رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

باغ خزندگان زیما

لینک این مطلب کپی شد!

باغ خزندگان زیما اولین باغ خزندگان در ایران است که با مساحت ۲۲۵ متر مربع و با ارتفاع سقف ۴.۲ متر در سازه ای گلخانه ای با قابلیت تامین نور طبیعی و مصنوعی، سیستم تهویه مطبوع هوا در تمامی فصول سال و با در نظر گرفتن تمامی تدابیر ایمنی در بازار و نمایشگاه دائمی گل و گیاه با مساحت ۱۳۰۰۰۰ متر مربع در بوستان آب و آتش قرار دارد. “مجموعه خزندگان زیما” علاوه بر نگهداری خزندگان به صورت صحیح، این امکان رو به دوستداران این حیوانات فراهم می کند که از نزدیک با زندگی این موجودات آشنا شوند و حتی این حیوانات را لمس کنند ، حتی می توان این احساس خوب را با آتلیه مجموعه به تصویر بکشانید .

646 باغ خزندگان زیما

یکی دیگر از حسن های این مجموعه ، از بین بردن ترس از خزندگان هست که جزو اصلی ترین ترس ها در بین مردم جهان به حساب می آید . در واقع این مجموعه با قرار داردن اطلاعات کافی ترس بی مورد که حاکی از عدم آشنایی با این موجودات است را از بین می برد .

باغ خزندگان زیما علاوه بر نگهداری خزندگان به صورت صحیح ، این امکان را به دوستداران این حیوانات می دهد که از نزدیک با زندگی موجوداتی مثل مار بورمس پیتون ، مار بوآ دم قرمز ، کروکودیل ، واتر مانیتور ، مار آناکوندا ، مار بورمس پیتون آلبینو ، ایگوآنا قرمز ، ایگوآنا سبز ، آفتاب پرست و با سیلیسک آشنا شوند و حتی آنها را لمس کنند . در این مجموعه می توانید احساسات خود را با آتلیه مجموعه به تصویر بکشید .

648 باغ خزندگان زیما

 

انواع خزندگان

خزندگان به آن دسته از جانوران فلس داری گفته می شوند که خونسرد و تخم گذارند. تعداد بیشتری از این جانوران در خشکی زندگی می کنند ولی تعدادی کمی از آن ها نیز همچون سوسمارها و لاک پشت ها هستند که قادرند مدتی را در آب زندگی کنند که البته به این گونه خزندگان، دوزیستان گفته می شود. اکثر خزندگان گوشت خوارند و بعضی از آن ها نیز مجهز به سم خطرناک و کشنده هستند.

649 باغ خزندگان زیما

اما با این حال، وجود خزندگان در بیشتر موارد برای حفظ حیات سایر موجودات زنده و حتی انسان ها حائز اهمیت است. چرا که این جانوران نقش بسیار مهمی در کنترل حشرات مضر و ناقل بیماری چون پشه مالاریا، سوسک ها و لارو انگل ها دارند. اکوسیستم های آبی و جنگلی استان های شمالی، غربی و جنوب غربی، وجود مناطق کویری، بیابانی و نیمه بیانی در مرکز، جنوب و شرق ایران باعث شده محیط مناسبی برای زیست خزندگان و دوزیستان در ایران به وجود آید.

تعداد خزندگان شناسایی شده در ایران حدود ۲۰۶ گونه است که از این مجموعه، لاك پشت ها ۱۰ گونه ، تمساح ها ۱ گونه ، سوسمارها ۱۱۲ گونه ، كرم سوسمارها ۱ گونه و مارها ۷۲ گونه را به خود اختصاص داده اند. بنابراین براساس تقسیم بندی های صورت گرفته در ایران، خزندگان موجود در ۵ راسته و ۲۱ خانواده می باشند.

647 باغ خزندگان زیما

نحوه دسترسی به باغ خزندگان زیما

آدرس :جنب پارک آب و آتش، بوستان نوروز، باغ خزندگان زیما

645 باغ خزندگان زیما

650 باغ خزندگان زیما

651 باغ خزندگان زیما

652 باغ خزندگان زیما

653 باغ خزندگان زیما

654 باغ خزندگان زیما

655 باغ خزندگان زیما

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    در باغ خزندگان زیما به راحتی میتونید انواع مار رو به راحتی لمس کنید البته نه همه نوع ماری

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    حدود ۲سالی هست که اینجا بسته شده و در فروردین ۹۷ رفتم و دیدم که بسته بشه

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    این مکان برای دانش آموزان نوجوان برای آشنا شدن با حیوون ها بسیار مناسب هست

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    در باغ خزندگان زیما به راحتی میتونید انواع مار رو به راحتی لمس کنید البته نه همه نوع ماری

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *