدید با نام مشهد کارت صادر خواهند شد. مشهد کارت‌ها را علاوه بر دستگاه‌ها و گیشه‌های مربوط می‌توانید با موبایل نیز شارژ کنید. برای اینکار به اپلیکیشن شارژ من کارت (مشهد کارت) نیاز می‌باشد.

خط یک مترو مشهد

خط یک مترو شهر مشهد را مسیر وکیل آباد تا فرودگاه هاشمی نژاد تشکیل می‌دهد. این خط به طور حدودی ۲۴ کیلومتر طول دارد و برای افرادی که قصد دارند حمل و نقل عمومی اقتصادی‌تر و ارزان قیمت‌تری را تجربه نمایند، انتخاب مناسبی می‌باشد. خط یک مترو خراسان رضوی در ایستگاه تقی آباد قرار دارد و در طول مسیر این خط می‌توانید از ایستگاه‌های نزدیک به باغ وحش مشهد، شهربازی کوهسار پارک، طرقبه، شاندیز و همچنین نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گذر کنید و به این مقاصد بروید.

ایستگاه‌های خط یک مترو عبارت‌اند از:

وکیل آباد، کوهستان پارک، نمایشگاه، اقبال لاهوری، صیاد شیرازی، صدف، هفت تیر، دانش‌آموز، سید رضی، کوثر، پارک ملت، آزادی، خیام، فلسطین، طالقانی، قائم، شریعتی، امام خمینی، بسیج، هفده شهریور، پروین اعتصامی، غدیر، بوستان، ریحانه، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد.

-1-مترو-مشهد مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

خط دو مترو مشهد

خط دو مترو شهر مشهد را مسیر رضا‌شهر تا انتهای طبرسی تشکیل می‌دهد. این خط، کوتاه‌ترین خط مترو خراسان رضوی با طول ۱۴ کیلومتر به‌حساب می‌آید و ایستگاه‌های نسبتاً کمی نیز در طول این مسیر قرار گرفته‌اند، همین امر باعث شده است تا مسافت بین هر ایستگاه طولانی‌تر شود.

ایستگاه‌های خط دو مترو عبارت‌اند از:

طبرسی، ولایت، فجر، نبوت، مفتح، راه‌آهن، شهدا، سعدی، شریعتی، الندشت، کوه‌سنگی، شهید کاوه، سلامت

-2-مترو-مشهد مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

خط سه مترو مشهد

خط سه مترو شهر مشهد از ایستگاه شهرک ابوذر تا ایستگاه قاسم آباد کشیده شده است که طول آن به ۲۸ کیلومتر می‌رسد. این خط از پایانهٔ اتوبوس‌رانی بلوار امام رضا (ع) آغاز می‌شود و با عبور از مسیرهای اصلی شهر، به میدان شهدا می‌رسد. ایستگاه نهایی خط سه مترو، در پایانه جدید اتوبوس‌رانی برون شهری غرب شهر می‌باشد. ایستگاه‌های خط سه مترو خراسان رضوی هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده‌اند.

-3-مترو-مشهد مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

خط چهار مترو مشهد

خط چهار مترو شهر مشهد را مسیری به طول ۱۷.۵ کیلومتر تشکیل می‌دهد و از بلوار حر شروع شده و تا خواجه ربیع ادامه می‌یابد. مسافرانی که با این خط سفر می‌کنند، در میان راه به ایستگاه‌های بلوار مصلی و میدان عباس پور دسترسی خواهند داشت. در نظر داشته باشید که ایستگاه‌های خط چهار مترو خراسان رضوی همانند خط سه، هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده‌اند.

-4-مترو-مشهد مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

ساعت کاری مترو مشهد

خطوط مترو مشهد همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۶ صبح الی ۱۰ شب فعال است و فعالیت آن در روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب است. فاصله زمانی بین هر قطار بسته به شلوغ و خلوت بودن مترو، ۴ الی ۶ دقیقه است که در ۱۶ ساعت کاری با خود ۱۷۰ هزار نفر را جابجا می کند.

می‌توانید ایستگاه‌های قطار شهری مشهد را در نقشه زیر مشاهده و برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

مشاهده موقعیت ایستگاه‌های قطار شهری روی نقشه مشهد

-نقشه-مشهد مترو مشهد 🚇️ نقشه و راهنمای کامل خطوط متروی مشهد

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *