رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

بیابان سایه خوش

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه بیابانی سایه خوش در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است. معروفیت این منطقه پس از انتشار عکسی از کلوتهای این بیابان توسط آقای میلانی دو چندان شد.

منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین وجود نخلستانهای فراوان در این منطقه بر زیباییهای آن افزوده است. روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. از آثار باستانی روستا می توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده اشاره کرد. این روستا دارای مسجد، دبستان، ۲۵ آب‌انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به اینترنت دهیاری و خانه بهداشت است و حدود ۳۰۰۰ اصله نخل دیم در آن وجود دارد. پیشه اغلب مردم روستا ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی است.
از مناظر طبیعی روستا می توان به چشمه آبگرم سایه خوش اشاره کرد. این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر به بندرلنگه قرار دارد. فاصله چشمه تا روستای سایه خوش در حدود ۴ کیلومتری است. مظهر چشمه در شکاف سنگهای آهکی مارنی و دردامن کوه جای دارد. طرز تشکیل چشمه سایه خوش بر اساس فرضیه تکنو نیک صفحه‌ای استوار است و آب آن در ردیف ابهای سولفات، کلسیم همراه با منزیم زیاد و کلور و سدیم گرم است.

976 بیابان سایه خوش

977-1 بیابان سایه خوش

978 بیابان سایه خوش

979 بیابان سایه خوش

980 بیابان سایه خوش

 

منبع : کویرها و بیابانهای ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *