جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توصیه‌های ضروری به خریداران بلیت‌های لحظه آخری

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ فروردین ۱۳۹۷

رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با ارایه توصیه‌هایی به خریداران بلیت‌های لحظه آخری گفت: به خریداران بلیت‌های لحظه آخری توصیه می‌شود بلیت برگشت را هم در زمان خرید بلیت رفت تهیه کنند و صحت برقراری پرواز را از شرکت‌های هواپیمایی جویا شوند.

رضا جعفرزاده درباره پیگیری‌های سازمان هواپیمایی درباره فروش بلیت‌های برگشت مسافران از مقصدهای گردشگری با قیمت‌های نامتعارف اظهار داشت: موضوع را از طریق شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه برخی از این مقاصد پیگیری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر شکایتی که در این باره به سازمان هواپیمایی ارسال شود، به طور قطع پیگیری خواهد شد، گفت: اگر آژانس یا شرکت هواپیمایی اقدام به فروش بلیت هواپیما خارج از چارچوب و کلاس نرخی کرده باشد، سازمان هواپیمایی به طور قطع با آن مجموعه برخورد خواهد کرد.

رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی ادامه داد: به مسافران توصیه می‌شود که هنگام خرید بلیت رفت، بلیت برگشت را هم تهیه کنند.

belit توصیه‌های ضروری به خریداران بلیت‌های لحظه آخری
وی در پاسخ به این سوال که برخی از آژانس‌های مسافرتی مدعی هستند که نرخ بلیت هواپیما آزاد شده و سقفی نمی‌توان برای آن در ایام پیک تعیین کرد، ادامه داد: ملاک برای تعیین قیمت بلیت در روز پرواز، نرخی است که شرکت هواپیمایی برای آن روز و آن ساعت پرواز مشخص کرده است که قطعا شرکت‌ها هم نوسانات بازار را در نظر می‌گیرند. حال اینکه ممکن است شرکت‌ها برای یک مسیر نوسان قیمتی تا ۱۰۰ هزار تومان داشته باشند اما آژانس این اختیار را ندارد که بلیتی که در گران‌ترین حالت ممکن ۲۵۰ هزار تومان است را ۵۰۰ هزار تومان بفروشند.

جعفرزاده درباره امکان لغو پرواز‌های چارتری اظهار داشت: در صورتی که برای هواپیما مشکل فنی پیش آمده باشد یا فرودگاه امکان انجام آن پرواز را نداشته باشد امکان لغو بلیت پرواز چارتری وجود دارد اما آژانس باید پول بلیت را به مسافر برگرداند حال ممکن است که این بلیت از گروه فروش بلیت‌های لحظه آخری باشد و ارزان خریداری شده باشد.

وی افزود: اما اگر اساسا پروازی برای آن ساعت و روز وجود نداشته باشد و آژانسی تعمدانه بلیت چارتری را فروخته باشد که برای آن پروازی وجود ندارد، تخلف کرده است و سازمان هواپیمایی با شدت با این آژانس‌ها برخورد می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی تاکید کرد: اگر مسافران قصد خرید بلیت چارتری و لحظه آخری را دارند برای اطمینان می‌توانند صحت برقراری آن پرواز را از شرکت هواپیمایی مورد نظر مطلع شوند.

منبع: خبر آنلاین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد