رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ فروردین ۱۴۰۳

جاهای دیدنی مشهد ۱۴۰۳ 🕌 از حرم تا باغ ملی

لینک این مطلب کپی شد!

جاهای دیدنی مشهد و مکان های گردشگری مشهد را در طول سفر به مشهد ببینید. مشهد جاذبه های دیدنی زیادی دارد که با برنامه ریزی سفر خود در سال ۱۴۰۳ می توانید به اکثر آنها رفته و لذت ببرید. اگر می‌خواهید تا مشهد و ییلاق‌های اطراف آن را به خوبی سیاحت کنید، استفاده از تور مشهد گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. تورهای مشهد علاوه بر گشتن کامل شهر، شما را به اطراف مشهد برده و با مکان‌های تاریخی و زیبایی مانند نیشابور و ییلاق زیبای شاندیز هم آشنا می‌کنند.

حرم مطهر امام رضا (ع)
حرم مطهر امام رضا (ع) بدون تردید به عنوان یکی از شش مجموعه معماری – آرامگاهی ایران، با ارزش جهانی ...
پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد ، پارکی است در غرب شهر مشهد و حاشیه بلوار وکیل آباد واقع شده است. مساحت این ...
برج برفی مشهد
یکی از تفریحات پرهیجان برف بازی است . در گذشته که بارش برف در کل ایران رخ می داد ، ...
بهترین جاهای تفریحی مشهد برای کودکان
شهر مشهد علاوه بر وجود حرم مطهر امام رضا(ع) اماکن تفریحی و گردشگری زیادی هم دارد. در مشهد در کنار ...
هلیوم پارک مشهد
هلیوم پارک مشهد، اولین پارک پرشی ایران می باشد که یکی از جذاب ترین و جدیدترین و به روز ترین ...
آرامگاه نادر شاه
آرامگاه کنونی نادر شاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا ( نادری سابق)که پس از حرم حضرت رضا علیه ...
روستای نغندر
روستای نغندر از توابع بخش طرقبه می باشد که در فاصله 10 کیلومتری از آن واقع شده است. این روستای ...
منطقه ییلاقی شاندیز
منطقه ییلاقی شاندیز واقع در 38 کیلومتری غرب شهر مشهد از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد ...
بهترین مراکز خرید مشهد
سفر به مشهد در کنار اماکن زیارتی و اماکن تفریحی ، گردشگری مجهزی که دارد بازارها و مراکز خرید بزرگی ...
پارک خورشید مشهد
از اماکن تفریحی در مشهد مقدس می توان به پارک خورشید مشهد ، بام هاشمیه اشاره کرد. این پارک کوهستانی ...
آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد
آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد بزرگ ترین نمایشگاه ماهیان آب شور ایران واقع در مجتمع تجاری الماس شرق است. مجموعه‌ای ...
کتابخانه شهید باهنرمشهد
کتابخانه شهید باهنر مشهد در سال 1349 با 1200 جلد کتاب و با یک نفر کتابدار زن و یک خدمتگزار، ...
شهربازی هپی لند مشهد
شهربازی هپی لند مشهد در مجتمع تجاری آرمیتاژ طبرسی علاوه بر داشتن امکانات استثنایی مجهز به پیشرفته ترین وسایل و ...
باغ پرندگان مشهد
باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد تنها و اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد ...
پیست کارتینگ در مشهد
اگر به مشهد سفر کردید همراه خود کودک یا نوجوانی داشتید در کنار دیدن جاذبه های گردشگری و طبیعی مشهد ...

در هر حال جاهای دیدنی مشهد در تمام فصول سال جذابیت ها و زیبایی های خود را داشته و از آن جا که ما می‌دانیم بعد از خرید بلیط هواپیما مشهد و یا رزرو محل اقامت مهم‌ترین دغدغه مسافران، یافتن جاهای دیدنی مقصد مورد نظر است بنابراین سعی کرذیم کامل ترین لیست جاهای دیدنی مشهد را ارائه کنیم.
پایتخت معنوی ایران سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر گردشگر دارد که از این تعداد، ۲ میلیون نفر آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. نیاز این گردشگران به خدمات رفاهی و گردشگری باعث شده تا تور های مشهد بسیار پرطرفدار باشد. این شهر جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و تفریحی زیادی دارد. گردشگری در این شهر با توجه به گستردگی آن می‌توان دشوار و طاقت فرسا باشد. این شهر در اطراف خود هم شهرها و ییلاق‌های بسیار زیبایی دارد که حتما باید از آن‌جا هم دیدن کنید.

مشهد

مشهد

مشهد از جمله شهرهایی است که هتل و اقامتگاه‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید طیف وسیعی از هتل‌ آپارتمان های مشهد تا هتل‌ های ۵ ستاره و لوکسی در مشهد پیدا کنید. با این حال رزرو هتل در مشهد با توجه به اینکه این شهر همیشه پر از گردشگر است، می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد.

حرم مطهر امام رضا (ع)

بدون تردید حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان یکی از شش مجموعه معماری – آرامگاهی ایران، با ارزش جهانی، نظیر یک دایره‌‌المعارف هنر اسلامی تجربیات اساتید معماری سبک‌های مختلف ساختمانی را در بر دارد که در حقیقت در هر دوره تاریخی به رغم تحولات سیاسی، ‌تغییرات و تکامل بنیادی و فضایی در کالبد آن به وجود آمده است. پس از آن که پیکر مطهر حضرت رضا(ع) در کاخ حمید بن قحطبه طائی در اراضی سناباد به خاک سپرده شد، این مکان مورد توجه مسلمین قرار گرفت.

آنچه امروزه این جایگاه معنوی را مزین نموده، فضاهای معماری، رواق‌ها، صحن‌‌های متبرکه و تاسیسات عام‌المنفعه علمی‌ـ‌ فرهنگی است که از دوران سامانیان تا عصر حاضر در آن ایجاد شده و به شکوهش افزوده است. در این میان جغرافیانویسان و مورخان بسیاری از قرون مختلف اسلامی ابنیه آن را ستوده‌اند.

حرم مطهر امام رضا (ع) جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

آرامگاه نادر شاه مشهد

مقبره کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا ( نادری سابق)که پس از حرم حضرت رضا علیه السلام مهمترین موضع توریستی ـ تاریخی شهر مشهد تلقی میشود، در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده است. مقبره شامل سکویی دوازده پله ای، محل گور، پوششی خیمه مانند بر روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه است.

آرامگاه نادرشاه

آرامگاه نادرشاه

روستای عنبران مشهد

ییلاق عنبران واقع در یک کیلومتری طرقبه که مناظر سرسبز و پوشش گیاهی مطلوب آن باعث خوشبو شدن این روستای زیبا گردیده و سبب نامگذاری این منطقه موسوم به عنبران شده است. مراکز پذیرایی حاشیه‌ راه، باغات و چشم‌ انداز های طبیعی و سایه‌ های دلنواز و اطراق‌ گا‌ه‌ های خانوادگی، از مزیت‌ های عنبران به شمار می‌آید.

روستای عنبران جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

طرقبه از بهترین جاهای دیدنی مشهد

مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یکی از محبوب ترین ییلاقات آن و یکی از جاهای دیدنی مشهد، طرقبه است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، باغات میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار که قلب این منطقه محسوب می‌شود از جمله دلایل این محبوبیت است. باید به همه اینها دیزی و ششلیک طرقبه را نیز اضافه کرد و از خیر خورشت فسنجان و راه رفتن در کوچه پس کوچه هایش هم نگذشت. نیمه‌ اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد، اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید که روستایی دیدنی است.

جاهای دیدنی مشهد در بهار جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

بازار رضا مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد که روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد بازار رضا است .تصاویربازار رضا در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) حد فاصل میدان بیت المقدس و۱۷ شهریور شهر مشهد مقدس واقع شده و از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران به شمار می‌آید.

بازار رضا جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

مسجد جامع گوهرشاد

این بنا یکی از عظیم ترین مساجد چهار ایوانی ایران است که در سال ۸۲۱ هجری قمری به دستور گوهرشاد آغا ، همسر شاهرخ تیموری و با معماری قوام الدین شیرازی در مجموعه حرم امام رضا (ع) احداث شده است . مسجد گوهر شاد با وسعت ۹۰۳۹ متر مربع دارای چهار ایوان ، یک گنبد بر فراز یا ایوان قبله ، هفت شبستان ، چندین در ورودی و یک صحن وسیع می باشد . بزرگترین ایوان مسجد ، ایوان مقصوره یا ایوان قبله است که با مقرنس کاربندی و نقاشی زینت یافته و بر روی دو پایه و پیشانی ایوان را کتیبه خط ثلث عمل بایستقر قرار دارد که با میرزا و کاشیکاری بسیار زیبایی تزیین شده است . از دیگر جلوه های مسجد جامع گوهر شاد منبر چوبی زیبایی معروف به منبر صاحب الزمان است .

مسجد گوهرشاد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

پارک جنگلی وکیل آباد از بهترین جاهای دیدنی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد که از گردشگاه های قدیمی مشهد است، در انتهای بلوار وکیل اباد قرار گرفته. این پارک با انبوهی از درختان کاج، چنار و تبریزی درون دره ای باصفاو خوش آب و هوا جای دارد و نهر های متعددی در ان جاری است که از قنات های وکیل اباد آب می گیرند.

وکیل آباد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

وکیل آباد

مسجد هفتاد دو تن

مسجد هفتاد و دو تن مشهد، که مقبره امیرغیاث الدین ملکشاه در آن قرار دارد در ابتدای بازار بزرگ مشهد و در مجاورت ضلع جنوب غربی حرم قرار دارد. مسجد هفتاد و دو تن در زمان قبل از انقلاب به مسجد شاه معروف بوده است. بنا مسجد هفتاد و دو تن شامل فضای چهار طاقی گنبد دو پوش، دو مناره سرشکسته و یک ایوان می‌باشد که در دروان تیموری بنا شده است.

مسجد هفتاد و دو تن مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

گنبد الله وردیخان

گنبد الله وردیخان مشهد در شمال شرقی حرم مطهر امام رضا (ع) و در مشرق رواق توحیدخانه واقع شده و به شکل یک کثیر الاضلاع را دارد . در مجموعه عظیم رواق های حرم مطهر، هم از حیث قدمت و هم به لحاظ طرح و ترکیب، از ویژگی ممتازی برخوردار بوده و از جالب ترین و با شکوه ترین رواق های آستان قدس رضوی است. در ضمن گنبد الله وردی خان ، گنبدی مسی می باشد .

گنبد الله وردیخان مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

مقبره پیر پالان دوز

مقبره پیر پالاندوز در سال ۵۶ شمسی به عضویت اثار ملی ایرانی در آمد و از ان پس تا به امسال گردشگران فراوان داخلی و خارجی از این مقبره زیبا و آرامگاه پیر پالاندوز بازدید به عمل می آورند.امروزه مقبره پیر پالاندوز جز یکی از جاذبه های گردشگری مشهد بوده که در بین روایات مردمی این عارف بزرگ قرن دهم قمری، بسیار در برآورده کردن حاجات و نیازهای مردم سریع الاجابه است.

آرامگاه پیر پالان دوز جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

خانه داروغه

خانه داروغه را معماران و بناهای روس به دستور محمد یوسف خان، داروغه مشهد در اواخر دوره قاجار ساختند. این بنا منزل شخصی بوده که مراسم پذیرایی رسمی در آن انجام می‌گرفت.

خانه داروغه جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

چشمه گراب

این چشمه دارای آب معدنی با خواص درمانی فراوان می‌باشند. آب چشمه گراب از دسته آب‌های کلروره سدیک آهن‌دار و هیپوترمال با باقی‌مانده خشک زیاد و اسیدیته زیاد می‌باشد. وجود املاح کلر و سولفات فراوان و نیز ترکیبات به حد اشباع در آب نشان‌دهنده ارتباط آب با منابع غنی زیرزمینی از این مواد می‌باشد.“چشمه گراب” در ۴۹ کیلومتری جنوب مشهد و در مسیر جاده قدیم مشهد به نیشابور در نزدیک روستایی به نام گراب از دل زمین می‌جوشد و آب غنی از مواد ‌معد نی آن، برای بسیاری از بیمار‌ی‌ ها حکم درمان را دارد تا جایی که در وصف درمانگری‌ های آن اهالی منطقه واقعیت ‌ها و داستان‌ های زیادی نقل می‌کنند.

چشمه گراب جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد , اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور به مساحت ۸ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در مشهد احداث شد. پارک مینیاتوری، ایرانی کوچک است و آثار باستانی از گوشه و کنار کشورمان در مقیاس کوچک در این پارک به نمایش درمی‌آید. این بوستان از جاهای دیدنی مشهد است.

بوستان مینیاتوری از جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

باغ ملی

باغ ملی، بوستانی کوچک است که در یکی از خیابانهای قدیمی که ارگ شهر در آن واقع بوده احداث شده و توسط حاج حسین آقای ملک در سال ۱۳۴۵ به شهرداری مشهد واگذار گردیده است . باغ ملی در خیابان امام خمینی (ارگ) با فضای دلنشین قدیمی و آب نماها، گلها و درختان خود استراحتگاهی کوچک در دل شهر است. آب قنات رکن آباد که از قناتهای مشهور و قدیمی شهر مشهد بوده از میان این پارک می گذشته است.

باغ ملی جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

باغ ملک آباد از جاهای دیدنی مشهد

باغی که به نام باغ ملک آباد معروف شده است، باغی خوش آب و هواست که بزرگترین شش تنفسی مشهد محسوب می شود و نقش بی بدیلی در تصفیه هوای این شهر دارد. در مرکز باغ ملک آباد ، کاخ ملک آباد قرار دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان کاخ – موزه ملک آباد برای بازدید عموم افتتاح شد.

باغ ملک آباد

باغ گلهای مشهد

باغ گل‌های مشهد در مساحتی حدود سه هکتار احداث گردیده است که ساختار آن به شکل گل بنفشه طراحی شده که اگر از بالا این باغ را تماشا کنید قابل تشخیص است . در فصول مختلف سال گلهای مختلف که با آب وهوای آن فصل سازگار می باشد کاشته می شوند . در ابتدای تاسیس این باغ در مشهد گونه های مختلف و بیشتری از گل ها و گیاهان وجود داشت که به علت ناسازگاری با شرایط اقلیمی مشهد از بین رفتند و اکنون در هر فصلی گیاهان و گل های سازگار نسبت به اب و هوا را می کارند.

باغ گلهای از جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

سد چالیدره از جاهای دیدنی مشهد

چالیدره در استان خراسان رضوی و شهر مشهد قرار دارد و فاصله مشهد تا چالیدره حدود ۱۷ کیلومتر است. برای رفتن به چالیدره شما باید از بلوار وکیل آباد عبور کنید و وارد جاده طرقبه شوید. سپس از جاده جدید طرقبه به میدان طرقبه میرسید که در سمت راست میدان طرقبه ،تابلوهای راهنمای چالیدره وجود دارد که شما را تا این منطقه گردشگری راهنمای میکند.

سد چالیدره از جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

سد طرق مشهد

سد طرق از جاهای دیدنی مشهد جز اولین سدهای ساخته شده در استان خراسان رضوی، در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.سد طرق از جاهای دیدنی مشهد در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و بر روی رودخانه طرق و در نزدیکی بند قدیمی طرق قرار دارد. سد طرق از نوع بتون با دو قوس متقارن است که از ۲۲ بلوک به عرض ۱۴ متر و ارتفاع ۸۱ متر از پی ساخته شده است.

سد طرق جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

موزه فرش آستان قدس رضوی مشهد

موزه فرش آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش خاورمیانه است که نزدیک به ۹۰ درصد فرش‌های این موزه توسط بانیان خیر و عاشقان حضرت رضا (ع) در زمان‌های مختلف به این مجموعه اهدا و وقف و بقیه آن نیز به سفارش این مجموعه برای استفاده در این بارگاه ملکوتی و بیوتات خریداری‌شده است.

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد شامل بخش‌های مختلفی از جمله باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه‌های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تکثیری است.

باغ گیاه شناسی از جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

 

باغ پرندگان از جاهای دیدنی مشهد

باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد تنها و اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد که با هزینه بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است. در باغ پرندگان مشهد انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم‌های پزشکی بصورت شبانه روزی در این باغ حضور دارند و باغ پرندگان مشهد با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد شروع به کار کرده است.

جاهای دیدنی مشهد باغ پرندگان جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

آکواریم شهر دریایی شرق

آکواریم شهر دریایی شرق در مجتمع تجاری الماس شرق و در انتهای بلوار خیام شمالی است. در آکواریم شرق دریایی شرق مجموعه‌ای از ماهیان دریاهای‌ شور جهان در آن جمع آوری شده است و تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان رنگارنگ آب‌های شور پیدا می‌شود.

آکواریم شهر دریایی شرق جاهای دیدنی مشهد ،100 جاذبه گردشگری معروف

بهترین رستوران های مشهد کجاها هستند؟

رستوران پسران کریم -رستوران باباقدرت – رستوران ارم شاندیز -رستوران ارکیده سیاه

خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد کدامند؟

شله مشهدی – پلو مخلوط مشهدی -چنگالی – آش لخشک -یتیمچه مشهدی

بهترین جاهای دیدنی مشهد در عید نوروز کجاها هستند؟

آرامگاه نادر شاه – آرامگاه فردوسی – شاندیز و طرقبه -کوهسنگی

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

  • محمد

    سلام
    آقا طرقبه روستا نیست. شهره عه
    ترکیبش با شاندیز، شده شهرستان طرقبه-شاندیز

    ۱۱ فروردین, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • حسین اکرمی

    سلام خیلی جاهاومعرفی نکردین مهمترین شهر تاریخی توس آرامگاه فردوسی ارگ توس آتشکده هارونیه مقبرالشعرا که درتوس آتشکده باهورزمان ساسانیان زشک عنبران چشمه سبز گلمکان روستای تاریخی پاژ زادگاه فردوسی آثار تاریخی برج رادکان میل اخنگان

    ۱ اسفند, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • MAHLA

    یکی بیاد بریم تمام اینارو بگردیم به حساب خودش*-*

    ۲ بهمن, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • مرتضی

      تو میای یا من بیام دنبالت

      ۹ فروردین, ۱۴۰۰
    • مهران

      بفرما

      ۲۶ مهر, ۱۴۰۰
    • mehran

      بزن بریم

      ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۱
  • وحید

    اون عکسی که برای ملک آباد گذاشتید مربوط به پارک وکیل آباده.

    ۸ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما تصویر اصلاح شد

      ۱۹ آذر, ۱۳۹۹
  • الهام حاجی زاده

    چالیدره خیلی جای قشنگی بود واقعا طبیعت بکر و بی نظیری داشت

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • لیلی

      سلام عزیزم
      چالیدره عالیه اما جدیدا دارن کوه پارک میزنند که قراره برای اولین بار سینما ماشین رو هم در اون راه بندازند بهت پیشنهاد میکنم حتما اونجارو هم بعد افتتاحیه ببینی.

      ۱۰ تیر, ۱۳۹۹
    • نازنین

      تو این فصل میشه رفت اونجا؟
      تو این ماه دیدن کجارو پیشنهاد میدین

      ۱۲ آذر, ۱۴۰۰
  • حسن حسن زاده

    حرم امام رضا و موزه امام رضا كه اشيا بي نظيري دارد و بازار رضا البته بستگي به علاقه افراد نيز دارد

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • پریسا جهانیان

    قطعا یکی از مکان هایی که میتونین به بالاترین سطح آرامش برسید و فارغ از امور دنیایی بشید، حرم امام رضا هست. به نظر من قطعا حرم امام رضا بهترین جای مشهد هست

    ۲۲ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • امیر بهرود از تهران

      احسنت

      ۶ بهمن, ۱۴۰۰
  • مرضیه

    سلام
    رسیدگی به آرامگاه نادرشاه (این اثر تاریخی) بسیار کمه. من دو بار که به این مکان رفتم و بازدید داشتم رسیدگی خاصی در این مکان ندیدم.

    ۱۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *