رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آبان ۱۳۹۷

جاهای دیدنی تهران در شب

لینک این مطلب کپی شد!

از آنجا که تهران شهر شلوغ و پر ازدحام است خیلی از ساکنین تهران ترجیح می دهند در شب که کمی خلوت تر و ترافیک روان تر است به تهرانگردی بپردازند .تهران جاهای دیدنی بسیاری دارد بخصوص که زیبایی بعضی از این جاهای دیدنی در شب چندین برابر می شود . ما در این مطلب چند مورد از جاهای دیدنی تهران در شب را به شما معرفی می کنیم .

۱- بام تهران

در شب بام تهران در انتهای خیابان ولنجک واقع شده و در آن مکان شهر تهران زیر پای شماست و شما می توانید در آب و هوایی کوهستانی پیاده روی لذت بخشی را تجربه کنید. در این مکان امکاناتی مثل رستوران، سورتمه، تله کابین و… وجود دارد. بام تهران دارای پارکینگ است که برای رسیدن به بالا مینی بوس های برقی نیز موجود است.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۲- دریاچه چیتگر
دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است که در شب به دلیل انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف بسیار دیدنی تر می شود. در این مکان زیبا برای چند ساعت می توان از دل ترافیک و شلوغی های شهر فاصله گرفت. در این دریاچه امکانات تفریحی ای از قبیل پیست پرش در آسمان، سافاری وحشت، چرخ و فلک،سینمای هرم هیجان، ماشین برقی، پیست دوچرخه سواری و قایق سواری در دریاچه وجود دارد.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۳- پل طبیعت
این پل دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می کند و بر روی بزرگراه مدرس واقع شده است. این پل از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان تهران محسوب می شود. شما می توانید از پیاده روی بر روی این پل بدون مزاحمت اتومبیل ها لذت ببرید. در این مسیر رستوران ها و کافی شاپ های زیادی موجود است که فود کورت راه چوبی از معروف ترین آن ها است.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۴- دربند تهران
در شب دربند که یکی از مناطق خنک گردشگری است از دهکده های قدیمی شمیران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در این مکان شما می توانید از هوای آلوده ی پایتخت برای چند ساعت دور بمانید. دربند دارای تعداد زیادی رستوران است و شما می توانید برای صرف شام در هوایی خوب و مکانی زیبا به این رستوران ها بروید.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۵- خیابان سی تیر

خیابان سی تیر جزو مناطق قدیمی تهران است و دارای ساختمان های قدیمی است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام و… از مناطق گردشگری و دیدنی این خیابان است. این خیابان با وجود این که جزو مناطق قدیمی تهران است ولی امروزه با ترکیب غذا و هنر با یکدیگر به روز شده و جزو مناطق دیدنی تهران در شب است. ویژگی اصلی این مکان غذاهای خیابانی آن است که با شنیدن موسیقی دل نشین خیابانی همراه است.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۶- سفره خانه ی آذری
این سفره خانه که قدیمی ترین سفره خانه ی تهران است در میدان راه آهن واقع شده است و در این سفره خانه ی زیبا از ساعت ۸:۳۰ شب می توانید از موسیقی محلی سنتی به صورت زنده لذت ببرید. البته به دلیل این که این سفره خانه در بین مردم خیلی معروف است اگر قصد رفتن به این سفره خانه را دارید باید از قبل میز رزرو کنید.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۷- پارک آب و آتش تهران

در شب این پارک که در خیابان آفریقا واقع شده است و در شب به دلیل سکوت آرامش بخشی که بر آن حاکم است دیدنی تر می شود. این پارک دارای چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه ی کبوتر، فانوس دریایی، آبنما و مسر کالسکه رانی است که باعث متفاوت تر شدن این پارک نسبت به پارک های دیگر شده است.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۸- باغ ایرانی
این باغ در ده ونک واقع شده است و در واقع گوشه ای جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی شده است. این باغ هم در روز و هم در شب زیبا و دیدنی است و شما می توانید در کنار جوی های آبی سرتاسر آن قدم بزنید و از این باغ دیدنی لذت ببرید. این باغ دارای کوشک مرکزی است که رستوران و چایخانه در آن جا قرار دارد. همچنین این باغ دارای زمین بازی برای کودکان نیز می باشد.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۹- پارک هنرمندان
این پارک در خیابان طالقانی قرار دارد که جشنواره ها و بازارهای فصلی متفاوتی در این بوستان برگزار می شود. در بازار فصلی این بوستان صنایع دستی و هنری متنوع و زیادی برای فروش وجود دارد. در سالن تئاتر بوستان هنرمندان کنسرت های متنوع ای برگزار می شود. این بوستان دارای هشت فضای گالری است.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۱۰- برج میلاد تهران

در شب این برج که با ارتفاع ۴۳۵ متری در بزرگراه شیخ فضل الله نوری واقع شده است یکی از نمادهای مهم پایتخت است. برج میلاد به دلیل نور پردازی های زیبای آن در شب بسیار دیدنی می باشد. تهران در شب -برج میلاد امیدواریم با دیدن ۱۰ مکان ذکر شده در بالا از شب های تهران لذت ببرید.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۱۱-امام‌زاده صالح و بازار تجریش
امام‌زاده صالح یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در تهران محسوب می‌شود که در شمال این شهر واقع شده است. قدمت بنای این امام‌زاده به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد و به سبک بناهای مذهبی دوران صفویه ساخته شده است. امام‌زاده صالح چشم‌انداز زیبایی رو به رشته کوه‌های البرز دارد و در حقیقت باید گفت که این رشته‌کوه‌ها در پس‌زمینه اما‌م‌زاده قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید بصورت روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از امام‌زاده صالح بازدید می‌کنند و این مکان در هنگام شب معمولا شلوغ پر از هیاهو می‌باشد. پیشنهاد می‌کنم پس از بازدید از امام‌زاده صالح حتما سری هم به بازار تجریش در مجاورت آن بزنید. این مکان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی تهران در شب به شمار می‌آید.

مسیر دسترسی به امام‌زاده صالح: یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به این مکان استفاده از مترو است. برای این منظور شما باید در آخرین ایستگاه از خط مترو تجریش از قطار پیاده شده و به سمت میدان تجریش حرکت کنید. امام‌زاده صالح در ضلع جنوب شرقی این میدان واقع شده است. همچنین استفاده از خودرو شخصی نیز یکی دیگر از گزینه‌ها برای دسترسی به این مکان می‌باشد، یک پارکینگ طبقاتی در اطراف اما‌م‌زاده صالح وجود دارد که می‌توانید به سادگی خودروی خود را درون آن جای دهید.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

۱۲-پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه و یا همان پارک سنگی، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب محسوب می‌شود که حتما باید از آن بازدید کنید. از آنجایی که این پارک در شمال شهر تهران واقع شده دارای آب‌وهوای بسیار مناسبی است و در آن امکانات زیادی برای تفریح و خوش‌گذرانی به چشم می‌خورد. همچنین در این پارک زیبا یک آبشار، دریاچه و آب‌نماهای سنگی وجود دارد که نمای جذابی به پارک بخشیده‌‌اند. در پارک جمشیدیه مسیرها و گذرگاه‌های سنگی خیره‌کننده‌ای وجود دارد که حتما از پیاده‌روی در آن‌ها سیر نخواهید شد. در طی سال‌های اخیر همواره این پارک یکی از مکان‌هایی بوده که نخستین برف شهر در آن دیده می‌شود. تصور کنید که چنین فضایی اگر با برف پوشیده شود تا چه اندازه زیبا خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین و جالب توجه‌ترین چیزهایی که در پارک جمشیدیه وجود دارد تندیس‌هایی است که به شکل حیوانات درآمده‌اند. البته توجه داشته باشید که برای رسیدن به این تندیس‌ها باید ۶۰۰ پله را طی کنید.

مسیر دسترسی به پارک جمشیدیه: برای رفتن به این پارک شما ابتدا باید خود را به میدان تجریش برسانید و سپس می‌توانید با استفاده از تاکسی به پارک جمشیدیه بروید. این تاکسی‌ها شما را از مسیر میدان قدس به این پارک می‌رسانند.

جاهای دیدنی تهران در شب  جاهای دیدنی تهران در شب

           
 

نظر کاربران :

  • ع

    فقط شهرری

    ۲۲ فروردین, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    کاخ نياوران فوق العاده زیبا هست و حتما برای یکبار هم شده برید و نگاه کنید فضای سر سبز، وجود حوزه های بسیار خاص ، معماری خاص و … که براتون لذت بخش هست

    ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    تهران به عنوان پایتخت و جمعیت میلیونی باید جاهای دیدنی بیشتری هم داشته باشد.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *