جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ( ع) تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ خرداد ۱۳۹۸

دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ( ع) یکی از دیوارهای مناسب برای صخره نوردی در منطقه ۱۸ شهر تهران به شمار می رود که از امکانات مناسبی برخوردار بوده و در یکی از مناطق جنوبی شهر قرار دارد.دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ( ع) یکی از بزرگ ترین و استانداردترین دیواره های سنگ نوردی تهران است و قابلیت برگزاری مسابقات رسمی را نیز دارد. این دیواره مجموعا با مساحتی معادل ۱۳۸ مترمربع طراحی و ساخته شده است. عرض دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ( ع) ۷ متر و ارتفاع نوک دیواره ۱۰ متر و طول مسیر آن ۱۵ متر است که شامل یک کلاهک در ارتفاع ۹ متری و یک قندیل در ارتفاع ۸ متری است.
استان تهران با توجه به کمبود فضاهای تمرینی و ‌آموزشی سنگ نوردی داخل سالن و جذابیت روز افزون این رشته ورزشی و افزایش توجه و فراگیر شدن آن در سطح جامعه نیازمند افزایش تعداد دیواره ها در مناطق مختلف آن است. در این راستا یکی از دیوارهای مناسب برای صخره نوردی در منطقه ۱۸ شهر تهران و در ورزشگاه امام رضا ( ع) که از جمله مناطق محروم شهر تهران به شمار می رود، احداث شده است. این دیواره می تواند نقش موثری را در جذب و تشویق جوانان به این رشته ورزشی داشته باشد. ضمن اینکه این دیواره قابلیت برگزاری مسابقات را نیز دارا است.
دیواره از مواد کامپوزیت و کاملا مقاوم در برابر آب ساخته شده است. طرح و شیب های دیواره به گونه ای است که امکان برگزاری مسابقات صعود بلند را فراهم می کند.
ورزشگاه ۱۰ هزار نفری امام رضا (ع) نخستین ورزشگاهی است که بعد از انقلاب اسلامی در تهران با برخورداری از امکاناتی مناسب احداث شده و می تواند نقش چشمگیری در جذب علاقه مندان ورزش بدر جنوب تهران داشته باشد. این مجموعه در زمینی به وسعت ۴۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در منتهی الیه محدوده جنوبی منطقه ۱۸ و در مجاورت بزرگراه آزادگان و بلوار الغدیر احداث شده و دارای امکاناتی از جمله ۲ زمین چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، صخره نوردی و فضاهای جانبی اعم از توقفگاه خودرو، ترمینال مسافربری، شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو است.
آدرس : یافت آباد ، خیابان شهید منصور عمرانی، ورزشگاه امام رضا (ع)

دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ع دیواره صخره نوردی ورزشگاه امام رضا ( ع) تهران

منبع:
بزنیم بیرون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *