جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توسعه گردشگری از برنامه های محوری شهرداری زنجان است

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۷

مسیح الله معصومی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری در عمل بدنبال توسعه گردشگری با ساماندهی و بهره برداری از طرح های عمرانی در دست اجرا است.
وی یکی از نمونه های این طرح ها را زنجانرود خواند و اظهار کرد: زنجانرود پیش از این به محلی برای جمع آوری فاضلاب های شهری و محیطی سرشار از لجن تبدیل شده بود که هم اکنون عملیات ساماندهی و تبدیل اطراف سه پل میربها، سید محمد و سردار به مکان تاریخی و گردشگری با سرعت در دست اجرا است.
شهردار زنجان اضافه کرد: از سوی دیگر شهرداری به جای ساخت بناهای جدید اداری، بدنبال تملک و احیای خانه های قدیمی و دارای ارزش تاریخی و بهره برداری از آن به عنوان فضای اداری است.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که اصرار بر کمرنگ کردن یا حذف حضور خودرو در هسته مرکزی شهر هستیم یا سبزه میدان به یکی از بحث های اصلی شهرداری تبدیل شده است، برای ارزشی است که بافت تاریخی و قدیمی زنجان دارد.
معصومی تاکید کرد: معتقدیم که نباید تمام بافت تاریخی و قدیمی شهر به بهانه تعریض معبر تخریب شود و از همین رو در عمل از ماه های گذشته شهرداری شروع به ساماندهی این مناطق کرده است.
شهردار زنجان ادامه داد: شهرداری قراردادی با مشاور دنبال می کند که برای گردشگر مسیر و برنامه تعریف شده ای داشته باشد و به این طریق نقاط ضعف و قوت گردشگری زنجان شناسایی و تقویت شود.
وی با بیان اینکه توسعه و تقویت گردشگری یکی از برنامه های هشت گانه شهرداری است، ادامه داد: شهرداری معتقد است که باید برای دستیابی به اهداف خود با دستگاه های دیگر تعامل داشته باشد و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی هم باید متقابلا با شهرداری در تعامل باشند.
هم اکنون شهرداری در کنار بنیاد مسکن در تلاش برای ساماندهی و اجرای طرح زنجانرود و مشارکت در طرح ساماندهی بازار زنجان است.

زنجان توسعه گردشگری از برنامه های محوری شهرداری زنجان است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد