جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی کاشان ( ۲۰ جاذبه گردشگری )

تاریخ بروزرسانی :
۶ دی ۱۴۰۱

جاهای دیدنی کاشان مثال زدنی بوده و حتما توصیه می شود به دیار کاشان سفر کنید. مکان های دیدنی کاشان شامل آثار تاریخی و کهن ایرانی می باشد. شهر کاشان، یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است که به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، در صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. سالانه علاقه‌مندان بسیاری، برای بازدید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های ارزشمند ایران کهن، به این شهر سفر می‌کنند.در این مطلب ۲۰ جاذبه گردشگری کاشان را به شما معرفی خواهیم کرد.

باغ فین کاشان

قطعا یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کاشان، باغ زیبای فین است که می‌توان از آن به عنوان نمونه‌ی کاملی از باغ‌های ایرانی نام برد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است. به گونه‌ای که در «تاریخ قم» از کهن‌ترین منابع تاریخی در این باره چنین نوشته شده است :

«بناها و کاریزهای فین به امر جمشید احداث شده است»

محوطه‌ای چشم‌نواز و مطبوع که از گذشته‌های دور مورد توجه پادشاهان قرار داشته است. در دوران دیگر حکمرانان تاریخ از جمله «آل بویه» و «ایلخانان» گسترش یافته و در برخی دوران نیز بازسازی شده است.

باغ فین جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

حمام فین یکی از جاهای دیدنی کاشان

دو حمام مهم و تاریخی ایران، در شهر کاشان و در بخش جنوبی باغ فین قرار دارد که به نام‌های حمام بزرگ (حمام سلطنتی، به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد) و حمام کوچک (حمام خدمتکاران)، شناخته می‌شود.
در بخش خزینه‌ی حمام کوچک، ۷ کاشی به قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد

حمام کوچک در دوران حکومت صفویان ساخته شده و از پیشینه‌ی کهن‌تری نسبت به حمام بزرگ برخوردار است و قتل امیرکبیر، یکی از تلخ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات تاریخی و سیاسی ایران کهن، در آن رخ داده است.

حمام فین جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

حمام سلطان امیر احمد

این حمام تاریخی یکی از شاهکارها و جاهای دیدنی کاشان است که جذابیت آن کمتر از حمام فین نیست. این بنای هنری در بافت تاریخی کاشان جای گرفته است. بنابراین بعد از دیدن آن به راحتی می‌توانید به خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان و خانه طباطبایی‌ها هم بروید. در جوار این حمام، امامزاده‌ای هم قرار دارد که نام خود را به این حمام بخشیده است. این حمام با کاشی‌های آبی و طلایی و گچ‌بری‌های بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای که دارد هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. حالا به این ویژگی‌ها نقاشی‌های زیبای دیواری، شیشه‌های رنگی و سقف‌های طاقی هم اضافه کنید و ببینید چه محشری می‌شود.
علاوه بر معماری و تزئینات داخلی، پشت بام این مکان از جاهای دیدنی کاشان هم به انواع طرح‌ها و رنگ‌ها مزین شده است.

سلطان امیر محمد جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

مسجد جامع از جاهای دیدنی کاشان

کهن‌ترین بنای تاریخی در کاشان، مسجد جامع این شهر است که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بازمی‌گردد. این اثر ارزشمند تاریخی به همت دختر مالک اشتر «صفیه خاتون»، ساخته شده است.

مسجد جامع جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

این بنای تاریخی و ارزشمند مذهبی، در ادوار مختلفی همچون «کریم‌خان زند» و «عبدالرزاق خان» حاکم کاشان، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. از زیبایی‌های قابل توجه این مسجد می‌توان به هنر خطاطی استادانی چون «عبدالکریم» و «ابن محمد حسین محمد کاظم اصفهانی» اشاره کرد که بر دیواره‌های آن وجود دارد.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان

مسجد و مدرسه‌ی آقا بزرگ کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ساخته شده در دوران قاجار است که با کمک مالی «حاج محمدتقی خانبان»، احداث شده و پروسه‌ی ساخت آن در زمان سلطنت «ناصرالدین شاه»، به اتمام رسیده است. عمارتی که گنبد آن، از معماری زیبا و چشم‌نوازی برخوردار بوده و از نظر نوع ساخت، از کم‌نظیرهای زمان خود محسوب می‌شود.

مسجد آقا بزرگ جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

مسجد صفوی میرعماد

این مسجد تاریخی که برای دوره سلجوقی‌هاست، چیزی حدود چند قرن قبل ساخته شده است. مسجد صفوی در جنوب میدان فیض و کنار بازار بزرگ شهر ساخته شده است. مسجد صفوی از جاهای دیدنی کاشان هم سردر هم محراب مربعی‌شکل و هم چهار ایوان داشته است. در حال حاضر هرچند همه این بخش‌های بنا وجود دارند، اما چندان جلال و شکوهی از گذشته در آن باقی نمانده است.جالب است بدانید محراب قدیمی این مسجد در موزه اسلامی برلین آلمان نگهداری می‌شود.

میرعماد جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

تپه های سیلک کاشان

قطعا بازدید از مکانی که کهن‌ترین تمدن بشری از آن سرچشمه گرفته است جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. تپه‌های سیلک کاشان (گورستان‌های الف و ب که هر کدام به ترتیب از قدمتی بالغ بر ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ سال برخوردار است)، یکی از جاهای دیدنی کاشان و بخشی از خاک ایران است که بر اساس نظریه‌ی باستان‌شناسان و اسناد تاریخی، قدیمی‌ترین تمدن انسان‌ها را به نظاره‌ نشسته است. این نقطه از کاشان که در واقع عبادتگاه مردم دوران باستان بوده است، از گل رس و سفال ساخته شده که تا مدت‌ها از وجود آن‌ها، اطلاعاتی در دسترس نبود تا پس از جاری‌ شدن سیل در هشتاد سال پیش، سر از خاک بیرون آورده و به عنوان آثاری تاریخی و ارزشمند، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

تپه سیلک جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

بازار سنتی جاهای دیدنی کاشان

از دیگر میراث ارزشمند تاریخی در شهر کاشان، بازار سنتی این شهر است که علاوه بر زیبایی‌های معماری، در دوران خود نیز از بهترین و معروف‌ترین بازارها محسوب می‌شد. به گونه‌ای که بسیاری از مورخان، ایران‌شناسان و نویسندگان بزرگ ایران و جهان در مورد آن سخن‌ها گفته‌اند. در کتاب «زینت‌المجالس» چنین نوشته شده است.مثل راسته‌ی بازار کاشان در تمام جهان نیست و طول آن بازار تقریبا دو هزار قدیم می‌باشد.
این بازار بنای گسترده‌ای دارد که شامل بخش‌‌های زیادی از جمله مسجد میدان میرعماد، کاروانسرای میر پنج، زغالی‌ها، غفارپور، رباط، بروجردی‌ها، نراقی‌ها، تیمچه امین الدوله، در بازار میانچال، تیمچه بخشی، تیمچه سید آقا، تیمچه صباغ، آب انبار بالا بازار و در زنجیر، حسینیه سوراخ ریسمان، مسجد کفش دوزک‌ها، مسجد بالا بازار و مسجد طمقاچی‌ها می‌شود.درون بازار از جاهای دیدنی کاشان هم افراد زیادی مشغول به کار هستند. مثلاً ابتدای آن در اختیار آهنگران و رنگرزی‌هاست و در قسمت‌های دیگر هم می‌توانیم کفش دوزها، خیاط‌ها و پارچه‌فروش‌ها را ببینیم که با اشتیاق مشغول فروختن اجناس خود هستند.

این اثر ارزشمند ایران کهن که دارای پیشینه‌ای متعلق به دوران حکومت صفویان است، در کنار معماری کم‌نظیر و قرارگیری در مجاورت راه‌های بازرگانی باستانی، به یکی از زیباترین و پررونق‌ترین بازارهای سنتی ایران تبدیل شده است.

بازار کاشان جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه بروجردی ها از جاهای دیدنی کاشان

در شهر کاشان، می‌توان عمارات و خانه‌های قدیمی با معماری زیبا و شگفت‌انگیز بسیاری را مشاهده کرد که بواسطه‌ی معماری جالب و منحصر‌به‌فرد، از شهرتی مثال‌زدنی برخوردار بوده و امروزه به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی، تبدیل شده است. خانه‌ی بروجردی‌ها از جمله این بناهای ارزشمند تاریخی است که در زمان حکومت قاجار ساخته شده است. از ویژگی‌های این خانه‌ی کهن، بادگیرهای هلالی شکل و قرینه‌ی آن است که بام تالار و کلاه‌فرنگی قرار گرفته است.
پسر آقای بروجردی عاشق و دلباخته دختر آقای طباطبایی می‌شود و به خواستگاری می‌روند. اما آقای طباطبایی شرط می‌گذارد که اگر دختر او را می‌خواهند باید یک عمارت زیبا مانند خانه خودش، برای دختر دلبندش بسازند و این‌گونه می‌شود که این بنای زیبا را می‌سازند. داستان کاملتر این خانه و عشق جذاب را می‌توانید در مقاله خانه بروجردی های کاشان بخوانید.
این بناهای باشکوه همواره محلی برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی بوده است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. جالب است بدانید که در این خانه‌ها بادگیرهایی گنبدی شکل وجود دارد که در زمان قدیم آن را با نام کلاه فرنگی می‌شناختند.

خانه بروجردیها جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه تاریخی احسان

اولین خانه‌ای که در کاشان ساخته شد، همین جاست. فردی به نام حاج میرزا آقا احسان صاحب این خانه از جاهای دیدنی کاشان بوده است. خانه احسان در سال ۱۳۸۰ توسط مهندس محمد مروج حسینی خریداری و تعمیر شده است. تالار فیلم، تئاتر، سالن اجتماعات، کتابخانه، کارگاه سفالگری، کرایه دوچرخه و… همگی از امکانات رفاهی این مجموعه به حساب می‌آیند.این بنا موزه‌ای هم دارد که در آن از آثار منوچهر شیبانی هنرمند عصر معاصر نگه داری می‌شود. از طریق خانه احسان می‌توانید به جاهای دیدنی کاشان همچون خانه تاریخی اشرافی، کوشک صفی، خانه منوچهری و تیمچه امین‌الدوله بروید.

احسان جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه طباطبایی ها

یکی از شاهکارهای معماری ایرانی را می‌توانید در همین خانه طباطبایی ها ببینید. این عمارت فوق‌العاده زیبا نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد و شامل سه بخش اندرونی، بیرونی و مخصوص خدمه است که هرکدامشان با تزئینات مجللی که دارد، جلوه شاهکاری به خود بخشیده و هر گردشگری را مجذوب این همه شکوه و زیبایی خود می‌کند.

طباطبایی جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

بناها و ساختمان‌های تاریخی شهر کاشان زیباترین معماری ایرانی را دارند. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها هم خانه بروجردی‌هاست که شباهت زیادی به خانه طباطبایی‌ها دارد. البته پشت این شباهت هم داستان جالبی است.

خانه عباسیان یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشان

خانه عباسیان معماری اصیل و فوق‌العاده هنرمندانه‌ای دارد و همیشه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی زیادی است. زیبایی این بنا به حدی است که توانسته عنوان جایزه زیباترین بنای ایرانی – اسلامی را به دست آورد. شما می‌توانید در زمان بازدید از خانه عباسیان سری هم به رستوران آن بزنید و ضمن مشاهده این اثر هنری فاخر غذای موردعلاقه‌تان را هم نوش جان کنید.
خانه عباسیان جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه مرشدی

این خانه زیبا، عمری ۲۵۰ ساله دارد و در سال ۱۳۹۴ نیز به طور کامل مرمت شده است. به گفته مورخان این خانه‌ها مخصوص افراد ثروتمند بوده و این را می‌شود از لوازم تزئینی گران قیمت اتاق‌ها متوجه شد.این خانه علاوه بر موقعیت خوبش، یک حوض ۱۵۰ متری نیز دارد که می‌توانید علاوه بر استراحت در این مکان، از زیبایی و خنکای آن در فصل گرما لذت ببرید. در قسمت چایخانه هم انواع شربت‌ها و دمنوش‌های سنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که نوشیدن آن‌ها جان تازه‌ای به آدم می‌دهد.

مرشدی جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

خانه عامری ها

این استراحتگاه سنتی در زمان زندیه ساخته شده است. درون آن چندین خانه قرار دارد که از طریق راه‌های ارتباطی به هم وصل می‌شوند. این مکان وسیع، بلندترین بادگیر را در مقایسه با بادگیرهای کاشان دارد و از سال ۱۳۹۳ به عنوان یک مهمانسرای ۵ ستاره در اختیار مسافران قرار گرفته است. حمام، بانک، رستوران و دکه‌های فروش صنایع دستی از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه هستند.

عامری جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

غار نیاسر (غار تالار رئیس)

یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز شهر کاشان، غاری است بسیار زیبا و دیدنی که در نزدیکی روستای نیاسر قرار دارد و به همین نام شهرت یافته است. این پدیده‌ی زیبای گردشگری، یکی از عجایب و جاذبه‌های محبوب، در این منطقه است که به نظر می‌رسد از قدمتی نزدیک به ۲۰۰۰ سال برخوردار بوده و به دست بشر، احداث شده است.
از عجایب و ویژگی‌های غار نیاسر کاشان، ساخته شدن آن توسط بشر است که تماما با دست کنده شده و احتمالا جهت برگزاری مراسم مذهبی ایجاد شده است
در مورد علت ایجاد غار نیاسر که از آن به غار سوراخ رئیس نیز یاد می‌شود، روایات متعددی بیان شده است که می‌توان به محتمل‌تر بودن آن، یعنی ایجاد این غار زیبا و عجیب به دلیل برگزاری مراسم آیینی و مذهبی، اشاره کرد. امروزه این مکان که به صورت تونل‌های سنگی پیچ‌درپیچ و تودرتو ساخته شده است، به یکی از نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان تبدیل شده است.

غار رییس جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

آتشکده نیاسر از جاهای دیدنی کاشان

آتشکده‌ای چهارطاقی و به جای‌مانده از دوران حکومت ساسانیان در ارتفاعات نیاسر کاشان قرار دارد که در گذشته‌های دور، به عنوان مکانی برای برگزاری آیین و رسوم خاص پیروان دین زرشت، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اثر تاریخی که به نام‌های «چهار قاپو» و «چهار دروازه» نیز شهرت دارد، توسط باستان‌شناسان در گروه قدیمی‌ترین و عظیم‌ترین نمونه‌های بنای چهارطاقی ایرانی قرار گرفته است که اتفاقا در بین دیگر آثار مشابه، سالم‌تر بوده و خسارات و خرابی‌های کم‌تری را به خود دیده است.

آتشکده نیاسر جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

قمصر کاشان

از زیباترین و جالب‌ترین نقاط ایران‌زمین، قمصر کاشان است که همه‌ آن را بواسطه‌ی گلاب خوش‌عطر و مشهورش می‌شناسند. سرزمینی مملو از گل‌های محمدی که در اواسط فصل بهار، به بهشتی بی‌نظیر در کره‌ی خاکی تبدیل شده است. میزبان جمع بسیاری از گردشگران و توریست‌های سراسر جهان است. مشاهده‌ی چشم‌انداز بی‌نظیر مزارع گل‌محمدی، استشمام عطر مدهوش‌کننده‌ی آن، تنفس هوای مطلوب بهاری و تماشای آیین گلاب‌گیری در قمصر کاشان را می‌توان در زمره‌‌ی دوست‌داشتنی‌ترین و هیجان‌انگیزترین کارهایی قرار داد. هر گردشگر در بدو ورود به این سرزمین رویایی، با آن مواجه خواهد شد.

قمصر جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی)

در نزدیکی شهر کاشان و در شهر نوش‌آباد، شهری زیرزمینی با عمقی از چهار متر تا هجده متر وجود دارد که تماما توسط بشر احداث شده است. این شهر زیرزمینی در سه طبقه و متشکل از فضاهای مختلفی از جمله اطاق، کانال‌های متعدد، راهرو، چاه‌ها و بخش‌های دیگری است که هر کدام از این طبقه‌ها توسط چاه‌های عمودی شکل به یکدیگر متصل است.
شهر زیرزمینی اویی، در دوران مختلف، با کاربری دفاعی و نظامی ساخته شده است

این مجموعه‌ی تاریخی که از آن به نام مجموعه‌ی اویی نیز یاد می‌شود، یکی از جاهای دیدنی کاشان است و از چندین هزار متر وسعت برخوردار است. با توجه به کاوش‌های باستان‌شناسان، دارای قدمتی متعلق به پیش از اسلام است. معماران و باستان‌شناسان معتقدند که اویی تونلی است ساخته‌ی دست بشر، که در ادوار مختلف تاریخی، کاربردی نظامی و دفاعی داشته است.

نوش آباد جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

 

کویر ابوزید آباد

اگر به بیابان و کویرگردی علاقه‌مند باشید، می‌توانید در سفر به کاشان سری هم به کویر ابوزید آباد بزنید. این منطقه از نظر جغرافیایی در بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ در شمال ابوزید آباد و شمال شرقی کاشان قرار دارد. در این کویر زیبا چندین بنای باستانی زیرزمینی هم وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. شما در این کویرگردی از جاهای دیدنی کاشان می‌توانید از کاروانسرای صفوی و شهر زیرزمینی نوش آباد هم دیدن کنید. علاوه بر آن می‌توانید به روستای تاریخی ابیانه هم بروید که قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد. همچنین می‌توانید سری به قلعه کرشاهی و کوه یخاب هم بزنید. چنانچه تصمیم داشتید به این سفر کویری بروید. باید در فصل زمستان و پاییز این کار را انجام دهید.

ابو زیدآباد جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

کوه کرکس

کوه کرکس از جاهای دیدنی کاشان از رشته کوه‌های مرکزی ایران به حساب می‌آید. این کوه در بخش غربی نطنز قرار گفته است و ارتفاع خیلی زیادی دارد. به طوری که حتی علی‌رغم قرارگیری در یک منطقه نیمه‌خشک و کویری، روی کوه بیش از نصف سال پر از برف است و هوای خیلی سردی دارد.
چیزی حدود ۳۰۰هزار هکتار مساحت کلی این کوهستان عظیم‌الجثه است. با وجود چنین آب‌وهوایی حیواناتی مثل بز، قوچ، میش، پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، شغال و… در این منطقه زندگی می‌کنند.

کوه کرکس جاهای دیدنی کاشان ( 20 جاذبه گردشگری )

کاشان، شهر زیبایی‌ها، مهد شعر و ادب، میزبان خانه‌های تاریخی و سرزمینی آمیخته با عطر گل‌های محمدی. مملو از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های جالب و هیجان‌انگیز بسیاری است که معرفی تمامی‌ آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نخواهد بود. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر کاشان می‌توان به خانه‌ی طباطبایی‌ها، آرامگاه شاعر محبوب سهراب سپهری، بقعه‌ی خواجه تاج‌الدین، موزه‌ی ملی کاشان. آبشار نیاسر، عمارت عباسیان، منزل عامری‌ها، حمام سلطان امیر احمد، کاروانسرای مرنجاب، مسجد میرعماد کاشان. پل گبرآباد کاشان، روستای کمال‌الملک (کله)، آتشکده‌ی خرم‌دشت، روستای ون، روستای آذران برزک، سید ضیاالدین و قدمگاه حضرت علی (ع)، کاروانسرای سن‌سن کاشان، مدرسه‌ی سلطانیه، مناره‌ی زین‌الدین، قلعه‌ی جلالی، خانه‌ی حشمت‌اله خان، خانه‌ی رزاقیان و … اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به کاشان چه فصلی است؟

بهترین فصل بهار است که شاهد گلابگیری کاشان باشید برای کویرنوردی بهترین فصل پاییز است.

سوغات شیرینی کاشان از کجا بگیریم ؟

شیرینی‌سرای نانک در خیابان بهشتی، از مغازه آقای شکرریز در بازار بزرگ کاشان، شیرینی­‌سرای نبات در خیابان میرعماد یا شیرینی سرای یاس خیابان دانش

زمان دقیق گلابگیری چه تاریخی است ؟

از ۲۰ فروردین تا اوایل خرداد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 121 میانگین: 4.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • جواد احمدی

    نرفتم انشالا قسمت بشه مبرم

    ۲۹ اسفند, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • Zohreh

    سلام سپاسگزارم عالی بود. نمیدونستم کاشان اینقدر جاهایه دیدنی داره معرکه بود خیلی دوستدارم برم کل شهر کاشان و اطرافشو ببینم اگر کسی پایه اینکار بود به من ایمیل بزنه.

    ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • ممل

      منم نرفتم من پایتونم هماهنگ کن بریم

      ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
    • مسعود

      با سلام
      من خودم اهل کاشانم موردی بود در خدمتم

      ۲۱ خرداد, ۱۳۹۸
    • سید جمال فریدنی

      کاشان اومدین در خدمتیم

      ۹ آبان, ۱۳۹۹
    • Elahe

      من پایه هستم

      ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۱
    • جواد احمدی

      خیلی هم عالی🙏

      ۲۹ اسفند, ۱۴۰۱
  • مهرنوش زاده رفیع

    خانه بروجردی ها بسیار زیبا بود حاشیه قهوه ای کار شده در بالای دیوار های سفید ترکیب زیبای اینه کاری با گچبری چشم رو نوازش میده
    باغ های گل نیاسر و آبشار قشنگش رو از دست ندید. فصل گلاب گیری شما رو اونجا میبینم

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • محمد مهدی توکلی

      سلام
      من فردا بهمراه خانواده عازم کاشانم
      لطفا برای گردگشگری وگلاب گیری میام
      جایی غیر از اینها هست

      ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
    • رها

      تو این شرایط کرونایی جاهای تاریخی کاشان بازه؟

      ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹
  • سارا شمادی

    روستای ابیانه جزو شهرستان نطنزه نه کاشان…لطفا اطلاعات کسب کنید بعد بنویسید

    ۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • انجمن توسعه سفیدشهر

    انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویرکاشان )نصرآبادیهای مقیم تهران

    باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان بازدید نمائید و لذت ببرید
    ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون س واقع درمحله زیارت سفیدشهر
    ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم ع واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات
    ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر
    ۴-قلعه های تاریخی سفید -ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر
    ۵-دشت زیبای کویر درشمال سفیدشهر
    ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر
    ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد-وکیل
    ۸-شهرزیرزمینی سفیدشهر
    ۹-قدمگاه علی ع سفیدشهر
    ۱۰-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و باغهای پسته سفیدشهر
    ۱۱-دشتهای وسیع وزیبای کشت گل محمدی برای اولین باردرسفیدشهر
    ۱۲-جنگلبانی شهیددستغیب (درختان دست کاشت کویری ) دردل کویردرشمال سفیدشهر
    ۱۳-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت
    ۱۴-مسجد تاریخی زیارت
    ۱۵-دکان حلوایی تاریخی
    ۱۶-روستای کویری تقی آباد سفیدشهر
    باتشکر-عبدالهی نصرآبادی
    انجمن توسعه سفیدشهر (نصرآبادیهای مقیم تهران

    ۱۲ آبان, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد