جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی کیش ( ۴۰ جاذبه گردشگری )

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ تیر ۱۴۰۲

جاهای دیدنی کیش این جزیره زیبا و مرجانی بسیار تماشایی است. جاذبه های دیدنی کیش در بهار می تواند چند روز مسافرت شیرین و جذاب را به شما هدیه دهد. در کیش مکان های دیدنی و تفریحی و تاریخی منحصر به فردی خواهید دید. توریستی‌ترین جزیره ایران کیش است، جزیره‌ای با غروب‌های دل انگیز و سواحل مرجانی. می‌توانی پاساژگردی کنی و وقتی خسته شدی خودت را به ساحل کیش و دریای آبی‌اش بسپاری. می‌توانی به دیدن دلفین‌ها و لاک‌پشت‌هایش بروی و از دیدن آنها که فارغ شدی در ساحل بی‌انتهایش دوچرخه سواری کنی یا با کشتی بروی وسط آب و نفهمی که زمان چه طور می‌گذرد. کیش به دلیل تفریحات آبی متنوع در نوروز انتخاب بسیاری برای سفر است. همچنین هتل های کیش ویژگی ها و مشخصات خاصی دارند که می توانید از آنها برای اقامت استفاده کنید. با سیری در ایران همراه باشید تا قبل از سفر با جزیره کیش آشنا شوید.

%name جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

کشتی یونانی

در غرب جزیره یک کشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است.

کشتی یونانی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبک معماری کاملا بومی، در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. در این خانه تاریخی می‌توانید سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید.
بازدیدکنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این موزه دیدن کنند.

آدرس: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت کشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده.
آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

کاریز جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

شهر حریره

این شهر تاریخی نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید.شهر مذکور مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتی سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

حریره جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

جاده جهان کیش

جاده جهان همچون حلقه ایی نگین زیبای جزیره کیش را دربرگرفته است. این جاده به صورت یک جاده کمربندی دورتادور جزیره امکان ارتباط با طبیعت بکر کیش را فراهم آورده و دوستداران مناظر طبیعی می‌توانند چشم اندازهایی از دریا، ساحل، پوشش گیاهی و حیات جانوری متنوع جزیره را در سراسر طول جاده مشاهده کنند.

جاده جهان کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

روستای باغو

روستای باغو با بافتی سنتی در قسمت جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد. این طور به نظر می‌رسد که نام این روستا از پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است. وی در زمان تصرف کیش توسط پرتغالی‌ها در باغو زندگی می‌کرد و در برخی از منابع از داستان این پیرزن با نام «افسانه ننه باغو» یاد شده است.
از جاهای دیدنی روستای باغو می‌توان مسجد تاریخی با قدمتی از سال ۹۸۱ هجری قمری، پارک دلیران با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار و درختان لور (یکی از کمیاب‌ترین گونه‌های درختی در جهان) را نام برد. به‌علاوه، در سال‌های اخیر آبشخورهایی مخصوص آهوان جزیره در روستای باغو تعبیه شده است که آهوان را به‌سمت خود می‌کشانند.

روستای باغو 3 جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش ، کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد در جزیره کیش است و چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد، درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند که خود به تنه تبدیل می شوند. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.

درخت سبز جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

قلعه جنی کیش

قلعه جنی در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های بسیار ترسناکی درباره این جاذبه تاریخی گفته شده است که به باور بسیاری از افراد، این افسانه‌های محلی فقط داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند. این قلعه در گذشته به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده بود؛ هرچند گزارش‌های مکرر درباره مشاهده جن و مرگ مشکوک چهار سرباز باعث تخلیه آن شد و دیگر کسی جرئت استفاده از قلعه را نداشت.اگر می خواهید بیشتر با این قلعه آشنا شوید پیشنهاد می کنم مطلب قلعه جنی و حقایق آن را مطالعه بفرمایید.
آدرس:کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

قلعه جنی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

کلبه هور

کلبه‌ هور دماغه‌ای است که در غرب جزیره‌ی کیش قرار دارد و از آن به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش یاد می‌شود. بستر این دماغه صخره‌ای است و زیستگاه آبزیانی مثل هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف و لاک‌پشت محسوب می‌شود. در روزهایی که وزش باد کم است، مردم برای ماهیگیری به این دماغه می‌آیند. غواصان نیز برای غواصی به کلبه هور می‌آیند. در ساحل جنوبی دماغه‌ی کلبه هور، غاری به طول پنج متر وجود دارد که به هنگام مد کامل بسیار دیدنی است. طبیعت وحشی این دماغه گردشگران را به سمت خود می‌کشد و وجود حفره‌هایی در آن، باعث فوران آب به هنگام برخورد موج‌ها می‌شود.

کلبه هور جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

آب انبار سنتی از جاهای دیدنی کیش در بهار

آب‌انبار سنتی کیش در سال ۱۳۷۳ جهت جمع آوری آب‌های سطحی در اطراف شهر باستانی حریره ساخته شد که با ظهور دستگاه‌های مدرنی مانند دستگاه‌های آب شیرین‌کن، دیگر از آن استفاده نمی‌شود. امروزه این بنا از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود. هنگامی که برای اولین بار آب‌انبار کیش را ببینید، بدون شک معماری متداول شهر یزد در ذهن‌تان تداعی خواهد شد. این آب‌انبار با معماری جالب توجه، دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ها است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را به عهده دارند.
آدرس:کیش، مجاور شهر تاریخی حریره

آب انبار سنتی کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

جزیره فرور کوچک

جزیره فرور کوچک که با نام‌های بنی فارور و فرورگان نیز شناخته می‌شود، از جزایر غیرمسکونی ایرانی در خلیج فارس به‌ شمار می‌رود. این جزیره یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است و به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی کیش به شمار می‌‌رود. فرور جزیی از بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان به حساب می‌آید. فرور کوچک در قسمت شمال غربی جزیره ابوموسی واقع شده‌ است و ۵.۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. بزرگ‌ترین ابعاد طولی و عرضی جزیره ۴.۱ در ۱.۱ کیلومتر است. جزیره فرور کوچک در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی قرار دارد و زیستگاه گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر و بومی است. پوشش گیاهی این جزیره را نیز عمدتا گیاهان شورپسند و گیاهان خشکی‌پسند تشکیل می‌دهند.

جزیره فرور کوچک جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

جزیره هندورابی

بسیاری از افراد در سفر به جنوب ایران و خلیج فارس، معمولا جزیره کیش یا قشم را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ دلیل آن نیز امکانات رفاهی و تفریحی زیاد در این دو جزیره است؛ با این حال، اگر قصد سفری آرامش‌بخش و به دور از شلوغی به جزیره‌ای خلوت در خلیج فارس را دارید، بهتر است که جزیره هندورابی را انتخاب کنید که در فاصله اندکی از کیش قرار دارد. جزیره هندورابی، از توابع بخش کیش در شهرستان بندر لنگه به شمار می‌رود و با قرارگیری در فاصله ۲۸ کیلومتری از جزیره کیش، جزو جاهای دیدنی کیش است. هندورابی، جزیره‌ای نسبتا کوچک با طبیعت بکر محسوب می‌شود که برای سال‌ها، در خلیج فارس دست‌نخورده باقی مانده است و از لحاظ تاریخی نیز دیدنی‌های قابل‌توجهی دارد و توجه افراد زیادی را با خود جلب می‌کند.

هندورابی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

سواحل نقره فام کیش

سواحل نقره‌‌فام کیش از بهترین و جذاب‌ترین مکان های دیدنی کیش است. خاک جزیره کیش دارای ساختار مرجانی است و با رنگ نقره‌فام در زیرآفتاب، درخشندگی خیره‌کننده‌ای دارد. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می‌توان کف دریا را به‌راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می‌دهند و معتقد هستند که مرجان‌ها به‌صورت طبیعی موجب تصفیه و شفافیت آب‌های سواحل جزیره می‌شوند. ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، از استثنایی‌ترین ویژگی‌های این جزیره به‌شمار می‌روند.

ماهی‌های تزئینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، می‌توانند گردشگران را ساعت‌ها به خود سرگرم کنند. همچنین ساحل کیش از کم‌خطرترین سواحل دنیا محسوب می‌شود و فاقد کوسه خطرناک است. کوسه‌هایی که بعضا در ساحل کیش دیده می‌شوند از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند. این سواحل هم در فصل سرد و هم در فصل گرم برای مسافران قابل استفاده است و امکان هر گونه تفریح دریایی را برای گردشگران در آن فراهم کرده‌اند.

سواحل نقره ای کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش در یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی کیش، یعنی شهر باستانی حریره قرار دارد و با توجه به تزیینات خانه، به‌نظر می‌رسد در دوران ایلخانیان ساخته شده است. کاشی‌کاری‌های ستاره‌ای موجود در این بنا، در خانه‌های سلطنتی دوره ایلخانیان استفاده می‌شد و به‌همین دلیل آن را به خانواده‌ای ثروتمند و اعیانی نسبت می‌دهند. برخی از بخش‌های خانه شامل آشپزخانه، مهمان‌خانه، ایوان و محل سکونت بانوان می‌شود.

خانه اعیانی کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس با هدف تبدیل به یکی از قطب‌های مهم هنری منطقه، برای برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در رشته‌های مختلف و حراج‌های هنری ملی و بین‌المللی ساخته شده است. با ارتفاع ۵۲ متر و قطر ۱۰ متر، در طراحی سازه بتنی مجموعه از صدف دو کفه‌ای و مرواریدی در میان آن الهام گرفته‌اند. این مجموعه که از جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود، شامل بخش‌هایی مانند گالری‌ها، سالن آمفی‌تئاتر و کافی‌شاپ است. موزه کیش نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های مجموعه در زیر زمین قرار دارد. این موزه پنج گالری را در خود جای می‌دهد که یک بخش آن به خلیج فارس و اسناد و مدارک تاریخی مربوط به آن اختصاص یافته است. سایر گالری‌ها به فعالیت‌های هنری و برپایی نمایشگاه‌ها تعلق دارند.
آدرس:کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

دره پرتغالی‌ ها از جاهای دیدنی کیش در بهار

دره پرتغالی‌ها نام منطقه‌ای سرسبز در جزیره و از دیدنی های کیش است که درختی کهن‌سال و افسانه‌ای را در خود جای می‌دهد. درخت سبز با قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله که عده‌ای برای برآورده شدن آرزوهایشان با گره زدن پارچه‌های رنگی به شاخه‌هایش، حالتی مقدس به آن بخشیده‌اند. در این مجموعه امکاناتی از جمله آلاچیق، محل‌های خاص برای پخت کباب، سرویس بهداشتی و رستوران برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران تعبیه شده است.

دره پرتغالی ها جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار دارد و با مجسمه‌هایی از هنرمندان شاخص ایرانی تزئین شده است. در این پیاده‌رو می‌توانید هرچه بیشتر با هنرمندان این مرز و بوم آشنا شوید. فضای زیبای گذر نیز با نورپردازی ویژه خود، به علاقه‌مندان امکان گرفتن عکس یادگاری با اساتید را خواهد داد. گذر هنرمندان کیش که به‌عنوان یکی از دیدنی های کیش شناخته می‌شود، در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با تقلید از بوستان دانشوران ساخته شد و کم‌کم بر تعداد تندیس‌ها اضافه کردند.

گذرهنرمندان جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

پارک دلفین ها جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین اماکن تفریحی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

پارک آهوان جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست ۱۶ جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید.

اسکله تفریحی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مرکز غواصی کیش

این مرکز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌کند. تفریحات مرکز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی را نیز فراهم کرده است:

شاتل و بنانا در کیش

اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

جت‌اسکی در کیش

اگر سرتان برای هیجان درد می‌کند، جت‌اسکی را انتخاب کنید، جت‌اسکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی کیش است. هر جت اسکی ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد .

پاراسل در کیش

اگر از پرواز خوشتان می‌آید باید یک‌بار هم شده چترهای پاراسل را تجربه کنید. برای این کار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق به درون آب می‌روید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. هر پاراسل ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد ..

اسکی روی آب

اگر قبلا تجربه این ورزش را نداشتید بهتر است از خیرش بگذرید. امکان این تفریح فقط برای کسانی فراهم است که از قبل به اسکی روی آب تسلط دارند.

آدرس: میدان ساحل، پشت هتل شایان، مرکز غواصی کیش

البته این تفریحات آبی را در جاهای دیگری هم می‌توانید تجربه کنید؛ مثلا مجموعه آبی هتل مارینا پارک کیش، آکادمی غواصی سیشل، کلوب دریایی ناتیلوس، اسکله‌های تفریحی کیش و… هم امکان این تفریحات آبی را در جزیره کیش فراهم کرده‌اند.

ورزش آبی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

تم‌پارک آبی اوشن

این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیت روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

آدرس : جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن

تم‌پارک آبی اوشن جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مجموعه پارس سافاری کیش

مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری کیش ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف فراهم کرده است که اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت باشید از رفتن به این مجموعه لذت خواهید برد. در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه خواهید کرد.کسانی هم که هیجان را دوست ندارند و تفریحات آرام را ترجیح می‌دهند می‌توانند در تور شترسواری مجموعه ثبت‌نام کنند و در محیطی بیابانی شترسواری کرده، عکس بگیرند و خودشان را در فضایی متفاوت قرار دهند. موتورسواری و کارتینگ هم از تفریحات دیگری است که در این مجموعه می‌توانید تجربه‌شان کنید.می‌توانید در این مجموعه تفریحات دیگری مثل بانجی‌شوتینگ و پینت بال را تجربه کنید.

آدرس: کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی

مجموعه پارس سافاری کیش1 جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین های کیش قرار داردو از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود. آکواریومی با دو قسمت اصلی که مکان مناسبی برای گردش به‌خصوص با کودکان است. بخش اول آکواریوم کیش با حجم ۵۰,۰۰۰۰ لیتر به آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی‌های عظیم اختصاص دارد و بخش دوم آن با حجم ۲۰,۰۰۰ لیتر مختص آبزیان آب شیرین است. بخش دیرینه‌شناسی با نمایش آبزیان تاکسیدرمی و بخش خزنده‌ها با نمایش انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و غیره از دیگر دیدنیهای آکواریوم کیش هستند.
خلیج فارس از نظر تنوع و تعداد موجودات آبزی، یکی از مهم‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود از این رو گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، می‌توانند با غواصی در داخل آب‌های شفاف و زلال نقاط مختلف جزیره، انواع ماهی‌ها و آبزیان دیگر را مشاهده کنند. اما افرادی که امکان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی‌های رنگارنگ زیبا و بعضاً عجیب را در محیط طبیعی ندارند، می‌توانند برای دیدن آکواریوم جزیره کیش به ساختمان کانون هنر کیش واقع در خیابان فردوسی این جزیره و در مجاورت بوستان آهوان مراجعه نمایند.

آکواریوم کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

دوچرخه سواری در کیش

یکی از تفریحاتی که در کیش نباید از دست بدهید، دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ است. طول این مسیر حدود ۷۵ کیلومتر است که به موازات جاده ساحلی ساخته شده. این مسیر در بخش‌های مختلف جزیره مثل اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و… ایستگاه‌هایی دارد و شما می‌توانید با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره کنید. در این ایستگاه‌ها می‌توانید اسکوتر و دوچرخه برقی هم کرایه کنید.

%name جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

کشتی های تفریحی کیش

کشتی‌سواری در خلیج‌فارس یکی دیگر از تفریحات و جاهای دیدنی کیش است. کشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. کشتی‌های آکواریومی هم مسافران را به جاهایی می‌برند که محل زندگی آبزیان است و شما می‌توانید از نزدیک زندگی این موجودات دریایی را ببینید. برای استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش کافی‌ست به اسکله تفریحی جزیره بروید.

کشتی های تفریحی کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مرکز تفریحات کیش

آبهای گرم و آرام و زلال اطراف کیش بهترین فرصت را برای استفاده از جدیدترین امکانات ورزشی و تفریحی دریایی که در کلوپ های متعدد فراهم شده اند ، ایجاد کرده است .

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ با جمع کردن هر آنچه از امکانات و وسایل مورد نیاز برای آسایش مسافران و گردشگران مورد نیاز بوده است دریغ نکرده است. از آلاچیق های زیبا و شیک گرفته که پناهگاهی برای مسافران در برابر نور خورشید و باران می باشد تا مجموعه ای از پیست های دوچرخه سواری در امتداد ساحل و پیاده روی و همچنین زمین های تنیس پینگ پونگ در سواحل زیبای جزیره کیش همه و همه را در یک مجموعه گرد هم جمع کرده است.

پارک سیمرغ جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

ساحل مرجان

این ساحل در شرق جزیره کیش قرار دارد که یکی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آبهای نیلگون و آفتابی درخشان جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. وجود مرجان های زیبا در ساحل مرجان آن را به قطب توریستی کیش تبدیل کرده است. از ویژگی های جذاب ساحل مرجان پوشانده شدن مسیر با درخت است که موجب شده تا محیطی بسیار دلنشین برای افراد پیاده به وجود آورد.

ساحل مرجان جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت اولین قلعه وحشت کیش در ایران است که به تازگی شروع به کار کرده است. این مکان در کیش یک کلبه چندصد متری در جزیره کیش است که حالا تبدیل به یک مکان مهیج و جذاب برای عده ای شده که دوست دارند هیجان و ترس را با تمام وجودشان احساس کنند تمام کسانی که به کیش سفر می کند کمتر پیش میاید که سری به قلعه وحشت نزنند یکی از جدید ترین مراکز تفریحی کیش است که تونسته تمام بازدید کننده هاراضی نگه دارد.

قلعه وحشت کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

پیست باگی کیش

پیست خاکی باگی به طول ۴۰۰ متر با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در جزیره کیش است. همچنین تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو.

پیست باگی کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

شهربازی هایلند کیش

هایلند شهربازی سرپوشیده در جزیره کیش از مجهزترين مجموعه‌های تفريحی در سطح كشور به شمار می‌آید که علاوه بر وسايل بازی و دستگاه‌های تفريحی مدرن ايرانی و خارجی دارای سرويس‌های بهداشتی، خدماتی، رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود و فضای سبز است و مکانی مناسب برای گردش شبانه در کیش محسوب می‌شود. این شهربازی در زمینی به وسعت سه هکتار احداث شده و در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسیده است.
انواع بازی‌های رایانه‌ای، انواع بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی مهیج و ماجراجویانه، دستگاه بازی‌های مناسب برای سنین کودکان به‌همراه جایزه، دستگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای جایزه‌دار، مینی گلف و بولینگ، سینمای ترسناک چندبعدی، ماشین‌های کوبنده، راه رفتن روی آب با رینگ بال، شبیه‌ساز تیراندازی، پلی استیشن، دستگاه واقعیت مجازی،سافت پلی ، چرخ و فلک و وسایل فکری ویژه کودکان، ترامپولین کودک و بزرگسال، اتاقک لیزر ماز، سینما گیم Hyper Reality، اولین شبیه‌ساز پرواز خلبانی با چرخش ۷۲۰ درجه در کشور، سینما هفت‌بعدی فوق پیشرفته، کلبه وحشت تسخیر شده و اتاق فرار دالان نفرین شده از تفریحات شهربازی هایلند کیش هستند.

شهربازی کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

بولینگ مریم کیش

بولینگ مریم، یکی از بزرگ‌ترین، مجهزترین و مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ ایران است که در سال ۱۳۸۳ در کیش تاسیس شد. این بولینگ با ۱۶ خط دیجیتالی چهار نفره، دارای تفریحات متعددی چون سونا و جکوزی، بدن‌سازی، دو سالن اختصاصی بیلیارد با ۱۶ میز، رستوران، کافی‌شاپ، بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی، بازی‌های مخصوص کودکان مثل ماشین برقی، قطار و کشتی پرنده و جنگ‌های شبانه است.

بولینگ مریم جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

درختان نارگیل جزیره کیش

یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل می باشد که یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است. این ساحل نقره فام در شرق جزیره کیش با درختان نارگیل فراوان، لور قدیمی و با آلاچیق های متعدد در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان واقع شده و مکانی شگفت انگیز و آرامش بخش را برای بازدید کنندگان پدید آورده است.

زمستان کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مراکز خرید کیش

مراکز خرید مدرن و متعدد کیش از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش به‌خصوص در فصل تابستان به شمار می‌آیند. تابستان‌های کیش آب و هوای شرجی و بسیار گرمی دارد و معمولا افراد کمی در این زمان از سال به این منطقه سفر می‌کنند؛ با این وجود نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا مراکز خرید کیش به سیستم تهویه هوای مطبوع مجهز هستند. در این مراکز انواع اجناس و کالاها مانند پوشاک، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، وسایل صوتی و تصویری، لوازم الکترونیکی، لوازم خواب، شکلات و مواد غذایی عرضه می‌شوند.
بیشتر مراکز خرید کیش امکانات مناسبی نظیر رستوران، چای‌خانه، فودکورت، کافی‌شاپ، کافی‌نت، نمایشگاه آثار هنری دارند و از بهترین آن‌ها می‌توان به پردیس یک و دو، دیپلمات، ونوس، مرکز تجاری کیش، پادنا، صدف، دامون، سارینا یک، رویامال و کوروش اشاره کرد.

مراکز خرید کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

تله کابین میکا مال کیش

تله کابین میکا مال یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری جزیره زیبای کیش و از جذاب‌ترین تفریحات آن است. این تله کابین بخشی از مرکز تجاری تفریحی میکامال به شمار می‌رود و نزدیک اسکله بزرگ کیش قرار گفته است. مجموعه بزرگ میکامال کیش با امکانات عالی خود می‌تواند به‌تنهایی یک روز خوب را برای گردشگران رقم بزند.
امکان تجربه هم‌زمان خرید عالی و به‌صرفه، تفریح و بازی، مجموعه میکامال کیش را محبوب کرده‌ است. تا چندی پیش تفریح در سالن پاتیناژ و جنگل‌های بارانی، در جزیره کیش دست نیافتنی بود؛ اما میکامال این امکانات را گردهم آورده است. شهربازی، دیجیتال گلف، بولینگ، آکواریوم، تونل باد، مجتمع سینمایی، باشگاه ورزشی، سالن اسپا و زیبایی، همه و همه سبب شده‌اند تا افراد با هر سلیقه‌ای از حضور در این مجتمع لذت ببرند.
آدرس : کیش، بلوار داریوش، میدان آبشار، مرکز خرید و تفریح میکامال

تله کابین میکامال کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

پارک برفی پنگوئن

پارک برفی پنگوئن از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید و به‌عنوان نخستین پارک برفی ایران شهرت دارد. در این مجموعه جذاب می‌توانید سورتمه‌سواری یا تیوب‌سواری را تجربه کنید، آدم برفی بسازید و با دوستان و اعضای خانواده از برف‌بازی لذت ببرید. همچنین هر یک ساعت برفی تازه می‌بارد. زیپ‌لاین، پل معلق و یخ‌نوردی از دیگر فعالیت‌های پارک پنگوئن است که برای استفاده از آن‌ها نیازمند پرداخت هزینه جداگانه هستید. این مجموعه سه طبقه شامل بخش‌های دیگری نیز می‌شود:

پنگوفان: سالن تیراندازی، سنگ‌نوردی، گیم نت و بیلیارد
پنگوشاپ: مرکز خرید برندهای هوم پلاس، ایکیا، آدیداس، نایک و پوما
پنگوفود: فودکورت با انواع غذاهای ایرانی، فست فود، پاستا، برگر، پیتزا و سالاد
پنگوئن درینک‌بار: ارائه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در فضایی دلنشین

پارک برفی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

مرکز فلای‌ دامون

مرکز فلای‌ دامون اولین مرکز تخصصی شبیه سازهای پروازی در سطح کشور به ‌شمار می‌رود و از جمله جاهای دیدنی کیش است. این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، پروازهای ایرباس ۳۲۰، بویینگ ۷۳۷ و هواپیماهای دو موتوره را شبیه‌سازی می‌کند. فلای دامون در طبقه اول مرکز خرید دامون قرار دارد.
آدرس: کیش، مرکز خرید دامون، طبقه اول

مرکز فلای‌ دامون جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان کیش از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش است و در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان قرار دارد. در این مجموعه می‌توان بیش از صد گونه از خزندگان و مارسانان را مشاهده کرد. مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند و عنکبوت‌های بزرگ و پرنده خوار برزیلی نمونه‌هایی از این گونه خزندگان هستند. با بازدید از این مجموعه می‌توان اطلاعاتی درباره خزندگان، شرایط زندگی، تغذیه و تولید مثل آن‌ها به دست آورد.
آدرس:کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان

نمایشگاه خزندگان کیش جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

کیش کجا بمانیم؟

کیش، شهر هتل‌های لوکس و پنج ستاره است و در این بین آنهایی که روبه ساحل و نزدیک مراکز خریدند با اقبال بیشتری مواجه‌اند. هتل های ساحلی کیش جزو محبوب‌ترین هتل‌های جزیره‌اند. بهترین هتل‌های ساحلی جزیره از دید مسافران، هتل مارینا پارک، سورینت مریم، شایان و ترنج است. اگر می‌خواهید در کیش در هتلی اقتصادی بمانید هتل شایلی، گراند، هلیا و ارم، از بقیه هتل‌های کیش قیمت مناسبتری دارند.

کجا بمانیم جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )
کیش چی بخوریم؟

رستوران توتی فروتی یکی از بهترین رستوران های کیش است و خودش یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود. نزدیک اسکله تفریحی جدید است، منظره رو به دریا دارد و پشت بام چوبیش که از آن دریا را می‌شود دید، خیلی‌ها را به آن می‌کشاند. توتی فروتی ظهرها غذای ایرانی و شبها غذای فرنگی سرو می‌کند. ماهی کبابی، جوجه تندوری و سالاد سزار و پیتزاهای توتی فروتی را باید حتما امتحان کرد. این رستوران در انتهای بلوار دریاست.

کیش فود کورت های زیادی دارد، اما به نظر خیلی‌ها فود کورت دامون بهترینش است. هم تنوع بالایی دارد و هم روی کیفیت غذاهایش بیشتر می‌شود حساب کرد. فود کورت دامون درطبقه دوم مرکز خرید دامون که خودش مرکز خرید معروفی است، واقع شده و تراس و فضای سبزی رو به دریا دارد. در این فود کورت باید پاستای آلفردو، ماهی و غذای هندی اش را حتما خورد و تراس را برای صرف غذا انتخاب کرد، از خیر بوفه صبحانه آن هم نباید گذشت. فود کورت دامون در خیابان وصال قرار گرفته.

یکی از شیک ترین رستوران های کیش، رویال استار است. رویال استار را بیشتر به استیک‌ها و برگرهایش می‌شناسند و می‌گویند بهترین استیک و برگر جزیره را باید در آن خورد. علاوه بر این چیکن پارمزان، بشقاب غذاهای دریایی، پاستای آلفردو و سالاد سزار آن هم نظر خیلی ها را جلب کرده. رویال استار رستوران گرانی محسوب می‌شود.

از رستوران‌های خوب دیگر کیش، فست فود بومرنگ در ایوان مروارید و رستوران کوه سنگی کنار بازار پردیس است.

چی بخوریم جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )
کیش چی بخریم؟ از کجا بخریم؟

مرکز تجاری پردیس۲، مرکز تجاری کیش و مرکز خرید مروارید، سه مرکز خریدی هستند که مسافران همیشگی کیش توصیه‌اش می‌کنند.

اگر به دنبال اجناس ارزان هستید باید راه مراکز خریدی چون پانیذ، ونوس و مروارید را در پیش بگیرید که اجناسشان هم از نظر کیفی قابل اعتماد است و هم ارزان‌تر است.

اگر به دنبال اجناس خیلی ارزان هستید در نزدیکی بازار مروارید سری به بازار لوازم چینی بزنید که اجناسشان معمولا بیشتر از ۲۰ هزار تومان نیست. ضمن اینکه بازار صفین عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس را از یاد نبرید.

بازار پردیس ۲ برای خرید لوازم خانگی انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

شکلات و قهوه را از فروشگاه های آرتا کیش باید خرید.

برای خرید لباس نوزاد و بچه گانه باید به بازار مرجان رفت.

پاساژگردی جاهای دیدنی کیش ( 40 جاذبه گردشگری )

جاهای دیدنی مناسب کودکان در کیش کدامند؟

آکواریوم کیش، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان

بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان کدامند؟

ساحل مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی ، جاذبه های تاریخی کیش

بهترین زمان سفر به کیش چه موقع است؟

پاییز ، زمستان ، اوایل بهار

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهدی ایزدی

    سلام،اگرقصدسفربه کیش رو دارید،ابتدا قشنگ در فضای مجازی از جاهای دیدنی اعم از هتل هاورستورانهاومراکزخ ریدو…..دیدن کنیدوانتخاب کنیدوبایک برنامه ریزی دقیق نهایت استفاده ازوقتتون روبکنید
    یه نصیحت مشفقانه هم اینکه در انتخاب همسفردقت لازم رو داشته باشید که حداقل پایه هم باشیدوباهم هم عقیده وهم فکروهم نظر تایک سفرخاطره انگیزوبیادماندنی روتجربه کنید،نه اینکه باوجود هزینه های زیادوسرسام اور،مسافرت بهتون نچسبه وزهرمارتون بشه
    یاعلی

    ۹ فروردین, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    از جاهای دیدنیش میشه به اسکله تفریحی و کشتی یونانی اشاره کرد واقعا زیبا هست .خصوصا غروب در کنار کشتی یونانی

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    به نظرم تا اواخر فروردین هم میشه به کیش رفت، ولی بعدش هوا خیلی گرم میشه. بهترین تفریح در کیش در بهار همان تفریحات آبی هستش فقط یکم قیمت هاش بالاست

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد