رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ شهریور ۱۴۰۱

بولینگ باشگاه انقلاب

لینک این مطلب کپی شد!

بولینگ باشگاه انقلاب یکی از مراکز تفریحی تهران است . بولینگ به عنوان یک سرگرمی و یک ورزش نشاط بخش بعنوان بازی مخصوص بچه ها از سالهای پیش از میلاد مسیح در کشور مصر وجود داشته که با سنگ گرد به عنوان توپ این بازی انجام می گرفت پس از کشور مصر به اروپا و سالها بعد به آمریکا کشیده شد و در آمریکا به اوج خود رسید .

در واقع اولین کنگره بولینگ در آمریکا تشکیل گردید . تاریخچه بولینگ در ایران به سالهای نه چندان دور ( سال ۱۳۳۵ ) و افتتاح باشگاه سعادت آباد شروع گردید و دیری نگذشت که توسط باشگاههای فعال آن زمان مسابقات جام جهانی ۱۳۵۴ در ایران برگزار شد .

-باشگاه-انقلاب بولینگ باشگاه انقلاب

اولین فدراسیون بولینگ ایران نیز در سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت نمود . پس از آن بولینگ در کشورهای اروپایی و آسیایی شروع به رشد نمود . بگونه ای که در کشور کره جنوبی چیزی حدود ۸۰۰ خط بولینگ فعال است و این در حالی است که کشور ما تا دو سال پیش فقط دارای ۸ خط فعال بوده است . بولینگ در سالهای اخیر با تغییراتی در تکنولوژی و سیستم امتیاز دهی اتوماتیک و دستگاه های پیشرفته و نورپردازی خاص به یک ورزش پر تحرک و نشاط آور تبدیل شد. بگونه ای که تمام رده های سنی را از نوجوان تا کهنسال مجذوب خود نموده است . در ورزش بولینگ حرف اول را تجهیزات خوب آن و سپس فن و مهارت بازیکن می زند . لذا داشتن تجهیزات مدرن و تکنولوژی روز دنیا در این ورزش ، یک الزام است .

بولینگ باشگاه انقلاب که ساخت آن حدود دو سال به طول انجامید ، از نظر تکنولوژی و کیفیت ساخت با مدرنترین باشگاه های بولینگ جهان رقابت می کند .بولینگ باشگاه انقلاب  دارای ۲۴ خط بولینگ از نوع اتوماتیک همراه باسیستم امتیازدهی خودکار و دارای مکانیزم توپ برگردان اتوماتیک ( ۱۱ ثانیه زمان رفت و برگشت توپ ) و همچنین ۱۲ ثانیه زمان تنظیم مجدد برای پـرتاب بعدی می باشد که بـا استانـداردهای جهانـی ، مطابـقت می کند. این باشگاه دارای فروشگاه مخصوص لوازم و تجهیزات انفرادی این ورزش بصورت حرفه ای بوده و اولین مکان ورزشی فروش وسایل تخصصی ورزش بولینگ در ایران محسوب می شود . سالن بولینگ از نوع سالنهای بادی ساخت کشور ایتالیا بوده و از نظر فضا ساختمان دارای سبکی نو و مدرن است ، از نظر زیبایی و رنگ آمیزی و محوطه سازی ، فضایی دلپذیر را فراهم نموده است . بگونه ای که در محوطه باشگاه ، فضای بولینگ و هیجان آن احساس می گردد . با احداث این سالن ۲۴ خط ، در باشگاه انقلاب ، ایران می تواند میزبان برگزاری مسابقات حرفه ای و یا بین المللی در سطح آسیایی و جهانی باشد . باشگاه بولینگ انقلاب در نظر دارد با برگزاری مسابقات داخلی ، هر چه سریعتر به سمت حرفه ای شدن این ورزش و برگزاری مسابقات هفتگی و مسابقات بین المللی و برگزار کننده بهترین جام های حرفه ای پیش رود .

-باشگاه-انقلاب2 بولینگ باشگاه انقلاب

جاده تندرستی یکی از جاذبه های مجموعه ورزشی انقلاب است که طرفداران بیشماری دارد . از ویژگی های آن امکان استفاده همه اقشار از جمله ورزشکاران ، کودکان ، زنان و مردان ، سالمندان و حتی بیماران جهت راه پیمائی و دویدن می باشد . جاده تندرستی باشگاه انقلاب از ضلع شمالی شروع شده و تا ضلع جنوبی و در اطراف زمینهای گلف مجموعه قرار گرفته است .در جاده تندرستی مسابقات دو به مناسبتهای مختلف نیز برگزار می شود

از مشخصات این جاده :

– طول یک دور کامل : ۲۵۹۰ متر

– طول قسمت مسطح : ۶۲۰ متر (مناسب برای سالمندان و بیماران )

– بالاترین ارتفاع نسبت به سطح دریا : ۱۶۱۵ متر

– پائین ترین ارتفاع نسبت به سطح دریا : ۱۵۷۵ متر

اختلاف سطح : ۴۰ متر و این شیب در قسمت شرقی جاده قرار دارد

نحوه دسترسی

شماره تلفن بولینگ باشگاه انقلاب: ۲۶۲۱۶۳۷۸
آدرس: باشگاه ورزشی انقلاب یکی از مراکز تفریحی ورزشی استان تهران است. این ورزشگاه در شمال پایتخت در حد فاصل بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و خیابان سئول قرار دارد.باشگاه انقلاب دارای چهار ورودی است که درب جنوبی این مجموعه به اتوبان نیایش، درب شرقی در کنار بوستان ملت، درب غربی آن در خیابان سئول و درب شمالی آن در خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران است.
دسترسی با وسیله شخصی: بهترین مسیر دسترسی به این باشگاه از طریق خیابان ولیعصر است. در این خیابان پس از رسیدن به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد بلوار حاشیه‌ای شوید و از اولین خروجی خارج شوید. این مسیر شما را به ورودی غربی باشگاه انقلاب خواهد رساند.
دسترسی با وسیله نقلیه عمومی: با استفاده از اتوبوس‌های تندرو به‌راحتی می‌توانید به باشگاه انقلاب بروید. با سوار شدن در خط هفت تندرو در طول خیابان ولیعصر، در ایستگاه نیایش پیاده شوید. با گذر از کنار پارک ملت، بعد از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به ورودی باشگاه می‌رسید.

-باشگاه-انقلاب3 بولینگ باشگاه انقلاب

-باشگاه-انقلاب4 بولینگ باشگاه انقلاب

-باشگاه-انقلاب5 بولینگ باشگاه انقلاب

-باشگاه-انقلاب6 بولینگ باشگاه انقلاب

-باشگاه-انقلاب7 بولینگ باشگاه انقلاب

-باشگاه-انقلاب9 بولینگ باشگاه انقلاب

           
 

نظر کاربران :

  • دلسوز واقعی

    ایران کجا میتونه با این امکانات میزبان مسابقات جهانی و بین المللی باشه ؟!!!
    ما در ایران حتی یک باشگاه استاندارد بولینگ از نظر
    حرفه ای نداریم و در واقع همشون شهر بازی است
    ایران دار حال حاضر در رشته بولینگ هیچ حرفی در دنیا برای گفتن نداره و با این امکانات حالا حالاها هم نخواهد داشت

    ۱۲ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    من این ورزش رو برای دورهمی دوستانه بهتون پیشنهاد میکنم حتما اینجا لذت میبرید

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    باشگاه بولينگ مكاني مناسبي براي تفريح و گذارندن وقت است

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *