رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آذر ۱۴۰۱

تله کابین لاهیجان

لینک این مطلب کپی شد!

تله کابین لاهیجان یا تله کابین احرار در شهر زیبای لاهیجان در استان گیلان واقع شده است . لاهیجان دارای مناظر زیبای طبیعی زیادی است . این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.این تله کابین دارای دو ایستگاه است. ایستگاه اول از بام سبز به ایستگاه دوم به تاج خروس معروف است. ۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. طول مسیر ۱۵۰۰ متر است.

ایستگاه اول تله کابین لاهیجان

در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی ایجاد شده در ایستگاه دوم کافی شاپ دارد. تعداد کابین‌ها ۳۳ کابین ایستگاه اول ۱۲۳ متر و ایستگاه دوم ۳۱۳ متر است. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت و ساعت کار از ۸ صبح تا ۸ شب بسته به مسافر و بازدید کننده‌است. ۱ تن ژنراتور دارد که برق به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

احرار 4 تله کابین لاهیجان
ایستگاه دوم فاز اول تله کابین لاهیجان از فراز بام سبز آغاز شده و به کوه فلاح خیر ختم می‌شود. در این ایستگاه کافی شاپ و آلاچیق وجود دارد و توقف در آن برای مسافران و بازدید کنندگان محدودیت زمانی ندارد. دره ۱۰۲ متر ارتفاع دارد. در کافی شاپ واگذار شده به بخش خصوصی روزانه تا ۷۰۰ نفر مسافر هم حضور می‌یابد. در تعطیلات معمولی ۲ الی ۳ هزار و در زمستان روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مسافر دارد. تله کابین دارای ۳ نفر نگهبان شب، و ۲ نفر برای نظافت است.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان فضایی رویایی و دل انگیز در بلندای شیطان کوه است که بواسطه اشرافش به شهر به بام سبز شناخته می شود. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می شود. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است. تماشای روزها و شب های لاهیجان از فراز بام سبز، از  دیگر جاذبه های این مجموعه تفریحی می باشد.تله کابین لاهیجان از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید. از داخل کابین می توانید در زیر پای خود جنگل ها و باغات چای و شیروانی و سقف خانه ها را دیده و از طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید.

احرار 1 تله کابین لاهیجان

احرار 6 تله کابین لاهیجان

احرار 7 تله کابین لاهیجان

احرار 8 تله کابین لاهیجان

احرار 9 تله کابین لاهیجان

احرار 11 تله کابین لاهیجان

احرار2 تله کابین لاهیجان

احرار5 تله کابین لاهیجان

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    نمای دید از بالا اون هم از این ارتفاع در شهر های ساحلی به راحتی بدست نمیاد پس دیدن و لذت بردن از این منظره زیبا رو از دست ندید

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    تفریح گاه خوبی هست.مرتفع وجنگلی وسرسبز است.چشم اندازی وسیع ازشهرلاهیجان واطراف آن را به نمایش میگذارد.

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلی

    بام سبز لاهیجان فضایی رویایی و دل انگیز در بلندای شیطان کوه است که بواسطه اشرافش به شهر به بام سبز شناخته می شود.

    ۴ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *