جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده ابوالفتح کازرون

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آذر ۱۳۹۷

محوطه امامزاده ابوالفتح مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان کازرون، بخش مرکزی، دهستان بلیان، واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۲۷۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شالوده بنای ساختمان بقعه امامزاده از سنگ های لاشه و ملاط گچ بود که متأسفانه بر اثر زلزله تخریب شده و همچنان رها گشته است. به نحوی که دیده می شود تا شعاع دویست متری از هر طرف آثار ساختمانی مخروبه مشهود است.
در حدود ۲۰۰ متری شمال شرقی این امامزاده قبرستانی وجود دارد که سنگهای قبر دوره صفویه زیاد دارد و غیر از آن سنگهایی از طایفه فارسمیدان و تیره باچانلو طایفه فارسیمدان از ایل قشقایی در این قبرستان دیده می شود. همچنین سنگ قبری از ۱۱۳۲ که متوفی آن قایدمیرمحمد است مشاهده شد.

زیارت نامه
السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسرًّا، فازَ مُتَّبعُکَ، وَنَجا مُصَدّقُکَ، وَخابَ وَخَسرَ مُکَذّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَ رَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه.
***
سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجتهای خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.
آدرس: استان فارس ـ شهرستان کازرون ـ بخش مرکزی ـ دهستان بلیان ـ روستای حسن آبادآب کنار

عکس تزیینی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    اکثر کامیون داران شهر کازرون اسم این امامزاده رو پشت کامیونشون زده و ارادت خاصی به این امامزاده دارن

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    از امامزاده هاي قديمي ايران است كه متاسفانه بهش رسيدگي نميشه

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    امامزاده ای که خیلی در کازرون طرفدار سرسخت داره امامزاده ابوالفتح کازرون هستش البته محیطی با احساس داره

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *