جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ دی ۱۴۰۱

تله کابین توچال یکی از امکانات مجموعه ورزشی – تفریحی توچال می باشد. از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و پس از عبور از جاده آسفالته به ایستگاه اول تله کابین توچال متصل می‌شود.تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰ متری قرار گرفته است.

این تله کابین با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین توچال وسوسه شده‌اید، باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.

تله کابین توچال2 تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

تاریخچه ساخت تله کابین توچال

پروژه ساخت تله کابین توچال با همکاری شرکت فرانسوی ” پوما ” و شرکت اتریشی ” دوپل مایر ” در سال ۱۳۵۳ هجری شمسی آغاز گردید و در سال ۱۳۵۷ اتمام یافت .

ساعت کاری تله کابین توچال

ساعت کاری: شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است؛ سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۵ و جمعه از ساعت هفت صبح تا ۱۷ فعالیت می‌کند. خط شبانه شامل پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ می‌شود. به‌طور کلی ساعت و روزهای کاری به شرایط جوی حاکم بر مجموعه و برنامه‌ریزی‌های فنی بستگی دارد.

تله کابین توچال 1 1 تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

ایستگاه اول

این مسیر مورد استفاده گروه های مختلف مراجعه کننده قرار می گیرد، که به خاطر شیب دره محدود بوده و آسفالت شده است. این مسیر دارای چند مسیر فرعی دیگر نیز می باشد، که آن ها هنوز خاکی هستند. همچنین در ایستگاه اول می توانید از زمین تنیس، بانجی جامپینگ، باشگاه تیر و کمان و تیراندازی و… استفاده کنید. در صورتی که بخواهید یک شب را در هتل توچال اقامت داشته باشید باید فرم مربوط به آن را از طریق ایستگاه اول تله کابین توچال دریافت کرده و ضمن ارائه کارت شناسایی، هزینه آن را نیز بپردازید.

ایستگاه دوم

از ارتفاعی که در این ایستگاه وجود دارد، می توانید کل شهر تهران را به وضوح بببینید، البته اگر آلودگی هوا بگذارد! در این مکان ارتفاع به ۱۹۰۰ متر می رسد و دمای هوا ۳ تا ۴ درجه کاهش می یابد. اگر تا این ایستگاه را پیاده روی کرده اید، می توانید در این مکان استراحت کرده و به بدن خود انرژی دهید تا برای ادامه راه آماده شوید.

ایستگاه پنجم

اگر تا این مسیر را کوهنوردی کرده اید، باید بگوییم مسیر بسیار سختی را طی کرده اید. در غیر این صورت به همراه تله کابین توچال می توانید در عرض ۳۰ دقیقه از ایستگاه اول به این مکان برسید. یکی از بهترین چشم اندازهای کلی شهر تهران را می توانید در این ارتفاع مشاهده کنید. این ایستگاه فرهنگسرای توچال نیز به حساب می آید. اگر صرفا برای برف بازی به این منطقه رفته اید. می توانید در این ایستگاه نیز توقف کرده و یک روز هیجان انگیز و مفرح را بگذرانید. این ایستگاه به ارتفاع ۲۹۱۰ متری از سطح زمین واقع شده، که یک رستوران دو طبقه چوبی بسیار زیبا در آن ساخته شده است . لذت صرف غذا در آب و هوای سرد را در این ارتفاع چند برابر کند. همچنین می توانید از آلاچیق های موجود در محوطه و وسایل بازی محدودی در این ایستگاه استفاده کنید.

تله کابین توچال تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

ایستگاه هفتم

آخرین ایستگاه تله کابین توچال، ایستگاه هفتم می باشد، که پیست اسکی توچال، هتل توچال، تله سیژ، تله اسکی و امکانات استفاده از موتورهای اسنومبیل در این مکان وجود دارد. برای رسیدن به این مکان باید در ایستگاه پنجم از تله کابین پیاده شده و سوار خط دیگری شوید. هم اکنون پس از یک ساعت و طی کردن ۷۵۰۰ متر به ایستگاه هفتم تله کابین توچال به ارتفاع ۳۶۸۰ متری رسیده اید.

توصیه می کنیم قبل از رفتن به این ارتفاع، لباس های گرم خود را به همراه تجهیزاتی از جمله دستکش، چکمه، ماسک صورت، کلاه و عینک همراه داشته باشید. آب و هوای این ایستگاه با ایستگاه قبلی تفاوت بسیار زیادی دارد. می توانید در این ایستگاه با اجاره وسایل اسکی، به انجام این ورزش بپردازید. یا در صورت تمایل برای یادگیری حرفه ای در مدرسه اسکی توچال ثبت نام کرده و زیر نظر مربیان مجرب، شروع به یادگیری این ورزش مهیج کنید. بیان این نکته ضروری می باشد که در این ایستگاه نمی توانید از تیوپ استفاده کنید.

تله کابین توچال 2 تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

نحوه دسترسی به تله کابین توچال

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

با ماشین شخصی باید راهی خیابان ولنجک شوید و آن را تا انتها ادامه دهید تا به پارکینگ ورودی توچال برسید. پس از پارک ماشین خود در این قسمت می‌توانید بقیه راه را پیاده بروید یا از ماشین‌های برقی استفاده کنید که مسیر ورودی توچال تا بام تهران را پوشش می‌دهند. برای دسترسی به توچال با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس میدان ولنجک – پایانه شهید افشار استفاده کنید و در ایستگاه هفدهم پیاده شوید. ادامه مسیر را باید با پای پیاده یا ماشین‌های عبوری طی کنید تا به ورودی توچال برسید.

تله کابین توچال1 تله کابین توچال ، یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا

ارتفاع قله توچال چقدر است ؟

توچال قله‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳,۹۶۲ متر می باشد.

امکانات تفریحی توچال کدامند؟

تله کابین توچال، اسنوموبیل توچال، پیست اسکی توچال، شبیه ساز وی‌آر توچال، سورتمه توچال، کیوب کلاب باشگاه تیراندازی با کمان توچال

بهترین زمان رفتن به توچال چه زمانی است؟

اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    روزهای جمعه نروید چون هم به سختی جای پارک ماشین پیدا میکنید و هم صفهای طولانی را باید تحمل کنید.

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    در کنار تله کابین، هتل زیبا و کوهستانی توچال، آماده پذیرایی و ارائه خدمت به مهمانان و ورزشکاران این مجموعه تفریحی ورزشی می باشد.

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    واقعا زيباست و اينكه داراي دو نوع تله كابين است كه مي توان با تله كابين نهايت لذت را از تماشاي شهر و منطقه لذت برد

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    بسيار عالي و ديدني است توصيه مي كنم از همون اول سوار تله كابين نشيد از ايستگاه دو به بعد سوار شيد كه لذت پياده روي در هواي صاف رو بچشيد

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    واقعا هیجان انگیز هست.ما که وسط راه ۵ دقیقه ای موندیم.تله کابین خاموش شده بود.البته تو توضیحات قبل سوار شدن گفتن که توقف و خاموش شدن تله کابین طبیعی هست و نترسین.ولی ما که کلی خوشگذروندیم

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • داود

    سلام مثل همیشه دیدن منظره برفی بسیار لذت بخش بود و توصیه میکنم حتما اون رو تجربه کنید،آب و هوای تمیز و متفاوت این قسمت از پایتخت می تونه شما را به وجد بیاره. سکوت و آرامش توچال به ویژه در روزهای عادی می تونه به شما در تجدید انرژی و روحیه کمک کنه.

    ۲۱ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد