رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

تاثیر خرید نهال با کیفیت گیلاس در احداث باغ تجاری و مدرن برای درآمد بیشتر

لینک این مطلب کپی شد!

حتماً به این موضوع دقت داشته باشید اگر می‌خواهید برای درآمد سالانه خود و خانواده‌تان باغ مدرن و تجاری گیلاس را احداث کنید، نسبت به خرید درخت گیلاس از خود وسواس زیادی نشان دهید، هر چقدر دقت و توجه شما به هنگام خرید نهال گیلاس بالاتر باشد به همان اندازه در احداث باغ تجاری با سود بالا و موفق‌تر خواهید بود.
شما برای خرید درخت گیلاس با کیفیت احتیاج دارید از کارشناسان و مهندسین کارشناسی که در این زمینه تجربه طولانی دارند کمک بگیرید، برای این معذور می‌توانید به مراکز معتبر عرضه نهال رجوع کنید تا از مشاوره و خدمات رایگان آنها برای احداث باغ استفاده کنید.

شرایط لازم برای کاشت درخت گیلاس

درخت گیلاس جزو درختانی هست که از ارتفاع صفر تا ۲۵۰۰ متری به راحتی قابل رشد بوده و کار مزرعه‌داران را برای احداث باغ گیلاس راحت کرده است، تنها موردی که باید باغداران مراقب آن باشند عبارتند از:
• سرمازدگی: معمولاً در مناطقی که یخبندان طولانی مدت دارند، باید ارقام مقاوم قیمت نهال سه ساله گیلاس ( https://bartarnahal.ir/cherry-seedlings/ ) انتخاب شوند یا کشاورز نحوه مراقبت از باغستان گیلاس را بلد باشد.
• اگر باغ کشاورز جزو زمین‌های شمالی است، باید مراقب وزش بادهای سرد و خشک باشند.
• مناطقی که در طول فروردین‌ماه و دوره گلدهی درخت گیلاس به رطوبت و بارندگی زیادی دارند باید از کاشت نهال گیلاس اجتناب کنند، چون بارندگی‌های مداوم باعث شیوع بیماری در این مناطق می‌شود.
• اندیشه گیلاس بسیار تنبل و ضعیف است مستعد پوسیدگی ریشه است از این رو از کاشت درخت گیلاس در خاک‌هایی که بسیار آهکی است و رطوبت آن بیش از اندازه یا خاک شنی و سنگین کلا جلوگیری کنیم درختان گیلاس برای رشد بهتر احتیاج به خاک لومی دارند که زهکشی آنها بسیار مناسب و استاندارد انجام شده باشد.
• تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بهترین PH برای کاشت نهال گردو بین عدد ۶ تا ۷ است.
• نهال گیلاس مکان‌های آفتابی را برای رشد ترجیح می‌دهد، اگر باغ شما در کوهپایه‌ها قرار دارد و میزان نوردهی آن بسیار کم است به این موضوع دقت داشته باشید، ممکن است در باردهی و بازدهی آن تاثیر منفی بگذارد یک نهال گیلاس برای رشد بهتر روزانه ۶ الی ۸ ساعت نور مستقیم خورشید نیازمند است.
• معمولا نهال گیلاس را یک نهال مقاوم در برابر خشکسالی می‌دانند، به طوریکه می‌تواند سالیان سال بدون آبیاری به حیات خود ادامه دهد، ولی به این نکته دقت داشته باشید اگر روتین آبیاری درخت گیلاس به درستی انجام نشود، باعث کاهش باردهی آن می‌شود، مخصوصاً در فصل رشد به آبدهی درخت خود دقت بیشتری داشته باشید.
• البته از نظر متخصصین نهال گیلاس در مکان‌های که خشکسالی در آنجا بیشتر از بارندگی است بهتر رشد می‌کند به شرطی که کشاورزان با استفاده از مالچ پاشی و آبیاری بتوانند رطوبت آن را حفظ کنند، چون در این مکان نوردهی بالا بوده و از بارندگی‌های طولانی مدت ماه فروردین خبری نیست.

آماده سازی باغ جهت کاشت نهال گیلاس

آماده سازی باغ جهت کاشت نهال گیلاس یکی از وظایف اصلی کشاورزان است، اگر آماده سازی باغ به درستی انجام نشود باعث می‌شود تا ریشه‌های درخت گیلاس محدود شده و به یکدیگر پیچ خورده و مستعد آفت زدگی و پوسیدگی ریشه درخت می‌شود، از این رو در مرحله اول توصیه می‌کنند، حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:
• آنالیز خاک
• گودبرداری و شخم زدن خاک تا عمق یک متری
• پاکسازی خاک باغ از جمله آنها می‌توان به از بین بردن علف‌های هرز و ضدعفونی کردن خاک باغ اشاره کرد.
• خاک‌ورزی به منظور سست کردن بافت خاک تا ریشه نهال به راحتی در محوطه باغ استقرار پیدا کند، برای این موضوع از کود دامی پوسیده استفاده می‌کنند.
• کندن چال‌گودها، امروزه بخاطر تولید نهال اصلاح شده و پیوندی فاصله کاشت بین نهال‌ها کاهش پیدا کرده است، به طوری که شما می‌توانید در هر هکتار بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ درخت کاشت کنید، بدون اینکه کوچکترین خللی در بازدهی و باردهی آنها به وجود بیاید، ولی بهتر است قبل از کندن چالگودها حتماً با مهندسین ناظر نهالستان رایزنی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهید، مهم‌ترین فاکتور برای کندن چالکود ارتفاع درخت گیلاس است.

بهترین زمان کاشت نهال گیلاس و بهترین گرده افشان

از دیگر مواردی که کشاورزان به هنگام احداث باغ باید باید به آن دقت کافی داشته باشند، بهترین زمان کاشت و استقرار نهال گیلاس در محوطه باغ بوده و طبق نظر کارشناسان گیاهپزشکی بهترین زمان برای آنها زمان خواب نهال گیلاس است، معمولا توصیه می‌شود در دو دوره یخبندان وجود ندارد نهال گیلاس را کشت کنید:
• اواخر زمستان تا اوایل بهار بعد از اینکه یخبندان زمستان تمام شد و قبل از این که نهال شما از خواب بیدار شود بهترین گزینه برای کاشت است.
• کل فصل پاییز یک بازه زمانی مناسب برای کاشت نهال گیلاس بوده، مراقب باشید قبل از یخبندان مراحل کاشت گیلاس و آبیاری آن را به اتمام برسانید.
در مورد گرده افشانی درخت گیلاس باید بگوییم بیشتر رقم‌های این نهال خوشبختانه خود سازگار و خود بارور هستند، مخصوصاً نهال اصلاح شده و پیوندی گیلاس میزان سازگاری بیشتری از خود نشان می‌دهند، جهت اطمینان برای گرده افشانی بهتر است از درخت آلبالو در بین درختان گیلاس استفاده شود، همچنین توصیه می‌شود برای بالابردن میزان درآمد کشاورزان و گرده افشانی بهتر از زنبور عسل نیز استفاده شود تا به صورت طبیعی میزان باردهی این درختان را افزایش دهند.

خصوصیات نهال با کیفیت گیلاس

یک کشاورز قبل از خرید و قیمت انواع نهال درخت میوه باید با خصوصیات و کیفیت اصلی نهال خبرداد باشد تا بتواند نهال با کیفیت و مرغوب را تهیه کند:
• نهال با کیفیت از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی نداشته یک ساقه مرکزی بوده که ارتفاع آن بین نیم تا یک متر است.
• نهال گیلاس با کیفیت زاویه دار نبوده و از طوقه گره ندارد.
• ریشه نهال گیلاس کاملا سالم و هیچ زخمی ندارد.
• محل پیوند درخت نباید زخمی و سیاه بوده بلکه کاملا یکدست و پوست تازه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jipb.12095

کلام آخر
کشاورزان عزیزی که به احداث باغ گیلاس به عنوان یک درآمد سالیانه اتکا کرده‌اند، بهتر است قبل از هر کاری حتماً میزان آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند، برای این کار می‌توانید بر روی کمک مشاوران نهالستان معتبر حساب کرده و از مهندسین کشاورزی مراکز عرضه نهال گیلاس مانند برتر نهال را کمک بگیرید.
همچنین اگر می‌خواهید به صورت رایگان راهنمایی‌های لازم در مورد احداث باغ گیلاس و نحوه خرید نهال گیلاس را به دست بیاورید، توصیه می‌شود به لینک زیر مراجعه کرده یا با شماره تماس‌های موجود تماس گرفته و مستقیماً با مهندسین گیاه پزشکی در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی:
۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳
۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *