جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حاشیه رودخانه آبنما رودان از زباله پاکسازی شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ خرداد ۱۳۹۷

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با هدف حفظ و صیانت از عرصه های زیست محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، حاشیه رودخانه آبنما رودان از زباله پاکسازی شد.
ناظر دهقانی با اشاره به اینکه رهاسازی زباله در طبیعت تصویر نازیبایی از مناظر و جاذبه های گردشگری را در ذهن هر گردشگری تداعی می کند، اظهار داشت: برخی از شهروندان و گردشگران بدون توجه به اهمیت رودخانه ها و تالاب ها، زباله های خشک را در حاشیه و حریم آن ها رها می کنند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است که موجب آلودگی محیط زیست می شود.
وی با بیان اینکه محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود و همگان در حفظ و صیانت از آن مسئول هستند، اظهار داشت: محیط زیست نقش تعیین کننده ای در سلامت روح، روان، جسم و سطح کیفیت زندگی و حیات بشر دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست رودان ادامه داد: حفاظت و صیانت از محیط زیست به عنوان جزء لاینفک در حیات انسان و یک ضرورت انکارناپذیر در رشد و توسعه جوامع بشری، در سایه آموزش همگانی و فرهنگ سازی تحقق می یابد.
دهقانی بیان کرد: شهرستان رودان از منابع عظیم خدادادی برخوردار است و صیانت و پاسداری از این منابع بدون مشارکت و همراهی مردم امکانپذیر نخواهد بود.
این مسوول در ادامه از برخورد با تخریب کنندگان محیط زیست در رودان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: هر شهروند به عنوان یک محیط بان از عرصه های زیست محیطی صیانت کند.
شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و برخورداری از منابع بکر، جاذبه های گردشگری طبیعی، آب فراوان و رودخانه های دائمی، مناطق کوهستانی و سرسبزی های دلفریب و چشم نواز موجب شده این شهرستان ˈبهشت جنوبˈ لقب گیرد.

رودان حاشیه رودخانه آبنما رودان از زباله پاکسازی شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *