جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

با بیست جاذبه‌ گردشگری کشور امارات آشنا شوید

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ مهر ۱۳۹۷

امارات متحده عربی کشوری کوچک است، اما مکان‌های جذاب فراوانی را در خود جای داده و گردشگران را عاشق خود می‌کند. از ساختمان‌های مدرن گرفته تا مراکز جذاب فرهنگی، هر چیزی که فکرش را کنید در امارات یافت می‌شود. این امر امارات را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل می‌کند. فلایتیو به همین بهانه نگاهی به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور انداخته است.

بهترین قیمت بلیط هواپیما و قیمت بلیط قطار را از فلایتیو بخواهید.

دبی با بیست جاذبه‌ گردشگری کشور امارات آشنا شوید

دبی :

برج العرب
برج العرب به‌عنوان تنها هتل ۷ ستاره دنیا، شهرت فراوانی دارد. هر گردشگری باید به هنگام دیدار از دبی با این بنای بادبانی شکل عکس بیندازد. می‌توان از کنار ساحل به برج نگاه کرد، در هتل آن برای صرف چای در بعدازظهر میز رزرو کرد، یا در هنگام غروب آفتاب و زمانی که نور خورشید به بنای برج می‌تابد به دیدار آن رفت. رزرو هتل خارجی با کارت شتاب را از طریق فلایتیو انجام دهید.

برج خلیفه
برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا به طول بیش از ۸۰۰ متر است و یکی از حیرت‌انگیزترین چشم‌اندازهای دبی محسوب می‌شود. تماشای مناظر اطراف دبی از طبقات فوقانی برج یکی دیگر از لذت‌های دیدار از خلیفه است. می‌توان این برج را از همه جای شهر، از دریا گرفته تا صحرا، مشاهده کرد.

دبی مال
برای افرادی که عاشق خرید هستند، چه تجربه‌ای می‌تواند جذاب‌تر از دیدار از بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا باشد؟ دبی مال دارای ۱۲۰۰ فروشگاه، از برخی از بزرگ‌ترین برندهای لوکس دنیا نظیر شانل و کارتیه و زارا، است. این مرکز خرید دارای منطقه مخصوص جواهرفروشی و ده‌ها اغذیه‌فروشی است.

جزیره نخل جمیرا
جزیره نخل جمیرا بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی دنیا است. هر گردشگری در دبی باید از این جزیره به شکل نخل با بهترین رستوران‌ها و کافه‌های آن دیدار کند. هتل‌های ۵ ستاره این جزیره نیز تجربه متفاوتی از اقامت را به گردشگران ارائه می‌دهند.

بازار طلا و ادویه
بازار طلا و بازار ادویه در دبی تنها ۵ دقیقه از هم فاصله دارند و هردوی آن‌ها تصویری از گذشته دبی قبل از رشد سرسام‌آور آسمان‌خراش‌ها در این شهر را به نمایش می‌گذارند. این بازارها درست در کنار نهر دبی واقع شده و گردشگران می‌توانند با عبور از عرض رودخانه به آن‌ها دسترسی داشته باشند. گردشگران می‌توانند در بازار ادویه به دنبال بهترین ادویه‌های منطقه بگردند و در بازار طلا به سراغ جواهرات حیرت‌انگیز بروند.

مجموعه پارک‌های دبی
این پارک تفریحی هیجان‌انگیز یکی از جدیدترین جاذبه‌های دبی محسوب شده و محل مناسبی برای خانواده‌ها است. مجموعه پارک‌های دبی شامل سه پارک شده و مناسب کودکان و بزرگ‌سالان است. گردشگران می‌توانند در این پارک‌ها به رستوران‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف بروند.

مجموعه اسکی دبی
چه کسی می‌داند که می‌توان در صحرا به اسکی روی برف پرداخت؟ مرکز اسکی دبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است. این مرکز نه‌تنها امکان تجربه کامل اسکی و اسنوبرد را به گردشگران هدیه می‌دهد، بلکه حتی پنگوئن نیز دارد. مجموعه اسکی دبی همچنین یک پارک یخی داشته و محلی برای برف‌بازی و لذت بردن از سرسره‌های یخی است. تمامی لباس‌ها و تجهیزات لازم در این مرکز فراهم هستند، بنابراین نیازی نیست تا نگران آوردن لباس‌های زمستانی خود به دبی باشید.

بازار مدینه جمیرا
این بازار یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در دبی است. در بازار مدینه جمیرا فروشگاه‌های سنتی و مغازه‌های سوغاتی یافت می‌شود. این بازار شبیه به یک بازار قدیمی و سنتی بوده و در آن تزئینات چوبی و فضاهای خارجی یافت می‌شود. یکی از بهترین جنبه‌های این بازار، دید بسیار خوب آن به برج العرب است. در این بازار انواع رستوران‌ها و کافه‌های مختلف دیده می‌شود.

ابوظبی با بیست جاذبه‌ گردشگری کشور امارات آشنا شوید

ابوظبی :

مسجد بزرگ شیخ زاید
این مسجد بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در امارات است. مسجد بزرگ شیخ زاید پروژه رؤیایی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود و به‌راستی یک شاهکار معماری محسوب می‌شود. بخش اعظم این مسجد از سنگ مرمر ساخته شده و دیوارها و کف آن با سنگ‌های رنگارنگ و به شکل گل تزئین شده‌اند. مسجد بزرگ شیخ زاید همچنین خانه بزرگ‌ترین فرش دست‌بافت دنیا و چلچراغ‌های کریستالی بزرگ است.

هتل Yas Viceroy
هتل Yas Viceroy در پیست فرمول یک یاس مارینا واقع شده و گردشگران می‌توانند مسابقات جذاب فرمول یک ابوظبی را از داخلی هتل تماشا کنند. علاوه بر تماشای مسابقه خودروها در پیست، تجربه حضور در این هتل لذت‌بخش است. هرکسی که از ابوظبی دیدن می‌کند، باید غذای این هتل را امتحان کرده و در بالکن مشرف به پیست آن بنشیند.

قصر امارات
قصر امارات می‌تواند لقب لوکس‌ترین جاذبه گردشگری تمام امارات را به خود اختصاص دهد. این هتل در هنگام ساخت و با هزینه ۳ میلیارد دلار، گران‌قیمت‌ترین هتل دنیا محسوب می‌شد. می‌توان در کافه این هتل جا رزرو کرد و کاپوچینوی طلای آن را سفارش داد. این کاپوچینو کاملا متفاوت بوده و در تهیه آن از طلای واقعی استفاده شده است.

پارک تفریحی دنیای فراری (Ferrari World)
دنیای فراری به‌عنوان یک جاذبه گردشگری مهم، مناسب افرادی است که عاشق پمپاژ آدرنالین به رگ‌های خود هستند. این پارک میزبان سریع‌ترین ترن هوایی دنیا موسوم به فرمولا روسا است و سرعت آن در کمتر از ۵ ثانیه به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این پارک علاوه بر داشتن این جاذبه، پر از موارد جذاب دیگری نظیر شبیه‌سازهای خودروهای شرکت فراری است. در یکی از این شبیه‌سازها می‌توان مراحل کامل مونتاژ یک فراری را مشاهده کرد.

آسمان‌خراش Abu Dhabi Skyline
آسمان‌خراش Abu Dhabi Skyline به سبب فیلم سریع و خشن ۷ به شهرت رسید. اگرچه ابوظبی به‌مانند شهر همسایه خود، دبی، پر از ساختمان‌های مشهور جهانی نیست، اما آسمان‌خراش‌هایی دارد که به‌راستی جزو شگفتی‌های معماری محسوب می‌شوند. وقتی‌که یک گردشگر به پایتخت امارات سفر می‌کند، باید با چشمان خود به دنبال ساختمان‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، نظیر خاورمیانه و دروازه پایتخت، باشد.

شارجه :

بازار آبی
قدمت بازار آبی در شارجه به سال ۱۹۷۸ می‌رسد و یکی از مشهورترین جاذبه‌های امارات است. بازار آبی نیز به‌مانند بازار مدینه جمیرا در دبی دارای یک فضای بازاری شکل با بیش از ۶۰۰ فروشگاه بوده و همه‌چیز، از جواهرات تا سوغاتی، در آن به فروش می‌رسد. وقتی‌که از شارجه دیدن می‌کنید، توقف در این بازار ضروری است.

موزه تاریخ طبیعی شارجه
وقتی‌که از امارات متحده عربی دیدار می‌کنید، می‌توان به‌سرعت عاشق جاذبه‌های مصنوعی این کشور شد و اکوسیستم صحرایی آن، پیش از ظهور آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های گران‌قیمت، را فراموش کرد. موزه تاریخ طبیعی شارجه به گردشگران امکان آشنایی با پوشش گیاهی صحرای عرب را می‌دهد. دیدار از این موزه روشی جذاب برای آشنایی با گیاهان و حیوانات ساکن در امارات، پیش از تبدیل آن به یک ابر شهر، است.

باشگاه گلف و تیراندازی شارجه
هرکسی که به دنبال یک ماجراجویی واقعی به هنگام دیدار از امارات است، باید از باشگاه گلف و تیراندازی شارجه دیدار کند. فرقی نمی‌کند که به دنبال استراحت و بازی گلف باشید یا بخواهید تا کمی ریسکی‌تر عمل کرده و تیراندازی با اسلحه و تیر و کمان را امتحان کنید، این مکان مناسب هر سلیقه‌ای است. این باشگاه همچنین ورزش پینت بال برای یک تجربه گروهی جذاب را به گردشگران پیشنهاد داده و در مجموعه خود دارای یک استخر اختصاصی و چندین رستوران است. گردشگران می‌توانند تمام روز خود را در شارجه سپری کرده و در این باشگاه به تفریح بپردازند.

رأس الخیمه :

الجزیره الحمراء
الجزیره الحمراء یک روستای کوچک متروکه است که شایعه شده به تسخیر اجنه‌ای به شکل حیوانات درآمده است. این روستا که به شهر ارواح نیز مشهور است، به قرن چهاردهم تعلق داشته و مقصد جذابی برای عاشقان تاریخ است.

ویا فراتا (Via Ferrata)
مفهوم ویا فراتا در کوه‌های آلپ آغاز و حالا به رأس الخیمه در امارات کشیده شده است. در این تفریح یک کابل فولادی در طول مسیری کوهستانی گردشگران را هدایت می‌کند. ویا فراتا برای عاشقان تفریحات در فضای باز و ماجراجویان یک رؤیا است. مربیان حرفه‌ای گردشگران را در طول مسیرهای کوهستانی به سمت بلندترین کوه امارات هدایت می‌کنند. پمپاژ آدرنالین به رگ‌های شما در طول مسیری یک کیلومتری با سه زیپ‌لاین در این تفریح حتمی است.

فجیره :

مسجد البدیه (Al Badiyah)
وقتی‌که اکثر مردم به امارات فکر می‌کنند، احتمالا به جاذبه‌های جدید و مدرن آن می‌اندیشند. بااین‌حال، این کشور سرشار از تاریخ بوده و دیدار از مسجد البدیه روشی عالی برای آشنایی با تاریخ امارات است. این مسجد کوچک و ساده در فجیره، قدیمی‌ترین مسجد امارات محسوب شده و قدمت آن به سال ۱۴۴۶ بازمی‌گردد.

غواصی
ازآنجایی‌که فجیره تنها شهر در کرانه شرقی امارات است، سواحل زیبای آن در نوع خود بی‌نظیر هستند؛ اما جذاب‌تر از نسیم خنک ساحل، غواصی در زیر آب‌های این شهر است. آب‌های فجیره بسیار تمیز و شفاف بوده و در زیر آن زندگی دریایی سرشاری جریان دارد. گردشگران می‌توانند در زیر آب همه‌چیز را، از ماهی گرفته تا لاک‌پشت‌ها، تماشا کنند. آن‌ها همچنین باید از این فرصت استفاده کرده و به غواصی در اطراف جزیره اسنوپی بپردازند. مردم به این دلیل نام جزیره را اسنوپی گذاشته‌اند که شبیه به شخصیت یک سگ کارتونی به نام اسنوپی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    البته الان برج الخلیفه هم هتلی ۷ ستاره محسوب میشه و بلندترین سازه ساخت بشر با ارتفاع ۸۸۸ متر از سطح زمین که در یکی از فیلم های ماموریت غیرممکن به عنوان لوکیشن فیلمبرداری استفاده شده

    ۲۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد