جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی اهواز در زمستان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ دی ۱۳۹۷

اهواز دومین شهر گرم ایران است و به مردم خون‌گرم و شب‌های زیبایش معروف است. با وجود آسیب‌های جنگ، هنوز هم دیدنی‌های اهواز از جاذبه‌های گردشگری کشورند. این شهر در طول تاریخ ۲ بار از نو ساخته شده؛ «عیلامیان» اهواز را برای اولین‌بار ساختند، اما پس از تخریب در ۳ هزار سال پیش، به‌دست «اردشیر بابکان»، پادشاه اشکانیان، از نو ساخته شد.در این مطلب جاهای دیدنی اهواز در زمستان را بر می شماریم .

پل سفید اهواز (پل معلق)

پل سفید یکی از هشت پل ساخته شده روی کارون است که بخش شرقی و غربی شهر را به‌هم وصل می‌کند. این پل سازه‌ای تمام فلزی‌ست که روی پایه‌های بتنی قرار گرفته است. اطراف این پل، پارک تفریح و بازی جزیره‌ی اهواز قرار دارد که فضای سبز و رستوران‌های متنوع اطرافش، گردشگرهای بسیاری را شیفته‌ی خود می‌کند.

پل سفید جاهای دیدنی اهواز در زمستان

خانه ماپار

این خانه که در محله ی خوانساری اهواز قرار دارد از جمله خانه های معاصر بافت تاریخی این شهر است. قدمت این خانه مربوط به دوره ی قاجار است و در معماری آن هم به تبعیت از معماری بومی خوزستانی، از مصالح آجری استفاده شده است. این خانه دارای دو حیاط، خانه خلوت و زیر زمین است. هریک از حیات ها دارای یک حوض آب هستند. پوشش سقف اتاق‌ها چندل چوبی می‌باشد، که تیزها در فواصل ۲۰ سانتی‌متری در کنار یکدیگر مستقر گردیده‌اند.

عمارت ماپار5 جاهای دیدنی اهواز در زمستان

بنای معین‌التجار

این بنا در زمان ناصرالدین شاه قاجار در اهواز بنا شده است. در واقع این سازه کاروان‌سرایی در نزدیکی پل سفید است که در بافت قدیمی شهر اهواز قرار دارد. سرای معین‌التجار، سرای بازرگان برجسته‌ی بوشهری، حاج محمد تقی معین‌التجار بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. این بنا در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۷۷ با شماره‌ی ۲۱۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معین التجار جاهای دیدنی اهواز در زمستان

پل سیاه

این پل تقریباً در محل پل قدیمی اهواز که به دوره‌ی «ساسانی» تعلق داشته، بنا شده و اولین پل امروزی‌ست که سال‌ها شبیه کمربندی سیاه، دو طرف رود کارون را به‌هم وصل کرده. این نام‌گذاری به‌دلیل رنگ تیره‌ی بدنه‌ی این پل انتخاب شده است.

پل سیاه جاهای دیدنی اهواز در زمستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *