رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آبان ۱۳۹۷

تفرجگاه میان کتل

لینک این مطلب کپی شد!

در فاصله ۲۰ کیلومتری دریاچه دشت ارژن، با چشم اندازی زیبا، محل نگه داری گونه های نایاب گوزن زرد است.گردشگاه میان‌کتل شیراز در شهرستان شیراز در استان فارس واقع است.

ویژگی‌های منطقه
این منطقه حفاظت شده در جنوب باختری دشت ارژن و در جنگل‌های میان بند قرار گرفته‌است. گردشگاه میان کتل با فضای کوهستانی و پوشش انبوه جنگلی، ویژگی‌های بی‌همتا دارد. زمین گردشگاه تپه‌ای است در کف دره با شیب ملایم که جهت شمالی آن مشرف به بخش جنگل‌های متراکم بلوط و زیستگاه گوزن زرد است. در بالای این تپه و در بخش جنوبی آن چشم‌انداز زیبای منطقه جنگلی برم دیده می‌شود. ارتفاعات اطراف دره میان کتل که در بخش شمالی، شمال خاوری و شمال باختری مانند دیواره‌ای دیده می‌شود، در زمستان‌های پر بارش پوشیده از برف است که منظره‌ای جالب و زیبا دارد و برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی جالب توجه است.

موقعیت جغرافیایی
گردشگاه میان کتل در مجاورت جاده قدیم شیراز – کازرون و در فاصله ۱۸ کیلومتری دشت ارژن واقع شده‌است. فاصله این گردشگاه تا جاده اصلی دشت ارژن – کازرون ۱۴ کیلومتر راه خاکی است. اگر چه نقاط مرتفع و کوهستانی منطقه میان کتل زمستان‌های سرد و برفگیر دارد، ولی محل گردشگاه به علت استقرار در میان جنگل‌های میان بند و دره زیبای میان کتل، آب و هوایی معتدل دارد که در همه ماه‌های سال دارای قابلیت‌های گردشگاهی متفاوت است.

 تفرجگاه میان کتل

           
 

نظر کاربران :

  • میرشکاری

    ?حیف نمیزارن وارد شیم . بخاطر گوزن

    ۲۶ دی, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    درختان زيبا اين منطقه واقعا ديدني هستند و در فصلي از سال زيبا

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *