جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره مبل و منبت به کار خود پایان داد/ بازدید ۶۰ هزار مسافر از مبلمان ملایر

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ شهریور ۱۳۹۶

به گزارش ایرنا پس از ۱۰ روز شور، شعف و شادی در بین ملایری ها و فعالان صنعت مبل و منبت این شهرستان، دست اندرکاران آن در تلاش برای برگزاری جشنواره ای در سطح بالاتر با عنوان جشنواره جهانی مبل و منبت ملایر هستند.
هنرمندان جوان و تلاشگران این صنعت با مساعدت و تلاش بی وقفه مسئولان در دولت تدبیر و امید رخدادی ارزشمند را رقم زدند و با ثبت ملی مبل و منبت ملایر، برگ دیگری بر افتخارات این شهرستان افزودند.
مردم ملایر بار دیگر با برگزاری بساط جشن و سرور در جای جای این خطه زرخیز، جلوه های فرهنگ، تاریخ، هنر و مهمان نوازی خود را در مقابل دیدگان دهها مسافر و گردشگر به نمایش گذاشتند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر شامگاه جمعه در این آیین برگزاری این جشنواره را بستری مناسب برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت در آینده بتوانیم بهره برداری مطلوبی داشته باشیم.
عبدالعظیم رضایی با تقدیر از پیگیری نمایندگان ملایر، انجمن مبل ملایر و سایر دست اندرکاران برگزاری مطلوب این جشنواره، ثبت ملی مبل و منبت را مقدمه ای برای ثبت جهانی این صنعت برشمرد و افزود: از سال ۹۵ تلاش ها برای ثبت ملی منبت ملایر آغاز شد.
وی با بیان اینکه ملایر شاخص های لازم برای کسب این عنوان را داشت بیان کرد: با برگزاری جشنواره و تبلیغات ۹ هزار ثانیه ای مبل و منبت ملایر از رسانه ملی، این رخداد تاریخی، هنر، فرهنگ و ظرفیت های این شهرستان به مردم ایران معرفی شد که باید ادامه پیدا کند.
رضایی ادامه داد: در طول ۱۰ روز برگزاری جشنواره مبل و منبت بیش از ۶۰ هزار مسافر و گردشگر از کارگاه ها و نمایشگاه های مبل و منبت ملایر بازدید کردند و حدود ۱۰ هزار مسافر در مکان های اقامتی این شهرستان اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه علاوه بر مبل و منبت، زمینه جهانی شدن انگور ملایر نیز فراهم شده، ابراز امیدواری کرد: با تشکیل انجمن مبل ملایر و انگیزه بالایی که بین هنرمندان و فعالان این صنعت و مردم ایجاد شده، بتوانیم به جایگاه واقعی خود در این هنر دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: باید برای رونق اقتصاد، اعتلای فرهنگ، فعال شدن و رونق دادن به ظرفیت های گردشگری این شهرستان بتوانیم این ظرفیت ها را به نحو شایسته به سراسر کشور معرفی کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ثبت ملی مبل و منبت ملایر را مقدمه ای برای برداشتن گام های بلند دیگر در راستای رشد و پیشرفت این شهرستان برشمرد و افزود: این دستاورد یک رخداد بزرگ تاریخی است.
محمد کاظمی بیان کرد: ما مزد زحماتمان را با برگزاری پرشور جشنواره مبل و منبت، ایجاد شور و انگیزه در بین منبت کاران و فعالان این صنعت و شادی و سرور در بین مردم گرفتیم.
وی راه اندازی راه آهن در ملایر، افتتاح سد کلان و بهره مندی مردم ملایر بزودی از آب شرب تصفیه شده را از جمله اقدامات در سال های گذشته و ادوار گذشته مجلس عنوان کرد و افزود: بزودی مرکز آنژیوگرافی ملایر نیز راه اندازی خواهد شد.
کاظمی با اشاره به راه اندازی رادیو شهری ملایر گفت: هم اکنون که پرونده انگور ملایر در فائو در حال بررسی است، امیدواریم بتوانیم همزمان عنوان شهر جهانی انگور و مبل و منبت را کسب کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجربه های گذشته و ارتباط خوبی که با دولت دوازدهم داریم، بتوانیم زمینه های شادی مردم و رونق اقتصادی ملایر به ویژه در حوزه مبل و منبت را فراهم کنیم.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس دهم نیز حضور جوانان و بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ملی خوشه برتر و مبل و منبت را نشان از پویایی و تحرک در این شهرستان برای جهشی بزرگ دانست و گفت: جشنواره خوشه برتر الگویی برای تمام شهرهای کشور شده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه اظهار کرد: با ثبت ملی مبل و منبت ملایر و برگزاری ۱۰ روزه جشنواره، شرایطی برای ملایر ایجاد شده که این شهرستان تراز و برندی برای جهان شده است.
وی ضمن ارج نهادن به خدمات و تلاش های سایر مسئولان در گذشته افزود: ثبت ملی منبت بدان معنی است که ملایر تنها نماینده ایران در دنیا در حوزه منبت است.
حجت الاسلام آزادی خواه ادامه داد: در حال حاضر پرونده انگور ملایر در فائو گام های نهایی خود را طی می کند که امیدواریم بزودی به عنوان شهر جهانی انگور معرفی شود.
همزمان با اختتامیه نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت ایران از ۱۵ تا ۲۴ شهریورماه، پنجمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور نیز به کار خود پایان داد.
در کنار آیین اختتامیه ۲ جشنواره، هشتمین جشن شیره پزی سنتی ملایر نیز در پارک سیفیه ملایر همراه با برپایی غرفه های شیره پزی برگزار شد.
در این آیین پس از اجرای برنامه های شاد و جذاب، نورافشانی، شعبده بازی و حضور عوامل تولید سریال برنا که بخشی از این سریال را در ملایر فیلمبرداری کردند و بزودی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد، از کشاورزان و باغداران نمونه ملایر نیز تجلیل به عمل آمد.
به گزارش ایرنا در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان فعال است که بین ۲۰ تا ۲۵ هزار هنرمند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعال اند و سالانه حدود ۷۰ هزار دست مبلمان منبت از این شهرستان صادر می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

جشنواره مبل جشنواره مبل و منبت به کار خود پایان داد/ بازدید 60 هزار مسافر از مبلمان ملایر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد