جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه تاریخی هومن میگون

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

خانه تاریخی هومن مربوط به اوایل دوره پهلوی دوم است و در میگون، ضلع غربی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۴۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.در ضلع غربی شهر میگون و در بالا تپه مشرف بر شهر که اهالی آنجا را تالارسر می نامند و در منطقه ای نزدیک به محلی که خانه تاریخی کیهان در آنجا واقع بود – که اکنون ویرانه های اندکی از آن باقیست – خانه تاریخی وجود دارد که صاحب اولیه آن دکتر احمد هومن بوده و اکنون مالک آن فردی بنام یحیی مافی میباشد.

خانه تاریخی هومن شهر میگون تنها خانه متعلق به اوایل دوره پهلوی دوم می باشد که در آن شهر تا کنون برجای مانده و تخریب نشده است.خانه تاریخی هومن در دو طبقه احداث شده و هر طبقه آن شامل دو اطاق در سمت غرب و اطاق تو در تو یکسره ای در شرق بوده، از پشت درب شمالی راه پله ای چوبی ارتباط دو طبقه را با یکدیگر برقرار کرده است.
نکته قابل توجه و ذکر در خصوص این خانه اینست که معمار سازنده آن برای مقابله با سرمای سخت منطقه و قابل استفاده نمودن در زمستان دیوارهای خارجی بنا را دولایه احداث کرده و فضای داخلی دو لایه دیوار را خالی در نظر گرفته و آن را اجرا کرده است.
این خانه تاریخی در موقعیت جغرافیایی ۳۵ درجه و ۵۷ دقیه و ۱۷٫۸ ثانیه عرض جغرافیایی و ۵۱ درجه و ۲۹ دقیقه و ۲٫۴ ثانیه طول جغرافیایی و در ارتفاع ۲۲۸۱ متر از سطح دریا واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۴۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

آدرس : ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران، جاده شمشک به میگون، شهر میگون

خانه تاریخی هومن خانه تاریخی هومن میگون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد