جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

انتظار ۴۰ ساله پایان یافت

تاریخ بروزرسانی :
۹ مهر ۱۳۹۷

با گذشت بیش از ۴۰ سال از تشکیل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) همدان به عنوان نماینده ایران، نزدیک به ۴۰ روز دیگر میزبان چهلمین نشست سالانه این سازمان است؛ رویدادی فراملی که راهبردی برای توسعه گردشگری ارزیابی می شود.
به گزارش ایرنا، از زمانی که در سال ۱۹۷۵ میلادی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تشکیل شد، تلاشها برای انتقال نشست های این سازمان به ایران ادامه داشت تا اینکه شرکت سیاحتی علیصدر توانست سال گذشته مجوز برگزاری نشست سالانه این سازمان در همدان را دریافت کند.
شرکت سیاحتی علیصدر که به واسطه شهرت جهانی غار شگفت انگیز علیصدر یکی از اعضای این سازمان است، پس از ارایه مستند های کافی در زمینه میزبانی، همدان توانست به عنوان نماینده‌ای از ایران، میزبان یک رویداد منحصر به فرد در حوزه گردشگری باشد حالا مسئولان و برنامه ریزان شرکت سیاحتی علیصدر با برنامه ریزی دقیق و نشست های مداوم، گردهم می آیند تا برای اجرای دقیق برنامه های پیش بینی شده، در این میزبانی، بهترین راهکارها را ارایه دهند.
از زمانی که سازمان جهانی جهانگردی به صورت رسمی به اعضای وابسته خود اعلام کرد که همدان میزبان این اجلاس است، دعوت به حضور برای شرکت در این اجلاس و روند چگونگی میزبان رنگ‌ و بوی جدی تری به خود گرفت.
دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ برنامه های میزبانی چهلمین اجلاس UNWTO را برنامه ریزی‌ می کند حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی این دبیرخانه با ارسال فیلم هایی با محتوای معرفی همدان و همچنین تصاویری از جاذبه های شاخص استان برای اعضای UNWTO ، تلاش بر ترغیب آنها برای شرکت در این اجلاس را دارد و با ارسال دعوتنامه های اختصاصی، انگیزش لازم برای حضور اعضا در ایران و سفر به همدان را ایجاد می کند.

40 sale انتظار 40 ساله پایان یافت
فرایند ارسال دعوتنامه ها و پاسخ به آنها برای کسب آمار دقیق مهمانان خارجی تا چند روز قبل از برگزاری اجلاس ادامه دارد و اعضای وابسته به سازمان جهانی جهانگردی فرصت دارند تا با بررسی شرایط موجود برای سفر به ایران با هدف شرکت در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری اعلام آمادگی کنند.
حالا نزدیک به ۴۰ روز به آغاز این نشست باقی مانده است و دست اندرکاران و مسئولان کمر همت را بسته و تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد به کار گرفته اند.

** برگزاری سمینار بین المللی گردشگری فرهنگی
سمینار بین المللی گردشگری فرهنگی از طریق نوآوری و فناوری همزمان با چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری به پیشنهاد شرکت سیاحتی علیصدر توسط سازمان جهانی گردشگری در شهر همدان همزمان با برگزاری این نشست از ۲۱ تا ۲۳ آبان برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: امروزه گردشگری فرهنگی یکی از بزرگترین و سریع ترین بازارهای جهانی گردشگری است چراکه حدود چهار تن از ۱۰ گردشگر بر اساس پیشنهاد فرهنگی، مقصد خود را انتخاب می کنند.
حمیدرضا یاری با بیان اینکه گردشگران به طور فزاینده ای از عوامل ناملموس مانند فضای یک مکان، ارتباط آن با افراد معروف، ایده ها و رویدادها و تاریخ و سنت های محل جذب می شوند اظهار داشت: این سمینار بین المللی در صدد تبادل اطلاعات و تجربیات برای کشورهای عضو UNWTO است.
وی عنوان کرد: این رویداد اهمیت نوآوری در مدیریت و ترویج گردشگری فرهنگی را به رسمیت می شناسد و به دنبال گسترش استقرار فن آوری های در حال ظهور و پیشرفته در فعالیت های گردشگری در مقصد و محصولات خود است.
یاری ادامه داد: در راستای اهمیت برگزاری این سمینار از سوی سازمان جهانی جهانگردی عنوان شده است که با این وجود، گردشگری با چالش هایی از قبیل، کارآمدی، اثرات اجتماعی و محیطی گردشگری، تا مدیریت موثر راهبردهای فزاینده دیجیتالی برای پاسخگویی به نیازهای مسافرلن مدرن و نیاز به افزایش رقابت پذیری مواجه است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در کنار رشد مداوم گردشگری در سالهای اخیر، ما شاهد تغییر در مدل های تجاری و رفتار مصرف کننده، از قبیل ظهور سیستم های دیجیتال C2C (اغلب به عنوان اقتصاد اشتراکی)، داده های بزرگ و بومی سازی جغرافیایی، به طور عمده در پاسخ به بحران اقتصادی جهانی و پیشرفت تکنولوژی هستیم.
وی افزود: سازمان جهانی گردشگری UNWTO به منظور پیش بینی، رفع و غلبه بر چالش های جدید و تهیه روندهای جدید در بخش گردشگری، در حال حاضر نوآوری و تحول دیجیتالی را به منظور کیفیت بخشی به مقاصد برای شناختن پتانسیل کامل آنها به طور کامل وارد گردشگری می کند.

** رونمایی از کتاب «گردشگری ایران» در اجلاس جهانی
معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر نیز عنوان کرد : در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان از کتاب «گردشگری ایران» که توسط سازمان جهانی جهانگردی تدوین شده رونمایی می‌شود.
مسعود ملکی با اشاره به روند برنامه‌های اجلاس UNWTO اظهار داشت: ثبت نام اعضای در سایت UNWTO باز است و برای این مهم تا پایان مهر ماه فرصت ثبت نام وجود دارد.
وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و اعضا برای چهلمین اجلاس جهانی در همدان اعلام حضور کرده‌اند افزود: برنامه ریزی ها در زمینه اقامت در هتل‌ها، حمل و نقل هواپیمایی و محل برگزاری اجلاس در نشست مختلف هماهنگی شده است.
معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز در کارگروهی چندین بار برای برگزاری این اجلاس جلسه تشکیل داده و برنامه ریزی‌ها را انجام می‌دهد گفت: UNWTO (اجلاس سازمان جهانی گردشگری) با ACD (کنفرانس گردشگری کشورهای آسیایی ) متفاوت است و برنامه‌هایی مختص اعضای اصلی سازمان جهانی گردشگری را دارد.
ملکی بیان کرد: نشست‌های تخصصی دبیرکل و برنامه‌های پیش تور و پس تور نیز در حال طراحی شدن است.
وی یادآور شد: در این اجلاس از کتاب «گردشگری ایران» که توسط سازمان جهانی جهانگردی تدوین شده رونمایی می‌شود و از سوی این سازمان به کشور ایران هدیه می‌شود.
وی افزود: اعضای سازمان جهانی گردشگری که در همدان حضور می‌یابد، در قالب گروه‌هایی از تمامی اماکن گردشگری همدان از غار علیصدر و شهر جهانی لالجین بازدید می کنند.

** چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: شمارش معکوس برای میزبانی از چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان آغاز شد.
حمید امامی افزود: با نزدیک شدن به میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری، برنامه های تبلیغی محیطی در راستای میزبانی اجلاس جهانی گردشگری، در سطح کشور از سوی شرکت سیاحتی علیصدر انجام شده است.
وی با بیان اینکه تبلیغات ضربتی این رویداد فراملی توسط صدا و سیما و رسانه های جمعی صورت گرفته افزود: نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری سالانه برگزار می شود و ما تلاش داریم امسال چهلمین دوره این نشست به بهترین شکل ممکن در همدان برگزار شود.
امامی گفت: برنامه های این نشست توسط سازمان جهانی گردشگری و به زبان انگلیسی برگزار می شود و ریز برنامه های این نشست از طرف سازمان جهانی گردشگری اعلام شده و این برنامه ها از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: سازمان جهانی گردشگری ۵۵۲ عضو وابسته دارد و دغدغه ما این است که تعداد بیشتری از اعضا در همدان حضور داشته باشند.
مدیر روابط عمومی و بین الملل شرکت سیاحتی علیصدر افزود: در کنار برنامه های متعدد رسانه ای، یک کلیپ ۶ دقیقه ای از شگفتی های غار علیصدر، به همراه ویژه نامه ۲ زبانه در گردهمایی های متفاوت، در دست اجرا قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در شرکت سیاحتی علیصدر مترجم ها مستقر هستند و با افراد برای حضور در اجلاس سازمان جهانی گردشگری تماس می گیرند.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد