جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی کرمان در زمستان

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ فروردین ۱۳۹۸

جاهای دیدنی کرمان در زمستان را در این مطلب معرفی میکنیم . کرمان جاذبه های دیدنی زیادی دارد و شهری تاریخی با باغها , قلعه ها و کاروانسراهای تاریخی می باشد . با توجه به آب و هوای کرمان , این شهر گزینه مناسبی برای سفرهای زمستانی می تواند باشد .

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان یکی از بهترین و بی‌نظیرترین باغ تخت‌هایی است که در یک منطقه کویری می‌تواند وجود داشته باشد. این باغ در جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد. از المان‌های اصلی باغ شاهزاده ماهان می‌توان به عمارت اصلی، عمارت شاه نشین، حوض‌ها، حمام و فواره‌ها و سردر خانه اشاره کرد. عمارت اصلی در نقطه انتهایی باغ واقع شده و برای بازدید از آن باید مسیر زیبای باغ را تا انتها پیش بروید. عمارت شاه نشین نیز در کنار عمارت اصلی قرار دارد اما اکنون از آن به عنوان رستوران استفاده می‌شود. حتما غذا خوردن در جایی که روزی قرار بوده شاهی در آن زندگی کند تجربه جذابی خواهد بود.

شازده کرمان جاهای دیدنی کرمان در زمستان

مسجد گنجعلی‌ خان

مسجد گنجعلی ‌خان در کنار سرای گنجعلی خان قرار دارد. این مسجد به لحاظ معماری و هنرهای به کار رفته در آن از مقرنس‌کاری داخل گنبد و خطاطی گرفته تا حجاری‌ها و کاشی‌کاری‌های داخل و بیرون مسجد و گچبری‌های اجرا شده بر طاق نما که چشم بسیاری از گردشگران را به خود خیره می‌کند همه و همه سبب شده تا این مسجد کوچک مجموعه ای از هنرهای دوره صفویه را یک جا به نمایش عموم بگذارد.

گنجعلیخان جاهای دیدنی کرمان در زمستان

باغ فتح آباد کرمان

باغ فتح آباد در ۲۵ کیلومتری کرمان واقع شده است. این باغ که به عنوان باغ بیگلربیگی نیزی شناخته می‌شود، الگوی ساخت باغ شاهزاده ماهان بوده و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. بطور کلی باغ فتح آباد دارای یک حوض بزرگ در وسط آن است که از سردر باغ تا نزدیکی عمارت کشیده شده و عمارت‌های چهار فصل، عمارت مرکزی ودرختانی که در دو سمت باغ کاشته شده از دیگر جذابیت‌های آن به شمار می‌آیند. این باغ زیبا به دلیل عبور آب قنات در کنار آن و نظام آبیاری صحیح به عنوان باغی مجلل و اشرافی به تفرجگاهی برای گردشگران تبدیل شده‌است. باغ فتح آباد اکنون یکی از جاهای دیدنی کرمان محسوب می‌شود.

فتح آباد جاهای دیدنی کرمان در زمستان

کلوت شهداد

فاصله شهر شهداد تا کرمان در حدود ۱۰۰ کیلومتر است. البته این فاصله تا کلوت‌ شهداد ۴۰ کیلومتر می‌باشد. شهداد در حقیقت گرم‌ترین نقاط زمین را در خود جای داده‌. جالب است بدانید بصورت کلی کلوت کوه‌های شنی می‌باشند که اساس و عامل تشکیل دهنده‌‌شان، باد است. کلوت با شکل‌های خیره کننده‌اش و وجود گلدان‌‌های کویری یا نبکا، با حدود ۱۰ متر طول از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این نقطه عجیب از کویر می‌باشد.

شهداد جاهای دیدنی کرمان در زمستان

جنگل پردیسان قائم

بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت ایران در شرق کرمان قرار دارد. در این شهر کویری جنگلی به مساحت ۲۳۰ هکتار بخش‌ اصلی فضای سبز کرمان می‌باشد. در این جنگل بیش از ۵۰۰ هزار اصله درخت از انواع درختان غیر مثمر موجود است.

کوه‌‌های صاحب الزمان که در مجاورت جنگل پردیسان قائم قرار دارد شرایط مناسب برای ورزش کوه‌‌نوردی راداراست. ترکیب فضای جنگل و کوه مکان بسیار خوبی برای گذراندن زمان اوقات فراغت می‌باشد. وجود گلزار شهدا در کنار زیارتگاه «سید حسین» و مهدیه صاحب الزمان سبب شده تا بسیاری از اهالی کرمان مراسمات مذهبی خود را در این مکان به جای بیاورند.

قائم جاهای دیدنی کرمان در زمستان

ارگ راین

ارگ راین دومین بنای خشتی عظیم در دنیا است. ارگ راین نیز در کرمان، در جنوب غربی شهر راین واقع شده است. سالانه گردشگران بسیاری از این بنای باشکوه و عظیم بازدید می‌کنند.

ارگ راین جاهای دیدنی کرمان در زمستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد