رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ وحش وکیل آباد

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۷

اگر قصد سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) را دارید، در سفر خود با تور مشهد از تنها باغ وحش این شهر که در منطقه وکیل آباد واقع شده است، دیدن کنید. باغ وحش وکیل آباد در مجموعه‌ی پارک جنگلی وکیل آباد که از موقوفات حاج حسین ملک است قرار دارد در جنوب‌غربی شهر مشهد قرار دارد که در کنار پارک جنگلی وکیل آباد و شهر بازی مشهد احداث شده است. باغ وحش وکیل آباد با مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربعی خود بزرگترین باغ وحش کشور به شمار می‌آید که حیوانات بسیاری از گونه های متفاوت در آن گرد هم آورده‌اند که دیدن آنها برای بازدیدکنندگان و گردشگران بسیار شگفت‌انگیز است. در این باغ وحش ۱۲۵ گونه جانوری که شامل ۶۱ گونه از پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه از آبزیان و ۵ گونه از خزندگان نگهداری می‌شود و جمعا تعداد آن‌ها به ۸۱۲ عدد می‌رسد. شما با رفتن به باغ وحش وکیل آباد مشهد می‌توانید از انواع حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانات گوشت‌خوار و علف‌خوار همچون شیر، ببر، خوک، تمساح، شامپانزه، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ و بسیاری از گونه‌های در حال انقراض یا کمیاب دیدن کنید. همچنین در باغ وحش وکیل آباد سالن موزه‌ای جهت نمایش حیواناتی که تاکسیدرمی شده‌اند وجود دارد که برای کودکان بسیار جذاب و جالب است. تایگون‌ها از جالب‌ترین گونه‌های حیوانی باغ وحش وکیل آباد به شمار می‌آیند که حاصل پیوند ببر و شیر (ببشیر) است و در ۱۵ سال پیش برای اولین بار این حیوان در آمریکا به وجود آمد که نمونه‌ی آن را در این باغ وحش می‌توانید تماشا کنید. جالب است که بدانید ببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه‌گوش از جمله حیواناتی هستند که منحصراً در این مجموعه نگهداری می‌شوند و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند تا از دیدنشان لذت ببرید. شما می‌توانید با سفر به شهر مشهد، گردش و تفریحی هیجان انگیز را در باغ وحش وکیل آباد تجربه کنید و سفری به یاد ماندنی را در کنار خانوادتان داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از باغ وحش وکیل آباد از دیگر دیدنی های مشهد همچون سد چالیدره، روستای کنگ، آرامگاه فردوسی، موزه آب، دره جاغرق، موزه آرامگاه نادری، کاخ خورشید کلات و موزه توس نیز بازدید کنید تا لذت سفرتان به مشهد مقدس چندین برابر گردد. همچنین برای دیدن جاذبه ‌های خراسان رضوی با تیم حرفه‌ای علاءالدین تراول همراه شوید و رزرو هتل های مشهد، بلیط رفت و برگشت با هواپیما و تور مشهدگردی خود را از ما بخواهید و با خیال آسوده سفر کنید.

در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد ، باغ وحش وکیل آباد ، تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی قرار دارد . این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار ، علف خوار ، آبزی ، خزنده و پرندگان مختلف است.

baghe-vahsh-mashhad باغ وحش وکیل آباد

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    باغ وحش جالب و دیدنی والبته تنوع زیادی نسبت به دیگر باغ وحش ها داره

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    یکی از بزرگترین ‌ باغ وحش های ایران است اما متاسفانه حیوانات در وضعیت بهداشتی مناسبی به سر نمی برند.
    البته الآن فصل زمستان بود و به دلیل سرما و رطوبت بوی زفت در فضای باغ پیچیده بود.
    از لحاظ تنوع گونه های جانوری موجود برای یک گردشگر رضایت بخش خواهد بود و احتمالاً حیواناتی را در آنجا مشاهده می کند که در کمتر جایی دیده است.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    باغ وحش وکیل آباد واقعا خوب و بزرگ هست.بعد از باغ وحش ارم این باغ وحش بهترینه.حیوون های ترو تمیز و سر حالی داره

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    باغ وحش جالب و ديدني والبته تنوع زيادي نسبت به ديگر باغ وحش ها داره

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    این باغ وحش تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب بازه فقط بعد از اون دیگه بلیط فروشی ندارن و نمی تونین بازدید کنین ازش

    ۱۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    از کامل ترین باغ وحش ها می باشد که اکثر گونه های جانوران را دارد

    ۱۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    اینجا اومدن از شیر و ببر جفت گیری کردن و یه حیون به اسم ببشیر که خیلی حیوون جالبی هست.توصیه میکنم این باغ وحشو ببینید

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    باغ وحش وكيل آباد مشهد با میمون هاش به شهرت رسید واقعا ادم به وجد میارن این میمون ها

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مسعود آ

    من چند سال پیش رفتم این باغ وحش ولی خیلی داغون بود، یادمه یه خرس بود که براش نون خشک گذاشته بودن.

    ۱۱ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *