رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده جعفر ابوطالب (ع) اسلامشهر

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ فروردین ۱۳۹۴

وجود امامزاده ای به نام جعفر ابوطالب مورد تأیید علمای انساب می باشد، و شجره ی حضرت در کتاب «الفخری فی انساب الطالبیین» (ص ۲۷) به امام جعفر صادق می رسد.
آستان امامزاده ابوطالب (علیه السلام) در شمال اسلامشهر و شمال به بزرگراه تهران ـ ساوه، و از شرق به روستای شمس آباد، از غرب به روستاهای حسن آباد و رضی آباد و یوسف آباد، و از جنوب به روستای گلدسته محدود می شود. مزار امامزاده در میان بوستانی مصفا با درختانی تنومند و قدیمی، و در قبرستانی یک هکتاری واقع شده است که در حال حاضر فاقد بنا می باشد، و سابقه ی قبرهای آن گورستان به بیش از صد سال پیش می رسد، و در آن میان مزار پنج شهید به معنویت گورستان افزوده استف پنج شهید دفاع مقدس در سال های ۶۱ و ۶۲ و ۶۵، ۱۳۶۶ می باشند. سنگ قبری سیمنی در ابعاد ۲۶×۱۱۳×۱۶۳سانتی متر (بدون گنبد و ضریح و صندوق و فاقد چاردیواری و سقف) در میان قبرستان روستا به چشم می خورد که به امامزاده جعفر ابوطالب مسما می باشد. مساحت اعیان آن ۲۱۵۳۹ متر مربع می باشد.

آدرس :استان تهران ـ شهرستان اسلام شهر ـ بخش چهاردانگه ـ شهر ـ دهستان فیروزبهرام ـ روستای فیروزبهرام، خیابان میرزاقوام، کوچه ی بوستان شهدا

18 امامزاده جعفر ابوطالب (ع) اسلامشهر

19 امامزاده جعفر ابوطالب (ع) اسلامشهر

20 امامزاده جعفر ابوطالب (ع) اسلامشهر

منبع : سایت امامزادگان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *