جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره حرکت فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی است

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ آبان ۱۳۹۷

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، حدود ۸۰ دانشجو از دانشگاه های خارجی در این جشنواره حضور دارند.
فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حضور نخبگان و دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور در جشنواره ملی حرکت، تجربه موثری برای آنها در جهت شناخت بهتر از اصفهان و ظرفیت های آن است.
وی با بیان اینکه این حضور و کسب تجربه و شناخت به توسعه صنعت گردشگری اصفهان بویژه در شرایط بین المللی زمان حاضر منجر می شود، تصریح کرد : اصفهان از جایگاه ویژه بین المللی و پیشینه تاریخی برخوردار و در حوزه ملی و فرهنگی تاثیرگذار است بنابراین برگزاری هر رویداد جهانی در آن، اهمیت خاصی پیدا می کند.
الهیاری با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های دانشگاهی و علمی کشور است، تصریح کرد : دانشگاه اصفهان یکی از برترین و بزرگترین دانشگاه های کشور است و برگزاری جشنواره ملی حرکت در آن، فرصت خوبی برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد : اطلاع رسانی گسترده از این رویداد در رسانه های مختلف داخلی و خارجی نیز اهمیت ویژه ای دارد و این اداره کل آماده هرگونه همکاری با وزارت علوم و دانشگاه اصفهان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ملی حرکت است.
الهیاری با اشاره به افزایش پنج درصدی سفر گردشگران خارجی به اصفهان در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد : بدون شک برگزاری رویدادهای ملی و جهانی مانند جشنواره حرکت و سفر مهمانان آنها به این استان در افزایش آمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیر بسزا دارد.
۲۹۰ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماه نخست امسال در استان اصفهان اقامت کردند که بیشتر آنها از کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، هلند و چین بودند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات ‘وزوان’، ‘مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
حدود ۲۲ هزار دانشجو از ۱۲۵ دانشگاه خارجی در جشنواره ملی حرکت ثبت نام کردند که از میان آنها ۸۰ تَن در جشنواره حضور می یابند.
یکهزار و ۳۵۵ اثر از ۱۰۶ دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها ۱۰۶ اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود ۹ هزار انجمن علمی و ۴۰ اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.

جشنواره حرکت جشنواره حرکت فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد