جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی زرین چاه

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی زرین چاه در شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی واقع شده است. شهرستان خوسف در ۲۳ کیلومتری بیرجند قرار دارد و به دلیل آب و هوایی خاص، منطقه مناسبی برای رویش گل های نرگس میباشد، به همین دلیل به سرزمین گل نرگس نیز معروف است. جاذبه های توریست گردی و طبیعت گردی خوسف آرامگاه ابن حسام خوسفی: ورودی این آرامگاه پله هایی را دارا میباشد که از نظر ظاهری شبیه پیش طاقی است این پله ها در قسمت جنوبی آرامگاه قرار دارند. روستای خور: بنای خانه های بومی این روستا به صورت گنبدی میباشد . دیوار های گلی و اتاق های دورتادور حیاط به دلیل شرایط اقلیمی این روستاست. مسجد جامع خوسف ، مدرسه ابن حسام و روستای تاریخی ماژان از دیگر اماکن دیدنی این شهرستان میباشند. اقامتگاه بوم گردی خانه علوی اقامتگاه خانه علوی متعلق به دوران پهلوی و دارای ۶ اتاق ۴ نفره میباشد. انواع غذاهای سنتی و گیاهی در این اقامتگاه برای گردشگران تهیه میشود و امکان دسترسی به اینترنت نیز وجود دارد.
اقامتگاه بومگردی زرین چاه سه قلعه در منطقه سه قلعه سرایان استان خراسان جنوبی واقع شده است. این شهر که با مرکز استان ( بیرجند ) ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد، از آب و هوای گرم و خشک در تابستان و سرد در زمستان برخوردار است. این شهر جاذبه های تاریخی و گردشگری نظیر غار بتون (۱۲کیلومتری شمال سرایان)، کویر سه قلعه، دریاچه فصلی دق چاه طلب، مرقد امام زاده سلطان کریم شاه، مرقد امام زاده سلطان مصیب دارد که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خو جذب می کند. کویر سه قلعه نیز محل بسیار مناسبی برای رصد ستارگان و برگزاری تورهای کویر نوری است.

این خانه ی بومی که فضایی کاملا سنتی دارد، با داشتن ۷ باب اتاق سنتی ظرفیت پذیرایی و اسکان از حداکثر ۶۰ گردشگر را دارد. لازم به ذکر است سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک در حیاط اقامتگاه قرار دارد. انواع تفریحات همچون سافاری، آفرود و شترسواری (با هزینه جداگانه) برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین مراسم موسیقی زنده سنتی، رقص محلی و مراسم نمادین عروسی در این بوم گردی برگزار می شود.

از دیگر خدمات و امکانات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به پارکینگ غیرمسقف، حمام مستقل و مشترک، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک، بخاری نفتی، راهنمای تورهای گردشگری، آشپزخانه و پرسنل مسلط به انگلیسی اشاره کرد.

حیاط این اقامتگاه محل مناسبی برای دورهمی های شبانه و تماشای آسمان صاف و پرستاره کویر می باشد که برای گردشگران تجربه بسیار زیبا و دلنشینی در این بوم گردی را به همراه خواهد داشت.

همچنین با اقامت در این اقامتگاه میهمانان می توانند طعم لذیذ غذاهای محلی نظیر اشکنه بلغور شیر، کشک، قوروت بادمجان، بلغور پلو، آبگوشت آلو، آش رشته که دستپخت بانوان این خانه بومی است را بچشند.

آبشار سبزه رود، غار بتون اژدها، کاروانسرای سرایان، موزه صنایع دستی و مردم‌ شناسی سرایان، دق سرایان یا دق رباط سرایان، دشت لاله‌های رنگارنگ روستای بسطاق و منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان سرایان خراسان جنوبی می باشد.

آدرس :خراسان جنوبی- شهرستان خوسف – سه قلعه -زرین چاه
تلفن ۰۹۱۵۹۳۵۷۸۳۵
IMG 20161208 082735 اقامتگاه بومگردی زرین چاه

منبع:visitiran

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    خیلی مهمان نواز بودن آش رشتشون واقعا خوشمزه بود.امکانات زیادی ندار ه ولی بهتون خوش میگذره .حتما ی بارم که شده برید.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد