جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ پرندگان چهارباغ

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۸

باغ پرندگان چهارباغ کرج بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه با دو هزار گونه پرنده نادر از۶۵کشور جهان است.باغ پرندگان چهارباغ با مساحتی بالغ بر۱۲هزار متر مربع (در طبقات) دارای سالن های سر پوشیده –برکه وجزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی–آموزشی و تفریحی به منظور نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی و ساخته شده است.کتابخانه مجهز پرنده شناسی و بزرگترین کلکسیون کبوتران و ماکیان زینتی جهان از جمله بخش های این پارک است .
یکی از زیباترین و در نوع خود کم نظیرترین مجموعه های نگهداری پرندگان نیز در استان البرز واقع است.نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ با مساحتی بالغ بر۱۰ هزار متر مربع(در طبقات) دارای سالن های سرپوشیده همچنین برکه و جزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی آموزشی وتفریحی به منظور نگه داری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی وساخته شده است. نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ بزرگترین کلکسیون کبوتران وماکیان زینتی در جهان را دارا بوده ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی، کنارآبزی، شکاری ها، طوطی هاو…را در خود جای داده است.
جالب است بدانید که این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه است که پنج هزار پرنده نادر را از۶۵کشور جهان در خود جای داده است و جالبتر این که این نمایشگاه بی نظیر در استان البرز قرار دارد.
باغ پرندگان چهارباغ در اتوبان کرج هشتگرد، خروجی کردان، شهر چهارباغ نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان می توانند همه روزه برای بازدید از بخشهای مختلف این نمایشگاه وباغ زیبا به ان مراجعه کنند.
در این نمایشگاه حدود دو هزار و ۵۰۰ نمونه از پرندگان سراسر دنیا نگهداری می شود.این نمایشگاه از نظر تعداد پرنده و محیط در خاورمیانه اول است و امیدواریم مورد استقبال مردم ایران قرار گیرد.
نمایشگاه باغ پرندگان چهارباغ در عین حال یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی برای نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض نیز محسوب می شود.

راه اندازی بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور

بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور در نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب شهر چهارباغ ساوجبلاغ واقع در استان البرز راه اندازی شد.در این نمایشگاه حدود هفت هزار جلد کتاب در خصوص پرنده شناسی نگهداری می شود که این تعداد بسیار قابل توجه است.بسیاری از این کتابها ارزشمند هستند و اعتبار محتوایی کافی برای انجام یک مطالعه مطلوب را دارند.
همچنین بسیاری از این کتابها منابع بسیار خوبی برای مطالعه در خصوص پرنده شناسی محسوب می شوند و علاقمندان می توانند با مطالعه آنها اطلاعات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.علاقمندانی که مایل به مطالعه در خصوص پرنده شناسی باشند برای بهره مندی از امکان مطالعه کتابهای پرنده شناسی این مرکز می توانند به نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب جهان در چهارباغ مراجعه کنند. کتابهای این مرکز در خصوص بخش عمده ای از پرندگان جهان است و کمتر پرنده ای است که اطلاعات مربوط به آن در کتابهای کتابخانه یادشده موجود نباشد.۵۰ هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود
مدیر نمایشگاه پرنده شناسی چهارباغ ساوجبلاغ گفت: ۵۰ هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود.
راه اندازی نمایشگاه پروانه در چهارباغ دو فاز دارد که در فاز اول، حدو ۵۰ هزار گونه پروانه نگهداری می شود و تعداد پروانه ها در فاز دوم این نمایشگاه نیز تقریبا همین تعداد خواهد بود.
این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه های پروانه است و راه اندازی آن می توان به نوعی به ایجاد یک بانک اطلاعاتی پروانه شناسی کمک کند و آثار مطلوبی در پی داشته باشد.
این نمایشگاه در اتوبان کرج – قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۴۵۶۲۵۲۵ – ۰۲۶۲ تماس حاصل کنند.

باغ پرندگان چهارباغ 1 باغ پرندگان چهارباغ

باغ پرندگان چهارباغ 2 باغ پرندگان چهارباغ

باغ پرندگان چهارباغ 3 باغ پرندگان چهارباغ

باغ پرندگان چهارباغ باغ پرندگان چهارباغ

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 14 میانگین: 3.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام اسماعیل پور

    به شدت کثیف به شدت بدبو وبه شدت نامنظم تمام پرندگان تکراری بودند پرازکبوتروپراز طاووس که درجاهای خیلی کثیفی نگهداری میشن واقعاپشیمون شدم ازاینکه رفتم اصلاانگارچندسال بودتمیزش نکرده بودن درمعرفی این باغ پرندگان بسیاردروغ نوشته شده باغ پرندگان رفته بودم قبلا تو کیش وبااون دیدگاه رفتم ولی واقعا به دردنخوربود خیلییییییییییی

    ۷ فروردین, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • زهرا

    مضخرف ترین جایی که رفتم اصلا هم تنوع گونه ای نداره به شدت بوی نامطبوعی می ده ودر کل اصلا جای جذابی نیست

    ۳۰ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    این باغ پرنده اصلا خوب نیست و بوی نامطبوعی میاد به حدی که مجبور میشید از قفس ها فاصله بگیرید

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    این باغ پرنده اصلا خوب نیست و بوی نامطبوعی میاد به حدی که مجبور میشید از قفس ها فاصله بگیرید

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    واقعا ورودیش ارزان بود خیلی هم رسیدگی خوبی داشت

    ۲۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    اول اینکه ۱۰ تومن ورودیشه
    از ۳ طبقه ۱ طبقه فقط کفتر مرغ و خروسه
    تنوع خیلی کمی داره.بنظرم نسبت به قیمت و مسافتی که باید بری اصلا نمیارزه

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    بعضی از پرنده ها به شدت مریض بودن و مسئولین هم رسیدگی نمیکردن

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    از بخش گرمسیری پارک حتما دیدن کنید مخصوصا طوطی های که اونجا هستند دیدن کنید

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *